Artikelen

Een goede zaak: Hoe wielerteams en sponsors nog meer kunnen halen uit de wielersport

Nog een week en dan gaat in Kopenhagen de 109e editie van de Tour de France van start. Niet alleen voor wielerteams een sportief hoogtepunt, ook voor de sponsors is dit een belangrijke periode. Hoewel afhankelijk van de geformuleerde doelstelling, geldt over het algemeen dat er nog voldoende ruimte is om partnerships tussen wielerploegen en sponsors te optimaliseren. Daniël Heijne, Manager Sponsoring & Activations bij HEMA, maakt een verkenning hoe zij meer kunnen halen uit de wielersport. Maar ook over de bijdrage aan maatschappelijke thema’s.

Patrick Kuijsters nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO

Patrick Kuijsters wordt per 1 juli 2022 de nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO. Kuijsters werkt momenteel bij de Volksbank als Lead Expertise Center Business en was daarvoor Directeur Marketing & Digital bij dezelfde bank.

ABN AMRO World Tennis Tournament wordt ABN AMRO Open

ABN AMRO Open is de nieuwe naam voor het ATP 500-toernooi in Rotterdam Ahoy. Ook het gelijktijdig gehouden rolstoeltennistoernooi gaat verder onder deze titel. De naamsverandering is de start van de aanloop naar de 50e editie, die van 11 tot en met 19 februari 2023 plaatsvindt.

OPPO ook komend seizoen Official Partner van FC Utrecht

FC Utrecht en OPPO blijven ook komend seizoen aan elkaar verbonden. De samenwerking tussen de Utrechtse Eredivisieclub en het toonaangevende smart device merk is met één seizoen verlengd. Ook in de jaargang 2022/2023 is OPPO Official Partner van de Utrechtse FC.

Ireen Wüst inspireert medewerkers Daikin Nederland

Zesvoudig Olympisch kampioene Ireen Wüst en Daikin Nederland, marktleider op het gebied van onder meer airconditioning en warmtepompen én hoofdsponsor van de Koninklijke Nederlandse Schaatsrijders Bond (KNSB), gaan een samenwerking aan voor een arbeidsmarktcampagne die Daikin als werkgever op de kaart zet.

Feyenoord en Univé brengen Kuipgras naar supporters

Het heilige gras uit De Kuip in je eigen huis? In samenwerking met Univé, partner van Feyenoord, biedt de club binnenkort die unieke mogelijkheid aan supporters met het grootste Feyenoord-hart.

Unibet sponsort Nederlands amateurvoetbal

Unibet, onderdeel van het Zweedse Kindred Group en aanbieder van online sportweddenschappen, lanceert vandaag een campagne rondom het amateurvoetbal in Nederland. Met de campagne ‘Unibet. Jouw Teamsponsor’ gaat Unibet Nederlandse amateurverenigingen helpen bij hun professionaliteit en uitstraling.

Peter Verheul Coördinator Business Partnerships bij ESNS

Peter Verheul is gestart als Coördinator Business Partnerships bij ESNS (Eurosonic Noorderslag). Hij zal zich gaan bezighouden met het optimaliseren en uitbouwen van alle business partnerships bij het vierdaagse showcase festival, dat jaarlijks in januari plaatsvindt in Groningen.

Takii verlengt partnerschap met Van Gogh Museum

Partner in zonnebloemen Takii en het Van Gogh Museum hebben hun zevenjarige samenwerking opnieuw met drie jaar verlengd, tot 2025. De verlenging van het partnerschap is symbolisch van start gegaan aan het begin van de zomer.

Ajax maakt overeenkomst met Unibet definitief

Ajax heeft een meerjarige overeenkomst getekend met Unibet, aanbieder van online sportweddenschappen. Unibet is per direct onderdeel van de partnergroep van Ajax. Unibet al al enige tijd geleden een voorcontract met Ajax getekend. De overeenkomst loopt tot medio 2026.

KPMG Meijburg & Co hoofdpartner tentoonstellingen Eye Filmmuseum

KPMG Meijburg & Co is per 1 juni 2022 drie jaar hoofdpartner van de tentoonstellingen van Eye Filmmuseum. Meijburg & Co en Eye gaan zich inzetten voor de realisering van spraakmakende tentoonstellingen en het bevorderen van cultureel talent.

HEMA brengt limited edition Tour-shirt

In samenwerking met AGU brengt HEMA als partner van Team Jumbo-Visma een limited edition wielrenshirt uit. Daarnaast zijn er allerlei andere fietsaccessoires en -kleding in een speciale HEMA-Tour collectie.

BEAT Cycling lanceert BEAT the Waste project

BEAT Cycling spreekt zijn commitment uit voor duurzaamheid in het wielrennen via het BEAT the Waste project dat vandaag is gelanceerd. Ter gelegenheid van de start van het project maken de renners van BEAT een duurzaamheidstatement tijdens de wegwedstrijd van het NK Wielrennen op vrijdag 24 juni via een speciaal ontworpen tenue.

Albert Heijn en KNVB organiseren schoolvoetbalfinale

Op vrijdag 17 juni kwamen er 300 jongens en meisjes uit heel Nederland naar de KNVB Campus in Zeist voor de finales van het KNVB Schoolvoetbaltoernooi. Albert Heijn zorgde als partner van de KNVB en supporter van voetballend Nederland tijdens alle wedstrijden voor vers fruit als tussendoortje in de rust.

Goudse Verzekeringen terug als hoofdsponsor Sparta

De oudste club in het Nederlandse betaalde voetbal heeft een nieuwe hoofdsponsor: De Goudse verzekeringen. De ondernemersverzekeraar heeft zich voor drie seizoenen, tot en met de zomer van 2025, aan Sparta verbonden.