Artikelen

"Sponsorships over de hele linie onder druk"

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2016, vergeleken met 2015, met één procent verder gedaald naar 772 miljoen euro. Met 772 miljoen euro liggen de bestedingen nu bijna 8% onder het niveau van 2012 het jaar waarin de uitgaven van sponsors stabiliseerde. Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor, een uitgave van Respons in samenwerking met SponsorMaps.

Craft Sportswear nieuwe kledingsponsor PEC Zwolle

PEC Zwolle speelt vanaf het seizoen 2017-2018 in Craft kleding. De club en het sportmerk hebben een akkoord bereikt over een partnership van drie seizoenen. Craft Sportswear wordt de officiële kledingleverancier voor alle vertegenwoordigende elftallen van de club.

Hendrikje Crebolder directeur Development & Media Rijksmuseum

Per 1 april 2017 treedt Hendrikje Crebolder toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Development & Media wordt zij naast hoofddirecteur Taco Dibbits en zakelijk directeur Erik van Ginkel, verantwoordelijk voor fondsenwerving, communicatie en marketing.

Martin Glas nieuwe hoofdsponsor FC Oss

Glasbedrijf Martin Glas siert vanaf vandaag het shirt van FC Oss. Het Eindhovense bedrijf neemt hiermee een voorschot op het hoofdsponsorschap voor de komende seizoenen. Daarmee bevestigt Martin Glas haar status als een van de belangrijkste sponsors van de Brabantse topsport.

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie helpen hardlopers

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie gaan samenwerken op het platform hardlopen.nl om hardlopers te helpen hun persoonlijke doel te bereiken.

Nederlandse Loterij, Heineken en Rabobank partners TeamNL

Met de ondertekening door Nederlandse Loterij kort voor aanvang van de WK-shorttrack in Rotterdam, is er een Partner van de Nederlandse Sport bijgekomen.

Ernst Boekhorst: “Meer communiceren over het centraal stellen van talent"

Voor ABN AMRO blijft ‘Talent van de Toekomst’ de leidraad in het sponsorbeleid. Wel wil de bank meer communiceren over het centraal stellen van talent. Dat zegt Ernst Boekhorst, Manager Brand, Sponsoring & Foundation, in een uitgebreid interview in het nieuwe nummer van Sponsorreport.

Max Verstappen en Exact verlengen samenwerking

Exact en Max Verstappen hebben hun partnership verlengd tot en met 2019. Dat kondigen ze vandaag aan op het Circuit de Barcelona-Catalunya, waar Max Verstappen op dit moment test voor het komende seizoen.

ATPI Sports Events versterkt managementteam

Als onderdeel van haar internationale groeistrategie heeft travel management- en evenementenorganisatie ATPI Group vandaag twee nieuwe senior leden benoemd voor het managementteam van ATPI Sports Events.

Sponsors omarmen shorttrack

Tijdens de teampresentatie van het KPN WK Shorttrack in Rotterdam Ahoy sprak Samsung naast hoofdsponsor KPN de intentie uit om na het WK de Nederlandse shorttrackevenementen te blijven ondersteunen. In elk geval tot en met de Olympische Spelen van Pyeongchang 2018.

Infront sluit kantoor in Nederland

Infront Nederland sluit per 1 juli zijn vestiging in Nederland. Alle taken worden verplaatst naar de kantoren in Zwitserland en Oostenrijk.

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'

Het Johan Cruyff Institute in Amsterdam heeft een ''Cruyffiaanse'' opleiding ontwikkeld voor sponsoring die de deelnemende professionals een originele en pragmatische leerervaring biedt: Sponsorship 360 for a Changing World. Richard Denton, professor aan de Johan Cruyff Institute, is verantwoordelijk voor de inhoud van de opleiding.

Ook in 2018 Coolste Baan

Ook in 2018 zal er een Coolste Baan van Nederland worden georganiseerd. Van 18 januari t/m 11 maart 2018 kan er weer geschaatst worden in het Olympisch Stadion. KPN is opnieuw hoofdsponsor.

ING sponsor van de oranje hesjes

ING is al twintig jaar hoofdsponsor van het Nederlands Elftal en Oranje. In dat kader werd door JWT Amsterdam een eerbetoon aan het oranje hesje gemaakt.

Heineken wereldwijd partner Rugby World Cup 2019

Heineken wordt wereldwijd partner van de Rugby World Cup 2019 in Japan. Met deze nieuwe overeenkomst met World Rugby blijft Heineken de officiële partner van het belangrijkste rugbytoernooi ter wereld.