Artikelen

Jupiler League lanceert unieke TV commercial

Met haar allereerste TV commercial ooit wil de Jupiler League tonen hoe talenten moeten knokken voor hun doorbraak in het(inter)nationale voetbal.

Obrigado kokoswater sponsort beachvolleybalteams

Per 1 april is Obrigado, kokoswater uit Bahia, Brazilië, sponsor van twee Nederlandse dames beachvolleybalteams. De duo’s Manon Flier & Marleen van Iersel en Madelein Meppelink & Sophie van Gestel kunnen rekenen op de steun van 100% puur kokoswater.

AkzoNobel en SOS Kinderdorpen bestrijden jeugdwerkloosheid

AkzoNobel en SOS Kinderdorpen Internationaal bundelen de krachten om samen wereldwijd jeugdwerkloosheid te bestrijden. AkzoNobel gaat de internationaal opererende kinderontwikkelingsorganisatie ondersteunen door professionele schilderstrainingen voor kwetsbare jongeren te verzorgen.

Softe sponsoring VriendenLoterij werkt

Onderzoeksbureau Motivaction toetste de effecten van softe sponsoring in het RTL-programma Centraal Medisch Centrum (CMC) door de VriendenLoterij en vond spraakmakende resultaten.

IEG 2017: Wrap up

"Sportmarketing is in de ultieme fusie van strategie, technologie, online en sponsoring beland. Ontzettend inspirerend, verhelderend en vernieuwend." Dat is de conclusie van Bob van Oosterhout en Peter Sprenger na de 34e editie van de IEG Sponsorship Conference in Chicago.

IEG 2017: Millennials bepalen het beeld in Chicago

Veel sprekers op de IEG conferentie brachten de marketingkracht van de huidige millennial-generatie naar voren. Niet alleen als doelgroep, ook als creators in het nieuwe digitale tijdperk.

IEG 2017: Het belang van maatschappelijke en sociale sponsoring

Op de derde dag van de IEG Sponsorship Conference in Chicago interviewt Peter Sprenger Mark Versteegen van KPN over de rol en het belang van maatschappelijke en sociale sponsoring.

IEG 2017: Het maatschappelijke en sportieve gezicht van ING

Tjitske Benedictus is Hoofd Sponsoring & Events van ING. Op de IEG Sponsorship Conference in Chicago presenteerde zij de sponsorstrategie van ING aan een internationale groep congresbezoekers. Tjitske vertelt in de achtste aflevering van Today at IEG wat ING drijft en hoe dit wordt vertaald naar de sponsorstrategie van ING. Een boeiend verhaal over zowel het maatschappelijke als het sportieve gezicht van ING. Bekijk de achtste aflevering van Today at IEG hieronder.

IEG 2017: Fan first principe is een must in moderne sportmarketing

De derde dag op de IEG Sponsorship Conference in Chicago werden er veel business cases gepresenteerd van merken en rechtenhouders die succesvol fans weten te betrekken. In de vijfde aflevering van Today at IEG concluderen Bob van Oosterhout en Peter Sprenger dat het fan first principe een must is in moderne sportmarketing.

IEG 2017: Tom van Kuyk over de vernieuwde sponsorstrategie van Rabobank

Tom van Kuyk, sponsorstrateeg van Rabobank, vertelt in de tweede aflevering van Today at IEG over de sponsorstrategie van de Rabobank. De nieuwe keuzes hierin werden afgelopen week in Nederland gepresenteerd.

IEG 2017: Nathan Lindberg (Twitch): "eSports is the playground for millennials

Het eSportskanaal Twitchis een echte gamechanger in de mediawereld. Het is inmiddels een gearriveerd kanaal dat meer dan honderd miljoen eSportsfans verbindt. Nathan Lindbergh is director Global Sponsorships van Twitch. Hij vertelt in de vierde aflevering van Today at IEG over wat eSports is en hoe deze markt zich ontwikkelt.

Sports conferentie duidt ontwikkelingen in veranderende sportmarkt

Op 19 mei aanstaande wordt de eerste eSports conferentie in Nederland gehouden.

IEG 2017: Dag twee

Op dag 2 van het IEG Sponsorcongres duizelt het Bob van Oosterhout van de vele rake one-liners die hij hoort.

Eredivisie Zaalvoetbal en Socios Sports starten mediapartnership

Socios Sports is de nieuwe media- en contentpartner van Eredivisie Zaalvoetbal. De samenwerking is met name gericht op het online platform eredivisie-zaalvoetbal.nl dat onlangs is gelanceerd.

IEG 2017: Digital, content en data

De kop is eraf in Chicago. Vier dagen lang wordt er op de IEG Sponsorship Conference ingegaan op de veranderingen in sponsoring en marketing.