Artikelen

Nederlandse Loterij, Heineken en Rabobank partners TeamNL

Met de ondertekening door Nederlandse Loterij kort voor aanvang van de WK-shorttrack in Rotterdam, is er een Partner van de Nederlandse Sport bijgekomen.

Ernst Boekhorst: “Meer communiceren over het centraal stellen van talent"

Voor ABN AMRO blijft ‘Talent van de Toekomst’ de leidraad in het sponsorbeleid. Wel wil de bank meer communiceren over het centraal stellen van talent. Dat zegt Ernst Boekhorst, Manager Brand, Sponsoring & Foundation, in een uitgebreid interview in het nieuwe nummer van Sponsorreport.

Max Verstappen en Exact verlengen samenwerking

Exact en Max Verstappen hebben hun partnership verlengd tot en met 2019. Dat kondigen ze vandaag aan op het Circuit de Barcelona-Catalunya, waar Max Verstappen op dit moment test voor het komende seizoen.

ATPI Sports Events versterkt managementteam

Als onderdeel van haar internationale groeistrategie heeft travel management- en evenementenorganisatie ATPI Group vandaag twee nieuwe senior leden benoemd voor het managementteam van ATPI Sports Events.

Sponsors omarmen shorttrack

Tijdens de teampresentatie van het KPN WK Shorttrack in Rotterdam Ahoy sprak Samsung naast hoofdsponsor KPN de intentie uit om na het WK de Nederlandse shorttrackevenementen te blijven ondersteunen. In elk geval tot en met de Olympische Spelen van Pyeongchang 2018.

Infront sluit kantoor in Nederland

Infront Nederland sluit per 1 juli zijn vestiging in Nederland. Alle taken worden verplaatst naar de kantoren in Zwitserland en Oostenrijk.

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'

Het Johan Cruyff Institute in Amsterdam heeft een ''Cruyffiaanse'' opleiding ontwikkeld voor sponsoring die de deelnemende professionals een originele en pragmatische leerervaring biedt: Sponsorship 360 for a Changing World. Richard Denton, professor aan de Johan Cruyff Institute, is verantwoordelijk voor de inhoud van de opleiding.

Ook in 2018 Coolste Baan

Ook in 2018 zal er een Coolste Baan van Nederland worden georganiseerd. Van 18 januari t/m 11 maart 2018 kan er weer geschaatst worden in het Olympisch Stadion. KPN is opnieuw hoofdsponsor.

ING sponsor van de oranje hesjes

ING is al twintig jaar hoofdsponsor van het Nederlands Elftal en Oranje. In dat kader werd door JWT Amsterdam een eerbetoon aan het oranje hesje gemaakt.

Heineken wereldwijd partner Rugby World Cup 2019

Heineken wordt wereldwijd partner van de Rugby World Cup 2019 in Japan. Met deze nieuwe overeenkomst met World Rugby blijft Heineken de officiële partner van het belangrijkste rugbytoernooi ter wereld.

Lotto en Le Champion gaan samenwerken

Lotto, onderdeel van Nederlandse Loterij en hoofdsponsor van Team LottoNL-Jumbo, gaat in zee met Le Champion, een van de grootste sportverenigingen van Nederland met ruim 17.000 leden.

Samsung ondersteunt shorttrackers richting Korea

Samsung start een sportieve samenwerking met shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting. Samsung ondersteunt de schaatsers op weg naar de Olympische Winterspelen van 2018 in het Koreaanse Pyeongchang.

Velon wielerteams starten eigen koers

De bij Velon aangesloten wielerteams organiseren voor het eerst een wedstrijd waarvan ze zelf eigenaar zijn. De wedstrijdserie krijgt de naam Hammer Series. De openingswedstrijd is in Zuid Limburg.

Lexus en ABN AMRO hoofdsponsors Creative Heroes Award

Lexus en ABN AMRO zijn de hoofdsponsors van de Creative Heroes Award, een nieuw Nederlands initiatief. Het is een prijs die de kracht van creativiteit beloont en daarmee de menselijke factor centraal stelt.

Sponsorinkomsten Ajax stijgen

De inkomsten uit sponsoring van Ajax bedragen over de eerste zes maanden van het boekjaar 2016/2017 14,058 miljoen euro. Dat is bijna 1 miljoen meer dan in dezelfde periode in het boekjaar 2015/2016.