Artikelen

Sven Kramer blijft aan Team Jumbo-Visma verbonden

Sven Kramer treedt per direct in dienst als Directeur Business Development bij Team Jumbo-Visma. De meervoudig olympisch kampioen zet daarmee zijn eerste stap in zijn maatschappelijke carrière bij het team waarvoor hij jarenlang records reed op het ijs.

SportCity en Telstar Vrouwen tekenen driejarig partnership

Per direct verbindt SportCity zich aan Telstar Vrouwen. Rohit Gulati, directeur SportCity en Anton Jansen, medeoprichter van Telstar Vrouwen vonden elkaar in het voorjaar in hun enthousiasme voor de sportieve ontwikkeling van het vrouwenvoetbal. Vandaag hebben Telstar en SportCity hun samenwerking vastgelegd. Hierbij wordt de landelijke fitnessketen tot en met het seizoen 2024-2025 hoofdsponsor van de Witte Leeuwinnen. SportCity staat op zowel de thuis- als uitshirts van Telstar Vrouwen.

Saucony verlengt sponsoring NN Egmond Halve Marathon

Saucony en All4running hebben zich in Egmond aan Zee officieel als sponsors aan de NN Egmond Halve Marathon verbonden. Saucony, de Amerikaanse fabrikant van hoogwaardige running schoenen en -kleding, is al sinds 2016 betrokken bij het evenement. De hardloopwinkel All4running sluit als nieuwe sponsor aan en is met een Flagship Store in Alkmaar en uitgebreide webshop retailpartner.

NOC*NSF en Zoover Sports & Events verlengen partnership tot en met 2028

NOC*NSF en Zoover Sports & Events verlengen hun partnership tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van Los Angeles 2028. Zoover Sports & Events zal hierdoor de aankomende jaren reizen en accommodaties blijven verzorgen voor topsporters, begeleidingsstaf, sportbonden, commerciële partners van TeamNL en voor fans.

Hans Erik Tuijt en &samhoud starten samen global sponsoringpropositie

&samhoud Creative Tech slaat de handen ineen met Hans Erik Tuijt om een wereldwijde sponsorship propositie op te bouwen. Tuijt verlaat hiermee een carrière van 34 jaar bij Heineken, waar hij verantwoordelijk was voor Global Partnerships. Vanaf 1 september is hij gestart bij het Amsterdamse bureau om invulling te geven aan het nieuwe vakgebied.

AM opnieuw hoofdsponsor van de Open Monumentendag Utrecht

Open Monumentendag valt dit jaar op zaterdag 10 september. In Utrecht zal deze dag vooral in het teken staan van de viering van 900 jaar stadsrechten. Gebiedsontwikkelaar AM laat haar sterke maatschappelijke betrokkenheid niet alleen zien door al jaren hoofdsponsor en partner van de Utrechtse Open Monumentendag te zijn, maar ook door middel van duurzame gebiedsontwikkeling en projecten.

Kruidvat partner van de nieuwe Grote Sinterklaasfilm

Producent Messercola en distributeur Just Entertainment hebben voor de vierde bioscoopfilm in De Grote Sinterklaasfilm-serie de handen ineengeslagen met Kruidvat.

Dave Dekker vanaf 1 februari commercieel directeur KNVB

Dave Dekker (36) is vanaf 1 februari 2023 de nieuwe commercieel directeur van de KNVB. Daarmee wordt hij eindverantwoordelijk voor de afdeling commercie en zal deel uitmaken van de directie. Hij volgt Jean Paul Decossaux op, die de voetbalbond verlaat.

Turkish Airlines wordt UEFA Champions League partner

Turkish Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij als partner van de UEFA Champions League. Op 10 juni 2023 vindt de Champions League finale plaats in Istanbul.

Vacature: Medewerker Salesforce Fonds Gehandicaptensport

Sta jij stevig in je schoenen en wil je jouw enthousiasme en energie inzetten voor sporters met een handicap? Ter ondersteuning van de gehele organisatie is het Fonds Gehandicaptensport per direct op zoek naar een Medewerker Salesforce voor 16-20 uur per week.

Jumbo viert winst Dutch Grand Prix met nieuwste schaalmodel Max Verstappen

Max Verstappen pakte afgelopen zondag voor de tweede keer op rij de winst van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Jumbo is sponsor van Max Verstappen en viert de winst met een spaaractie voor een schaalmodel van de nieuwste RB18 raceauto met het kenmerkende racenummer 1, inclusief Dutch Grand Prix 2022 helm.

JCDecaux en Van Gogh Museum gaan samenwerken

JCDecaux Nederland en het Van Gogh Museum hebben een samenwerkingsverband gesloten. Deze overeenkomst is bedoeld om meer zichtbaarheid te geven aan het Van Gogh Museum in Amsterdam.

TikTok partner Amsterdam Fashion Week

Voor de 2022 editie van de Amsterdam Fashion Week is de organisatie een partnership aangegaan met TikTok. Doel is samen een extra laag content te kunnen creëren, behind-the-scenes footage te maken en exclusief kledingadvies te geven.

Betaald Voetbal tegen totaalverbod sponsoring online kansspelaanbieders

De KNVB, Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en FBO hebben gezamenlijk een brief naar minister Weerwind (Justitie en Veiligheid) gestuurd over het besluit dat sportsponsoring door online kansspelaanbieders per 1 januari 2025 zou verbieden. De minister heeft de sector om advisering gevraagd vanwege het grote belang voor het voetbal. Het voetbal pleit voor doelgerichte maatregelen en voorlichting in plaats van een totaalverbod.

TU Delft en NOC*NSF bekrachtigen samenwerking op gebied van innovatie

Tim van der Hagen, rector magnificus van de TU Delft, en André Cats, directeur topsport bij NOC*NSF, hebben vandaag getekend voor een duurzame voorzetting van de samenwerking tussen de twee organisaties. De universiteit en de sportkoepel werken al langer samen op het gebied van innovatie. Deze samenwerking wordt de komende jaren voortgezet en waar mogelijk doorontwikkeld.