Artikelen

Zorgverzekeraar Just lanceert samenwerkig met Twitch-streamers

Vorige week, op World Mental Health Day, lanceerde zorgverzekeraar Just een samenwerking met Twitch-streamers Puxque en Fems. Just wil hiermee gamers handvatten bieden voor een positieve boost mentale gezondheid.

FC Groningen speelt in zwart shirt voor aardbevingsproblematiek

FC Groningen speelt de bekerwedstrijd tegen FC Dordrecht in een zwart tenue, wat refereert aan het scenario waarmee veel slachtoffers en gedupeerden van de aardbevingen te maken hebben en/of mogelijk nog te maken krijgen. Met dit tenue gaat de club dit seizoen opnieuw extra aandacht vragen voor de aardbevingsproblematiek.

Mitsubishi Electric en KNVB starten campagne in kader energiebesparing

Mitsubishi Electric wordt partner van De Groene Club van de KNVB. Samen starten ze een 'Energietrainer'-campagne om meer aandacht te vestigen op energiebesparing.

CZ blijft titelsponsor CZ Tilburg Ten Miles

CZ blijft ook de komende jaren als titelsponsor verbonden aan de Tilburg Ten Miles. De zorgverzekeraar heeft het contract met Golazo Nederland verlengd.

Spotify audiopartner van ADE 2022

Spotify is de officiële audiopartner van Amsterdam Dance Event (ADE) 2022. Met de samenwerking bundelen de muziekpartners hun krachten om de dancecultuur en diens artiesten te vieren. Ter gelegenheid van het festivalweekend, dat van 19 t/m 23 oktober plaatsvindt in Amsterdam, presenteert de streamingdienst een masterclass voor opkomende artiesten en dj’s.

Remco Barbier verlaat Golazo

CEO Remco Barbier verlaat Golazo. Hij wil zijn carrière een andere richting geven en kwam in overleg met groeps-CEO Bob Verbeeck en in de beste verstandhouding overeen de samenwerking eind dit jaar te beëindigen.

BetCity nieuwe rugsponsor VVV-Venlo

BetCity.nl stapt per direct in als shirtsponsor van VVV-Venlo. Tot medio 2025 prijkt het logo van BetCity op de achterkant van het shirt van de Koelclub waarop de afgelopen seizoenen het logo van Resifence zichtbaar was. De Nederlandse aanbieder van onder meer sportweddenschappen wordt KoelClub lid van VVV en breidt daarmee het bestaande exposure pakket in Covebo Stadion – De Koel – verder uit.

Albert Heijn wordt medenaamgever Team Albert Heijn Zaanlander

Team Albert Heijn Zaanlander presenteerde zich vandaag op het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam. De schaatsploeg bestaande uit langebaan- en marathonschaatsers, vertelde de aanwezige pers over de plannen voor komend seizoen. Koningin van de Spelen, Irene Schouten, maakte bekend voor de komende vier jaar bij te tekenen.

One:Nil verwelkomt Tim Termaat en Tom van Rooijen

One:Nil - creatief bureau in de sport - versterkt zich met twee verse krachten. Tim Termaat (links) komt over van Wannahaves en Tom van Rooijen (rechts) maakt de overstap vanuit GoSpooky.

Rabobank nieuwe hoofdpartner van Uniek Sporten

Rabobank is officieel één van de hoofdpartners van Uniek Sporten geworden, een programma van Fonds Gehandicaptensport en samenwerkende gemeenten. Het nieuwe partnership richt zich er voornamelijk op om het thema inclusiviteit op de agenda van alle sportclubs te krijgen. Door Uniek Sporten in het bestaande programma Rabo ClubSupport te integreren, dragen beide partijen uit dat sporten met een beperking binnen een club of vereniging vanzelfsprekend moet zijn.

Internationale Judo Federatie geeft judopakken weg in Minecraft

Tijdens de start van het WK Judo heeft de Internationale Judo Federatie (IJF) haar nieuwe Minecraft experience gelanceerd. Jongeren worden in de game begeleid door judo-oprichter Jigoro Kano, waar zij worden uitgedaagd om zeven verborgen judobanden te vinden. Spelers die de zwarte judoband weten te vinden, worden in de game beloond met een exclusief in-game judopak die zij kunnen gebruiken in Minecraft.

Commerciële omzet Feyenoord groeit

Feyenoord zag over het boekjaar 2021-2022 de omzet groeien met 41%, ten opzichte van seizoen 2020-2021, tot 87 miljoen euro. De groei is volledig te danken aan het succes in de UEFA Europa Conference League. Dit resulteerde in een bescheiden operationele winst van 1 miljoen euro, een verbetering van 5 miljoen euro ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de club.

Totale commerciële inkomsten PSV gestegen naar 30 miljoen euro

De totale commerciële inkomsten van PSV voor het seizoen 2021-2022 (partnerships en alle andere zakelijke concepten) zijn gestegen naar ruim 30 miljoen euro. Dat is een stijging met 7,75 miljoen euro vergeleken met een seizoen eerder. Dat seizoen had wel te maken met verminderde inkomsten als gevolg van corona. PSV maakt in zijn jaarverslag geen onderscheid tussen de partnershipinkomsten en inkomsten uit skyboxen en businessseats en -rooms. PSV heeft ondanks de impact van de voortdurende coronapandemie in seizoen 2021-2022 een winst van 1,2 miljoen euro geboekt. Dat blijkt uit het door PSV vandaag gepubliceerde jaarverslag 2021-2022.

Missie H2 versnelt de waterstofbeweging met de hulp van sport

NOC*NSF en het waterstofconsortium Missie H2 verlengen hun samenwerking tot en met de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs 2024. Onder de campagnevlag ‘Nederland Waterstofland 2030’ wil Missie H2 samen met TeamNL, waterstofambassadeurs Kiran Badloe en Marit Bouwmeester plus de (water)sportbonden, met positieve energie de inmiddels gestarte waterstofbeweging verder inspireren, verbinden en versnellen. Michiel Bal van Missie H2 gaat in op de achtergronden van de verlenging.

NOC*NSF en waterstofconsortium Missie H2 verlengen samenwerking

NOC*NSF en het waterstofconsortium Missie H2 verlengen hun samenwerking met twee jaar tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs, de hoofdstad van het Klimaatakkoord.