Manager Partnerships | Sponsoring | Business development

Martijn Beenen verbindt al ruim 20 jaar bedrijven en merken met elkaar.

Door Martijn Beenen

Utrecht Marathon verlengt hoofdsponsorschap met HiPRO

De Utrecht Marathon blijft in 2026 en 2027 verbonden aan HiPRO als naamgevend hoofdsponsor. Na de editie van 2025, waaraan meer dan 18.500 hardlopers deelnamen, hebben beide partijen besloten het hoofdsponsorschap met twee jaar te verlengen. Daarmee draagt het grootste hardloopevenement van Utrecht ook de komende edities de naam HiPRO Utrecht Marathon.

Team Visma | Lease a Bike breidt samenwerking met Nike uit

Team Visma | Lease a Bike en Nike verlengen en verbreden hun samenwerking. Het Amerikaanse sportmerk, sinds de afgelopen Tour de France partner van de ploeg, wordt vanaf 2026 op meer momenten zichtbaar binnen de organisatie.

Staatsloterij hoofdsponsor van Casa Olanda

Staatsloterij heeft zich als naamgevend hoofdsponsor verbonden aan het Casa Olanda van de Nederlandse Ski Vereniging (NSkiV). Casa Olanda fungeert tijdens de Olympische Winterspelen van Milaan-Cortina 2026 als ontmoetingsplek voor Nederlandse wintersportfans in de Italiaanse Alpen. Met het hoofdsponsorschap verbindt Staatsloterij haar bestaande rol als hoofdsponsor van TeamNL aan een fysieke locatie dicht bij de wedstrijdlocaties van TeamNLsnow.

Premier Tech nieuwe cosponsor van ploeg van Mathieu van der Poel

Het Canadese technologie- en industriebedrijf Premier Tech wordt vanaf volgend seizoen de nieuwe naamgevende cosponsor van de ploeg van Mathieu van der Poel. De driejarige overeenkomst betekent dat de ploeg vanaf 2026 verdergaat onder de naam Alpecin‑Premier Tech. De Canadese multinational volgt Deceuninck op, dat zijn bijdrage na vier jaar terugschroeft.

Kraken wordt partner van Collision 8 en GLORY in 2026

GLORY breidt zijn partnerportfolio uit met een samenwerking met Kraken, de Amerikaanse cryptobeurs die sinds 2011 internationaal actief is. Kraken wordt de Exclusive Cryptocurrency Exchange and Payments Partner voor GLORY COLLISION 8 op 13 december in het GelreDome in Arnhem en voor alle GLORY-evenementen in 2026. Het is de eerste keer dat een grote internationale cryptospeler integraal onderdeel wordt van de GLORY-fanbeleving.

.

Decathlon is voor de Paralympische Winterspelen 'Milaan-Cortina 2026' de officiële kledingleverancier van het Internationaal Paralympisch Comité (IPC). De afspraak volgt op de eerdere samenwerking rondom de organisatie van 'Parijs 2024' en markeert een verdere verbreding van de betrokkenheid van het sportmerk bij de Paralympische Beweging.

Team Liquid start wereldwijd partnership met UNICEF

Team Liquid is een samenwerking aangegaan met UNICEF, de grootste kinderrechtenorganisatie ter wereld. Het partnership richt zich op het versterken van UNICEF’s doelstellingen binnen gaming en esports, met specifieke aandacht voor het Sustainable Development Goal 'Quality Education'. Via professionele teams, creators en gaming-initiatieven wil Team Liquid jongeren wereldwijd bereiken en betrekken bij de missie van UNICEF.

Partnership Lego en F1 Academy

The LEGO Group en F1 ACADEMY zijn een meerjarige samenwerking gestart om jonge fans – en in het bijzonder meisjes – te stimuleren hun interesse in motorsport te verkennen. Onderdeel van de samenwerking is dat de Nederlandse coureur Esmee Kosterman in 2026 uitkomt voor LEGO Racing in F1 ACADEMY, waarmee zij een centrale rol krijgt binnen het partnership.

Heineken bouwt padelstrategie

Heineken 0.0 zet stevige stappen in padel met twee recente internationale partnerships. Na de eerste ervaringen in Nederland, onder meer via Decathlon Premier Padel Rotterdam, schaalt het merk nu op met een meerjarig partnership met Premier Padel en een samenwerking met Playtomic, ’s werelds grootste community voor racketsporten. Daarmee positioneert Heineken 0.0 zich zowel in het professionele circuit als binnen de brede recreatieve padelcommunity.

Grand Départ Tour de France Femmes 2024 Rotterdam wint prijs

De Grand Départ Tour de France Femmes Rotterdam 2024 heeft een bronzen onderscheiding ontvangen bij de internationale Best Event Awards (BEA’s), in de categorie Sporting Event. De BEA’s, onderdeel van het Bea World Festival, belonen jaarlijks de meest onderscheidende live-evenementen wereldwijd. Uit inzendingen van over de hele wereld eindigde Rotterdam op het podium naast sterke internationale finalisten. De overwinning ging naar de Closing Ceremony van de Summer Paralympics.

De jacht op de SponsorRingen 2025 is geopend

Met de openstelling van de inzendperiode is het startschot gegeven voor de SponsorRingen 2025. Organisaties, merken en rechtenhouders kunnen vanaf vandaag hun sponsorcases indienen voor de belangrijkste vakprijzen binnen het Nederlandse sponsorveld. De awards bieden een podium aan cases die laten zien hoe sponsoring waarde creëert, doelgroepen bereikt en partnerships versterkt.

Benefietavond Fonds Gehandicaptensport haalt € 446.371 op

In het stadion van Heroes Den Bosch vond gisteravond de jaarlijkse benefietavond van Fonds Gehandicaptensport plaats. De keuze voor deze sportlocatie zorgde voor een directe link met het centrale thema van de avond: sport toegankelijk en vanzelfsprekend maken voor iedereen. Met ruim 300 aanwezige gasten werd een totaalbedrag van € 446.371 opgehaald, een duidelijke groei ten opzichte van de editie van vorig jaar, toen € 370.000 werd gerealiseerd.

Sven Kramer opent nieuwe schaatslocatie op het Museumplein

Op de historische ijsvloer van het Museumplein opent op dinsdag 2 december de Sven Kramer Academy Museumplein. Tijdens de Nederlandse Jeugdschaatsdag geeft Sven Kramer samen met meer dan honderd kinderen het officiële startsein. Daarmee keert het schaatsen, ruim 130 jaar na het eerste WK Allround op dezelfde plek, terug naar het hart van Amsterdam.

KNVB en ING lanceren online configurator voor modulair clubgebouw

De KNVB en ING introduceren een online configurator waarmee amateurverenigingen zelf een modulair clubgebouw kunnen ontwerpen. De tool is onderdeel van het programma Modulair Bouwen van De Groene Club in samenwerking met ING, Arons & Gelauff, Sustainer en Stamhuis. Met de configurator kunnen clubs een ontwerp samenstellen, downloaden en gebruiken voor gesprekken met bestuur, gemeente en sponsoren.

Live muziek is wereldwijde nummer één in entertainment

Live muziek is wereldwijd de populairste vorm van entertainment. Dat blijkt uit het nieuwe Living for Live-onderzoek van Live Nation, gebaseerd op 40.000 respondenten in vijftien landen. Volgens het rapport speelt live muziek een steeds centralere rol in cultuur, economie en merkstrategie.