Manager Partnerships | Sponsoring | Business development

Martijn Beenen verbindt al ruim 20 jaar bedrijven en merken met elkaar.

Door Martijn Beenen

AB InBev en Netflix kondigen wereldwijd partnership aan

AB InBev en Netflix hebben een wereldwijd partnership aangekondigd dat biermerken en streamingcontent samenbrengt. Het gaat om een samenwerking van aanzienlijke schaal en internationale zichtbaarheid binnen het portfolio van AB InBev.

Boete voor Inter?

Inter Milan riskeert een boete van de Nederlandse Kansspelautoriteit (Ksa) na het Champions League-duel tegen Ajax, zo meldt De Telegraaf. De Italiaanse club speelde in de Johan Cruijff ArenA met Betsson.sport als shirtsponsor, terwijl gokreclame in de Nederlandse sport sinds 1 juli 2025 volledig verboden is.

Leon Visser sluit zich aan bij Groene Appeltjes programma Reggeborgh Foundation

Shorttracker Leon Visser krijgt komend seizoen steun van de Reggeborgh Foundation. De 19-jarige sporter uit Utrecht is de eerste shorttracker die deel uitmaakt van het Groene Appeltjes programma van de Foundation. Met de ondersteuning hoopt Visser de laatste stap te kunnen zetten richting TeamNL shorttrack.

On That Ass verlengt partnership met Heroes Den Bosch

Heroes Den Bosch en ondergoedmerk On That Ass zetten hun samenwerking voort. Het jonge, internationale merk blijft ook in het komende seizoen zichtbaar als partner van de Bossche basketbalclub.

N.E.C. en GX verlengen samenwerking richting tienjarig jubileum

N.E.C. Nijmegen en GX Software verlengen hun samenwerking en zetten daarmee een volgende stap in hun gezamenlijke digitale strategie. Sinds 2017 is GX partner van de club, waarmee het bedrijf inmiddels de langstzittende shirtsponsor is.

Jumbo Sports wordt officiële partner van Tulp Hoofdklasse

De Tulp Hoofdklasse heeft een nieuw partnership afgesloten met sportretailer Jumbo Sports. Het gaat om een samenwerking van drie jaar, tot en met de Olympische Spelen van 2028. Met deze overeenkomst wil de competitie verder professionaliseren en haar positie als een van de sterkste hockeycompetities ter wereld verstevigen.

Shokz officiële koptelefoonpartner van TCS Amsterdam Marathon 2025

Shokz, pionier op het gebied van open-ear technologie, sluit zich aan als officiële koptelefoonpartner van de TCS Amsterdam Marathon 2025. Het partnership volgt op eerdere samenwerkingen met de TCS London Marathon, de Schneider Electric Marathon de Paris en de aankomende BMW Berlin-Marathon, en benadrukt de internationale ambities van het merk.

ADE en Alpine lanceren limited edition oordopjes

Alpine Hearing Protection en Amsterdam Dance Event (ADE) slaan dit jaar de handen ineen om bezoekers bewust te maken van het belang van gehoorbescherming tijdens dance-events. In aanloop naar ADE 2025 brengen zij gezamenlijk de Alpine Tune x ADE uit: een limited edition oordop in geel, voorzien van het officiële ADE-logo.

Rotterdam Business School start met nieuwe master Sportmarketing & Partnerships

Volgend jaar gaat aan Rotterdam Business School de nieuwe masteropleiding Sportmarketing & Partnerships van start. Het Nederlandstalige, éénjarige MSc-programma richt zich op studenten die impact willen maken in en via de sport. De opleiding combineert praktijkervaring met internationale wetenschap en wil professionals afleveren die strategisch kunnen denken en handelen in de steeds complexere sportwereld.

Nieuwe partners versterken vrouwenvoetbal bij FC Groningen

FC Groningen Vrouwen 1 heeft de afgelopen periode meerdere nieuwe en verlengde partnerships aangekondigd. Met de steun van U-Sport, Regeltante 2.0 en Olympia Groningen wordt gebouwd aan de verdere ontwikkeling en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal in Noord-Nederland.

Vodafone nieuwe partner van UEFA Women’s Football

Vodafone is toegetreden als officiële telecompartner van UEFA Women’s Football. Het vijfjarig contract omvat de UEFA Women’s Champions League, UEFA Women’s EURO 2029, de Women’s Nations League, Women’s European Qualifiers en diverse jeugd- en futsaltoernooien.

DSS kiest voor zwarte broekjes en doorbreekt menstruatietaboe op het veld

Voetbalvereniging DSS uit Haarlem heeft besloten om vanaf dit seizoen volledig over te stappen van witte naar zwarte broekjes. De club wil hiermee het taboe rond menstruatie doorbreken en vrouwelijke leden meer comfort en zelfvertrouwen bieden.

Skil nieuwe sponsor van JEGG-Skil-Ronde van Midden-Brabant

Op zondag 21 september wordt in Dongen de 55e editie van de JEGG-Skil-Ronde van Midden-Brabant verreden. Het wielerevenement krijgt dit jaar een extra dimensie doordat gereedschapsmerk Skil zich aansluit als (mede)hoofdsponsor.

Stanley sluit zich aan als official tool sponsor van PSV

PSV heeft STANLEY verwelkomd als nieuwe Official Tool Sponsor. Het gerenommeerde merk, onderdeel van Stanley Black & Decker, kiest na eerdere samenwerkingen met clubs als Olympique Marseille, Tottenham Hotspur en FC Barcelona nu ook voor een partnership met de regerend kampioen van de Eredivisie.

Maatschappelijk Noodpakket gepresenteerd in Nieuwspoort

Tijdens een gezamenlijk ontbijt in Nieuwspoort hebben KNVB, NOC*NSF, Kunsten ’92, De Creatieve Coalitie, Mediafederatie, NDP Nieuwsmedia, Platform Ondernemende Sportaanbieders en de Vereniging van Evenementenmakers vanochtend het 'Maatschappelijk Noodpakket' gepresenteerd. Met dit pakket roepen zij het nieuwe kabinet en de Tweede Kamer op te investeren in de maatschappelijke infrastructuur van Nederland.