Artikelen

Sponsoring Brancheonderzoek

Sponsorreport start samen met onderzoeksbureau Markteffect weer het Sponsoring Brancheonderzoek. Deelnemen kan vanaf nu.

Heineken en FC Volendam heffen glas op vernieuwde samenwerking

Heineken verbindt zich de komende vijf jaar als Premium Partner aan de koploper van de Keuken Kampioen Divisie. De flessen werden ontkurkt bij het hoofdkantoor van Heineken in Amsterdam. Beide partijen zijn trots op het vernieuwde partnerschap en zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.

Sponsors blijven de Hermitage steunen

Belangrijke sponsors van de Hermitage Amsterdam als de VriendenLoterij en ABN AMRO blijven het museum steunen na de beslissing te breken met het staatsmuseum in Sint-Petersburg. "Het is het meest krachtige signaal dat je kunt geven als Hermitage Amsterdam over de Russische inval in Oekraïne", zegt een woordvoerder van ABN AMRO tegen ANP.

Vacature bij HvA: Professor of Sport Management and Business Studies

De HvA heeft een vacatures voor Professor of Sport Management and Business Studies. Bekijk de volledige tekst hieronder.

Concertgebouworkest brengt samen met ING muziek voor alle kinderen

Tussen 20 maart en 22 april organiseert het Koninklijk Concertgebouworkest een groot aantal activiteiten voor kinderen. Op het Kinderconcert Schilderijententoonstelling in Het Concertgebouw op 20 maart volgen meerdere schoolconcerten en een Kindermuziekdag in de Amsterdamzaal van het orkest. Ook wordt de nieuwe educatieve app De nachtegaal gelanceerd. De activiteiten vallen deels samen met de landelijke Kindermuziekweek van 1 tot en met 10 april. Deze educatieve initiatieven worden mede mogelijk gemaakt door ING, al jaren trouwe partner van het Concertgebouworkest.

FlowSports en SEG bundelen krachten om vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau te tillen

Sports Entertainment Group (SEG) neemt een aandeel in FlowSports, waarmee twee toonaangevende Nederlandse sportmanagementbureaus hun krachten bundelen. FlowSports is de grootste Nederlandse speler in het vrouwenvoetbal; SEG vertegenwoordigt wereldwijd honderden voetballers, wielrenners, esporters, artiesten en coaches. Beide partijen geloven sterk in het vrouwenvoetbal en delen de ambitie om het vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau te tillen.

EasyToys nieuwe hoofdsponsor wielertour Bloeizone Fryslân

EasyToys stapt in het vrouwenwielrennen. De erotische webshop is de nieuwe hoofdsponsor van de Bloeizone Fryslân Tour, een etappekoers voor vrouwen die van 3 tot en met 5 maart in Friesland plaatsvindt. Tijdens de rittenkoers zal EasyToys goed zichtbaar zijn, zo rijdt de klassementsleider in een roze trui, de huiskleur van de webshop.

Faillissement Office Centre betekent 1 miljoen schade voor FC Groningen

Over Office Centre is het faillissement uitgesproken en dit heeft grote financiële gevolgen voor FC Groningen. Het acuut wegvallen van de hoofdsponsor berokkent de Trots van het Noorden voor het seizoen 2021/2022 een schade van bijna een miljoen euro: circa 925.000 euro.

Memphis Depay stapt over op Puma

Memphis Depay gaat samenwerken met kledingsponsor Puma. Depay maakte het nieuwe via social media bekend. “It’s official! Just signed with Puma. Ready for new levels! Ooh, this is going to be fun”, schrijft Depay op Twitter als bijschrift onder zijn aankondiging. Eerder stond Depay onder contract bij Under Armour.

UEFA beëindigt sponsoring Gazprom

UEFA heeft per direct een punt gezet achter de samenwerking met Champions League-sponsor Gazprom. Eerder had ook Schalke 04 besloten alle banden met het Russische gasbedrijf te verbreken. Ook andere sportbonden hebben tot sancties besloten.

Nederlandse Loterij meest bekende sponsor van TeamNL

Nederlandse Loterij is de meest bekende sponsor van TeamNL. 32% noemt de Nederlandse kansspelorganisatie als partner van NOC*NSF. Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect in samenwerking met Sponsorreport.

BetCity.nl op mouw Fortuna Sittard

Fortuna Sittard heeft BetCity als nieuwe partner van de club. De aanbieder van onder meer sportweddenschappen zal per direct plaats nemen op het tenue, waar het logo zal prijken op de mouw van het shirt. Vanaf komend seizoen wordt het partnership verder uitgebreid.

VDL en FC Eindhoven breiden samenwerking uit

VDL Groep prijkt volgend seizoen, voor het 17e jaar, op het Blauw-Witte shirt van FC Eindhoven. Het internationale industriële familiebedrijf, met het hoofdkantoor in Eindhoven, spreekt opnieuw haar vertrouwen uit in FC Eindhoven. Naast het verlengen van de samenwerking tot en met 2025 wordt het partnership uitgebreid.

Halfjaar partnershipomzet Ajax gestegen naar € 18,1 miljoen

De partnershipomzet van Ajax is in het eerste half jaar van het seizoen 2021/22 gestegen met € 3,6 miljoen naar € 18,1 miljoen. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van de club.

Hyundai verlengt sponsoring Van Gogh Museum

Hyundai en het Van Gogh Museum hebben het zevende jaar van hun partnership bezegeld met het nieuwste model van de Hyundai IONIQ 5 en KONA Electric gehuld in details van meesterwerken van Van Gogh. Door op een duurzame manier de kunst en het verhaal van Vincent van Gogh naar mensen toe te brengen, wil Hyundai bijdragen aan een toegankelijker museum.