Artikelen

Teamflex en Leeuw Rallysport sluiten partnerovereenkomst

Teamflex en Leeuw Rallysport hebben vandaag een partnerovereenkomst gesloten voor één jaar. Teamflex is daarmee de belangrijkste partner van het Leeuw Rallysport team voor de Dakar rally 2018. Uniek aan dit partnership is dat Teamflex een chauffeur gaat werven voor de servicetruck.

'Rabobank met sponsorhart voor de vereniging'

Vanaf vandaag is duidelijk wat de nieuwe sponsorkoers van Rabobank wordt. Tom van Kuyk, sponsorstrateeg bij Rabobank, legt aan Sponsorreport uit hoe die nieuwe sponsorstrategie eruit ziet, welke sponsorships daar bij horen en hoe de keuzes tot stand kwamen.

Rabobank en KNHB vier jaar door

Rabobank heeft de samenwerking met de hockeybond met vier jaar verlengd tot en met 2020. Het partnership maakt onderdeel uit van het nieuwe sponsorbeleid van de bank.

AkzoNobel en MasterPeace verven 100 ‘walls of connection'

AkzoNobel en MasterPeace, een wereldwijde vredesbeweging, gaan samen 100 muren in meer dan 40 landen verven. Met dit ‘Let’s Colour Walls of Connection’-initiatief willen de partners bijdragen aan twee VN-doelstellingen inzake de Sustainable Development Goals: steden en leefgemeenschappen duurzamer maken en partnerschappen vormen om duurzamere en leefbaardere toekomst te realiseren.

Vestas opnieuw in de Volvo Ocean Race

Op dinsdag 21 maart 2017 lanceerde Vestas 11th Hour Racing in Newport, Rhode Island zijn campagne voor 2017-18. Het is de tweede achtereenvolgende keer dat het Deense energiebedrijf deelneemt aan de Volvo Ocean Race.

Oranje-internationals steunen Prinses Máxima Centrum

Het Nederlands elftal en het Prinses Máxima Centrum in Utrecht zijn sinds vandaag op een bijzondere manier aan elkaar verbonden. De Oranje-internationals laten op hun kosten in het centrum voor kinderoncologie een binnentuin laten aanleggen. Hier kunnen de kinderen verder werken aan hun genezing en met elkaar spelen en sporten.

KPN verbindt zich aan Sail Den Helder 2017

KPN maakt vandaag bekend zich als hoofdsponsor en ICT-partner te verbinden aan Sail Den Helder 2017 en voorziet het gehele Sail-terrein van zowel 4G als gratis WiFi. Daarnaast komen er onder meer Reload & Relaxplekken waar bezoekers kunnen ontspannen terwijl hun smartphone wordt opgeladen.

Canon blijft De Maaspoort ondersteunen

Canon Europe is ook in de komende drie jaar sponsor van Theater De Maaspoort in Venlo. Hiermee geeft zij een vervolg aan haar missie kunst en cultuur in de regio te stimuleren. Dankzij de sponsorovereenkomst met Canon is het theater in staat een hoogwaardig en breed toegankelijk cultureel aanbod te ontwikkelen.

"Sponsorships over de hele linie onder druk"

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2016, vergeleken met 2015, met één procent verder gedaald naar 772 miljoen euro. Met 772 miljoen euro liggen de bestedingen nu bijna 8% onder het niveau van 2012 het jaar waarin de uitgaven van sponsors stabiliseerde. Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor, een uitgave van Respons in samenwerking met SponsorMaps.

Craft Sportswear nieuwe kledingsponsor PEC Zwolle

PEC Zwolle speelt vanaf het seizoen 2017-2018 in Craft kleding. De club en het sportmerk hebben een akkoord bereikt over een partnership van drie seizoenen. Craft Sportswear wordt de officiële kledingleverancier voor alle vertegenwoordigende elftallen van de club.

Hendrikje Crebolder directeur Development & Media Rijksmuseum

Per 1 april 2017 treedt Hendrikje Crebolder toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Development & Media wordt zij naast hoofddirecteur Taco Dibbits en zakelijk directeur Erik van Ginkel, verantwoordelijk voor fondsenwerving, communicatie en marketing.

Martin Glas nieuwe hoofdsponsor FC Oss

Glasbedrijf Martin Glas siert vanaf vandaag het shirt van FC Oss. Het Eindhovense bedrijf neemt hiermee een voorschot op het hoofdsponsorschap voor de komende seizoenen. Daarmee bevestigt Martin Glas haar status als een van de belangrijkste sponsors van de Brabantse topsport.

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie helpen hardlopers

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie gaan samenwerken op het platform hardlopen.nl om hardlopers te helpen hun persoonlijke doel te bereiken.

Nederlandse Loterij, Heineken en Rabobank partners TeamNL

Met de ondertekening door Nederlandse Loterij kort voor aanvang van de WK-shorttrack in Rotterdam, is er een Partner van de Nederlandse Sport bijgekomen.

Ernst Boekhorst: “Meer communiceren over het centraal stellen van talent"

Voor ABN AMRO blijft ‘Talent van de Toekomst’ de leidraad in het sponsorbeleid. Wel wil de bank meer communiceren over het centraal stellen van talent. Dat zegt Ernst Boekhorst, Manager Brand, Sponsoring & Foundation, in een uitgebreid interview in het nieuwe nummer van Sponsorreport.