Artikelen

Team LottoNL-Jumbo draagt in 2017 Shimano-kleding

In 2017 wordt Shimano de officiële kledingleverancier van Team LottoNL-Jumbo. Het team draagt het volledige assortiment van de Elite Performance serie van Shimano. Waaronder kleding, brillen en schoenen.

18 genomineerden voor de SponsorRingen 2016

Dit jaar hebben 18 cases van de in totaal 43 inzendingen een nominatie gewonnen voor een SponsorRing. Daarmee zijn zij volgens de stichting SponsorRing al winnaars, want een nominatie is al een prachtig compliment voor de genomineerde merken en organisaties.

Jumbo verlengt samenwerking Max Verstappen

Jumbo zet de samenwerking met Max Verstappen nog een jaar voort. Dat heeft Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten, gisteren bekendgemaakt.

Amstel en Vrumona in nieuw partnership met FC Utrecht

Amstel en FC Utrecht hebben het bestaande partnership verlengd. Door de verlenging komt ook de komende vijf jaar Amstel bier uit de tap. De samenwerking wordt daarnaast uitgebreid met de merken van een bedrijf uit de regio: frisdrankfabrikant Vrumona,

Infotheek Groep nieuwe shirtsponsor van FC Utrecht

Voetbalclub FC Utrecht heeft een nieuwe shirtsponsor. Het Leidse IT-bedrijf Infotheek Groep verbindt zich de komende twee seizoenen aan de club, met een optie voor nog eens twee seizoenen. De overeenkomst gaat per direct in.

Sponsorinkomsten PSV 2 miljoen lager

De sponsorinkomsten bij PSV bedroegen in het seizoen 2015-2016 17,28 miljoen euro. Dat is 2 miljoen euro lager dan vorig seizoen. Reden hiervoor is vooral het niet realiseren van een nieuwe rugsponsor na het verdwijnen van Freo, en het wegvallen van BDO als sponsor als gevolg van veranderende onafhankelijkheidsregeling voor accountants.

Royal Talens partner van het Rijksmuseum

Het Rijksmuseum en Royal Talens hebben onlangs een samenwerkingsverband gesloten. Royal Talens voorziet het Rijksmuseum als ‘preferred supplier’ de komende jaren van schilder-, kleur- en tekenbenodigdheden. Daarnaast gaan beide partijen intensief samenwerken op het gebied van educatie, kennisuitwisseling en het ontwikkelen van gezamenlijke producten.

China: de nieuwe grootmacht in voetbal

Voetbal is hot in China. Dat is mede het gevolg van toenemende investeringen in sport, gestimuleerd door overheidsbeleid, zo laat Nielsen Sports’ in het rapport ‘China and Football’ zien.

Nationaal Ouderenfonds tekent sponsorovereenkomsten voor nieuw OldStars-seizoen

Zorgverzekeraar Menzis, Van Boxtel hoorwinkels, Riki Stichting en Fonds NutsOhra zijn de nieuwe sponsoren van OldStars-Walking Football, het sociaal maatschappelijk voetbalproject van het Nationaal Ouderenfonds en de Eredivisie.

Eredivisie onderzoekt nieuw sponsormodel

Aan het einde van dit seizoen lopen de sponsorcontracten van de partners van de Eredivisie af. Voor komende periode onderzoekt de Eredivisie of het huidige model gehandhaafd blijft of er een nieuw model met 2 partners komt. Dat zegt Alex Tielbeke, directeur van de Eredivisie.

Interview Olivier Smit (KNSB):

Met het schaatsseizoen in aantocht kon de KNSB twee mooie nieuwe contracten bekendmaken met Croky en TIG Sports en is er een aantal nieuwe samenwerkingsverbanden in ontwikkeling. Tegelijkertijd lijkt de start van het schaatsen altijd garant te staan voor rumoer tussen bond, commerciële teams en gewesten. Commercieel directeur bij de KNSB Olivier Smit maakt zich zorgen over het gebrek aan collectiviteit in de sport in het algemeen. En in het schaatsen!

TIG Sports en de KNSB partners tot en met 2019

TIG Sports zal tot en met seizoen 2018-2019 in samenwerking met de KNSB de organisatie van tenminste alle internationale shorttrack evenementen in Nederland op zich nemen.

PepsiCo blijft Amerika''s grootste sponsor

PepsiCo was ook in 2015 Amerika's grootste sponsor, maar AB InBev loopt in. Dat blijkt uit de nieuwe lijst van Big Spenders die onderzoeksbureau IEG heeft gepubliceerd.

Eneco stopt als naamgever Eneco Tour

Eneco stopt na de editie van 2016 als sponsor en naamgever van de Eneco Tour, de enige meerdaagse wielerwedstrijd op wereldniveau in de Benelux.

Ferrero lanceert actieplan om sportplezier kinderen te vergroten

Ferrero en NOC*NSF gaan verder invulling geven aan het partnership tussen Kinder+Sport en de Nationale Sportweek. Hiervoor lanceerden ze op woensdag 21 september het actieplan ‘Joy of Moving’ met een 3D straattekening door de Utrechtse kunstenaar Ruben Poncia dat als thema ‘sportplezier’ heeft. Doel is vanuit de Nationale Sportweek initiatieven te ontplooien met als speerpunten kennis en plezier die op een duurzame manier bijdragen aan meer en beter bewegen door kinderen.