Artikelen

Sponsoruitgaven groeien wereldwijd

Ook in 2017 zullen wereldwijd de uitgaven voor sponsoring met 4,5% groeien naar 62,8 miljard dollar. Dat blijkt uit het nieuwste, jaarlijkse, rapport van het Amerikaanse onderzoeksbureau IEG waarin vooruit wordt gekeken op het huidige jaar.

Anna Kesler start cultuursponsoring adviesbureau

Anna Kesler start haar eigen strategisch kunst- en cultuursponsoringadviesbureau ANNA.K.

Motivaction neemt Trendbox over

Motivaction neemt het in problemen geraakte onderzoeksbureau Trendbox over. Met deze overname - vlak voor de jaarwisseling - garandeert Motivaction de opdrachtgevers van Trendbox de voortzetting en afronding van lopende projecten, en biedt zij continuïteit voor de onderzoeken in 2017.

Amref Flying Doctors werkt samen met Schiphol

Schiphol en Amref Flying Doctors zijn sinds 1 januari 2017 een samenwerking aangegaan voor de duur van drie jaar om geld in te zamelen en aandacht te vragen voor een betere gezondheid in Afrika.

Royal Canin breidt samenwerking met Hulphond uit

Royal Canin Nederland en Hulphond Nederland breiden de samenwerking uit in 2017 en 2018. Royal Canin, inmiddels 12 jaar hoofdsponsor, komt hiermee tegemoet aan de groeiende vraag van het aantal honden dat de stichting jaarlijks opleidt.

Bob van Oosterhout meest invloedrijk in sponsoring

Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van sportmarketingbureau Triple Double, is door Sponsorreport uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Reactie Jan de Jong (NOS) op handbal-affaire

Jan de Jong, algemeen directeur van de NOS, reageert op de affaire rondom het wissen van de logo''s op het shirt van de handbaldames. Hij laat weten ook geen voorstander van dit soort ingrepen in het beeld te zijn en zullen wat hem betreft in principe niet meer voorkomen.

DPD stopt shirtsponsoring Willem II

DPD stopt na het huidige Eredivisieseizoen als shirtsponsor van Willem II. De pakkettenvervoerder is dan zeven seizoenen lang rugsponsor geweest. Wel verlengt DPD het sponsorschap, maar dan als business partner.

Accenture en Rabobank kiezen opnieuw voor TA

Deze week bekrachtigden de twee hoofdpartners van Toneelgroep Amsterdam de voortzetting van hun samenwerking. Zowel Rabobank Amsterdam, als Accenture onderkennen hiermee het belang van TA voor de internationale uitstraling en de economische bedrijvigheid van de stad.

NOS Sportjournaal wist namen handbalsponsors

Het NOS Sportjournaal heeft deze week na afloop van de samenvatting van de EK-wedstrijd van de Nederlandse handbaldames twee keer alle sponsors op het shirt van de handbalsters onzichtbaar gemaakt. Chris Woerts en Marcel Beerthuizen reageren verbaasd op de gang van zaken. Specialist op het gebied van intellectueel eigendom Sven Klos juicht het toe als de discussie hierover eindelijk gevoerd gaat worden.

Deutsche Bank en Concertgebouw verlengen samenwerking

Het sponsorcontract tussen Deutsche Bank als samenwerkingspartner van Het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam is onlangs verlengd.

Situation Room 2016 levert record aan besparingen voor dance4life

Het afgelopen etmaal had een zestal ondernemers maar één doel voor ogen: zo veel mogelijk besparen voor dance4life. Met behulp van hun netwerk en creativiteit gingen de ondernemers aan de slag met een wensenlijst en dat leverde ruim € 636.844 aan directe besparingen op.

Topjaar voor Rijksmuseum

Voor het Rijksmuseum was 2016 opnieuw een topjaar. Het museum ontving niet alleen 2,2 miljoen bezoekers, onder wie ruim 300.000 kinderen, maar ook in sponsoropzicht was het Rijksmuseum in 2016 erg succesvol.

Zilveren Kruis geen Partner in Sport meer

Na EY en Randstad stopt ook Zilveren Kruis na dit jaar als Partner in Sport van NOC*NSF. Zilveren Kruis gaat wel op een andere basis verder als partner van de sportkoepel.

Boskalis, Samsung, WE Fashion, Van Lanschot, Amsterdam City Swim bekroond met SponsorRing

Boskalis, Samsung, WE Fashion, Van Lanschot Bankiers en Amsterdam City Swim hebben dit jaar tijdens een feestelijke uitreiking in de Kromhouthal in Amsterdam een SponsorRing gewonnen. Dance4life ging met de eer strijken in de nieuwe categorie Smart Budget.