Artikelen

IEG 2017: Dag twee

Op dag 2 van het IEG Sponsorcongres duizelt het Bob van Oosterhout van de vele rake one-liners die hij hoort.

Eredivisie Zaalvoetbal en Socios Sports starten mediapartnership

Socios Sports is de nieuwe media- en contentpartner van Eredivisie Zaalvoetbal. De samenwerking is met name gericht op het online platform eredivisie-zaalvoetbal.nl dat onlangs is gelanceerd.

IEG 2017: Digital, content en data

De kop is eraf in Chicago. Vier dagen lang wordt er op de IEG Sponsorship Conference ingegaan op de veranderingen in sponsoring en marketing.

Dutch College League krijgt AXE en Taco Bell als partner

De winterstop heeft de Dutch College League AXE en TACO Bell als partner gebracht. Beide merken stappen hiermee in de wereld van eSports.

TennisEvents en AHG samen in NK Bedrijfstennis

Voor het eerste NK Bedrijfstennis, 23, 24 en 25 juni 2017 in Apeldoorn (Gelderland), slaat TennisEvents by Eltingh Haarhuis de handen ineen met Active Health Group.

Helden aan de Bal brengt ING-sponsorships samen

Vanaf 24 maart presenteert het Nederlands Openluchtmuseum Helden aan de Bal, Hoe Nederland oranje kleurt. De tentoonstelling vertelt het verhaal van de hoogtepunten in de Nederlandse voetbalgeschiedenis vanaf 1974. Helden aan de Bal wordt gesponsord door ING, hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal en sponsor van het Nederlands Openluchtmuseum.

Decathlon nieuwe partner Dikke Banden Races

De KNWU heeft met Decathlon Nederland een nieuwe partner gevonden voor de Dikke Banden Races.

Kunstbende en Rabobank sturen jonge cultuurmakers naar Lowlands

Kunstbende, de landelijke wedstrijd voor jong creatief talent, bundelt de komende vier jaar haar krachten met de Rabobank. Gezamenlijke missie: jongeren van 13 t/m 18 jaar helpen bij de ontwikkeling van hun creatieve talent. Hierdoor wordt Nederland verrijkt met een nieuwe generatie cultuurmakers. Een nieuwe Kunstbende-area op Lowlands 2017 vormt het hoogtepunt van deze samenwerking.

Lansaat naar KPN

Peter Lansaat gaat medio april aan de slag bij KPN waar hij sportmarketeer voetbal wordt en gaat werken voor het partnership van KPN met Eredivisie/Fox Sports.

Teamflex en Leeuw Rallysport sluiten partnerovereenkomst

Teamflex en Leeuw Rallysport hebben vandaag een partnerovereenkomst gesloten voor één jaar. Teamflex is daarmee de belangrijkste partner van het Leeuw Rallysport team voor de Dakar rally 2018. Uniek aan dit partnership is dat Teamflex een chauffeur gaat werven voor de servicetruck.

'Rabobank met sponsorhart voor de vereniging'

Vanaf vandaag is duidelijk wat de nieuwe sponsorkoers van Rabobank wordt. Tom van Kuyk, sponsorstrateeg bij Rabobank, legt aan Sponsorreport uit hoe die nieuwe sponsorstrategie eruit ziet, welke sponsorships daar bij horen en hoe de keuzes tot stand kwamen.

Rabobank en KNHB vier jaar door

Rabobank heeft de samenwerking met de hockeybond met vier jaar verlengd tot en met 2020. Het partnership maakt onderdeel uit van het nieuwe sponsorbeleid van de bank.

AkzoNobel en MasterPeace verven 100 ‘walls of connection'

AkzoNobel en MasterPeace, een wereldwijde vredesbeweging, gaan samen 100 muren in meer dan 40 landen verven. Met dit ‘Let’s Colour Walls of Connection’-initiatief willen de partners bijdragen aan twee VN-doelstellingen inzake de Sustainable Development Goals: steden en leefgemeenschappen duurzamer maken en partnerschappen vormen om duurzamere en leefbaardere toekomst te realiseren.

Vestas opnieuw in de Volvo Ocean Race

Op dinsdag 21 maart 2017 lanceerde Vestas 11th Hour Racing in Newport, Rhode Island zijn campagne voor 2017-18. Het is de tweede achtereenvolgende keer dat het Deense energiebedrijf deelneemt aan de Volvo Ocean Race.

Oranje-internationals steunen Prinses Máxima Centrum

Het Nederlands elftal en het Prinses Máxima Centrum in Utrecht zijn sinds vandaag op een bijzondere manier aan elkaar verbonden. De Oranje-internationals laten op hun kosten in het centrum voor kinderoncologie een binnentuin laten aanleggen. Hier kunnen de kinderen verder werken aan hun genezing en met elkaar spelen en sporten.