Artikelen

Brand-activaties op Defqon.1 Weekend Festival

Dit jaar kwamen bijna 100.000 bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen samen in Biddinghuizen voor de grootste editie van Defqon.1 Weekend Festival. Op de 19e editie van het festival was een aantal unieke brand-activaties van onder andere Heineken Silver, Red Bull, Aquarius en XXL Nutrition aanwezig.

Ajax en Lavazza verlengen samenwerking

Het Italiaanse koffiemerk Lavazza en Ajax hebben de bestaande samenwerking verlengd en geïntensiveerd. Lavazza was sinds 2017 Official Supplier van Ajax en is nu tot en met 2027 Official Sponsor. De koffie van het 127-jaar oude familiebedrijf Lavazza wordt geschonken op zowel sportpark De Toekomst als voor relaties en medewerkers in de Johan Cruijff ArenA en bij events. Ajax heeft ook de samenwerking met Radio Veronica verlengd.

AA Drink is Ready for More!

AA Drink lanceert met ‘Ready for More’ een nieuwe campagne waarin de individuele sporter centraal staat. De sportdrank-specialist komt met een hernieuwde positionering op de Nederlandse markt.

Univé nieuwe maatschappelijke hoofdpartner FC Groningen

Univé verbindt zich bij FC Groningen voor in ieder geval drie seizoenen als hoofdpartner aan de Stichting FC Groningen in de Maatschappij en FC Groningen Opleiding. Univé wordt daarnaast ook partner van Kids United.

ABN AMRO en Johan Cruijff ArenA verlengen partnership

ABN AMRO en de Johan Cruijff ArenA hebben hun partnership verlengd tot augustus 2026. Deze succesvolle samenwerking bestaat al ruim vijfentwintig jaar. ABN AMRO is als founder reeds vanaf het begin betrokken bij de realisatie en groei van de ArenA.

Witte van Moort hoofdsponsor Hippiade 2022

Op 16 augustus begint het jaarlijkse KNHS-feest voor de breedtesport weer: de KNHS-Hippiade 2022! Gedurende twee weken strijden de beste ruiters en paarden uit de regio's voor de kampioenstitels in de disciplines springen, dressuur, mennen en voltige. Tijdens deze 2022 editie zijn er bijna 2400 combinaties die zich vol overgave inzetten om met één van de medailles thuis te komen.

Calvé nieuwe partner Esther Vergeer Foundation

Nederland telt veel succesvolle Paralymische sporters en -talenten in diverse sporten. Toch blijkt de bekendheid daarvan onder de Nederlandse bevolking uiterst gering. Calvé wil zich hier hard voor maken en daar komende jaren verandering in brengen. Als partner van de Esther Vergeer Foundation presenteert Calvé een team van Paralympische topsporters onder de naam ‘Parastars’.

NN en LINDA.Foundation nodigen Haagse gezinnen uit voor dagje Mauritshuis

De komende dagen bezoeken ruim 200 Haagse gezinnen het Mauritshuis. Ter ere van het 200 jarig bestaan van het Mauritshuis, nodigen Nationale-Nederlanden en de LINDA.foundation gezinnen die het financieel zwaar hebben uit om een dag lang te genieten van de klassiekers, als het Meisje met de parel, en de nieuwste tentoonstelling Hallo Vermeer.

Azerion en Ajax verlengen esports-samenwerking

Azerion en Ajax hebben een nieuwe overeenkomst ondertekend. Azerion is reeds partner van Ajax Esports, deze samenwerking is verlengd tot 2024.

Heineken recruit met F1 coureurs

In een tijd waarin technisch personeel moeilijk te krijgen is heeft bierbrouwer Heineken Formule 1 coureurs Giedo van der Garde en Sir Jackie Stewart ingezet om personeel te werven.

VNLOK: "Te vergaande beperking van online reclame voor kansspelen gaat ten koste gaat van de opdracht van de overheid"

Vorige week kondigde het kabinet nieuwe beperkende maatregelen aan voor reclame en sponsoring door kansspelaanbieders. De VNLOK, de branchevereniging voor Vergunde Nederlandse Online Kansspelaanbieders, is van mening dat een te vergaande beperking van online reclame voor kansspelen, ten koste gaat van de opdracht die overheid de uitvoerders van het Nederlandse kansspelbeleid heeft gegeven: het leiden van spelers naar het legale, verantwoorde en veilige aanbod van online kansspelen. Daarbij hoort ook consumentenbescherming en het voorkomen van kansspelverslaving.

Jumbo-Visma sponsor Gorillas bezorgt boodschappen op Alpe d’Huez

Wielerfans die de slotkilometers van de twaalfde Tour-etappe vandaag alvast verkennen, hoeven niet bang te zijn voor dorst of trek. Gorilla-riders bezorgen de hele dag drankjes en snacks op de Alpe d’Huez. Via deze Freakin’ Fast Mountain Delivery Service geven Team Jumbo-Visma en on-demand bezorgservice Gorillas een creatieve invulling aan hun partnerschap.

Licht herstel sponsorbestedingen in 2021

In 2021 hebben de sponsoruitgaven zich iets hersteld ten opzichte van de enorme terugval in 2020. Door corona daalden de sponsorbestedingen van bedrijven in dat jaar met € 135 miljoen naar € 645 miljoen. In 2021 was er een licht herstel en stegen de bestedingen naar € 665 miljoen. Dit blijkt uit de nieuwste editie van de SponsorMonitor van onderzoeksbureaus Respons en SponsorMaps.

Meer bezoek evenementen mei dan 2019

Evenementen trokken in mei dit jaar meer bezoek dan de evenementen in 2019. Dat blijkt uit een voorlopige analyse van Respons. Dit jaar ontvingen organistoren bijna 7 miljoen bezoekers en/of deelnemers waar dat er in 2019 bijna 6,5 miljoen waren. Het aantal evenementen dat aan de criteria van Respons voldoet was met 392 lager dan de 423 van mei 2019. Alle genres programmeren minder, met uitzondering van concerten.

Verbod op sponsoring door gokbedrijven

Per 1 januari 2025 zal alle sponsoring van sport door online gokbedrijven niet meer zijn toegestaan. Het gaat dan onder meer om shirtsponsoring en boarding. Al eerder, per 1 januari 2024 is programma- en evenementensponsoring niet meer toegestaan. Per 1 januari 2023 mag er ook geen ongerichte reclame meer gemaakt worden voor hun gokaanbod. Dat heeft de ministerraad vandaag besloten.