Artikelen

KNWU en fietsverzekeraar Laka starten partnership

De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) en fietsverzekeraar Laka kondigen een nieuw partnership aan. Beide partijen bundelen hun krachten om de groeiende fietsdoelgroep in Nederland nog beter van dienst te zijn. Met deze samenwerking willen KNWU en Laka de drempel voor fietsers verlagen om zorgeloos van hun sport te kunnen genieten, dankzij een vernieuwend verzekeringsmodel die perfect aansluit bij de behoeften van wielrenners, mountainbikers en andere actieve fietsers.

SponsorRingen 2024: Inschrijving geopend

De inschrijving voor de nieuwe editie van de SponsorRingen is vanaf donderdag 14 november officieel geopend. Voor sponsorprofessionals biedt dit wederom een kans om de beste samenwerkingen en initiatieven in het sponsordomein in de schijnwerpers te zetten. Deze prestigieuze prijzen belonen de meest inspirerende sponsorcases van Nederland en bieden een breed platform voor succesvolle en vernieuwende samenwerkingen.

Edu Jansing nieuwe Algemeen Directeur KNLTB

Edu Jansing (52) gaat per 1 januari 2025 aan de slag als Algemeen Directeur van de KNLTB. Hij volgt daarmee Erik Poel op, die begin dit jaar bekend maakte na ruim 10 jaar afscheid te nemen van de KNLTB. Jansing brengt veel bestuurlijke ervaring mee en kent de dynamiek van de sportwereld en de maatschappelijke impact van sport. Als Algemeen Directeur zal hij de KNLTB leiden in het realiseren van groei door de dienstverlening uit te bouwen, partijen en belanghebbenden te verbinden en door het verder ontwikkelen van het digitale platform.

Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024

De top van de lokale, nationale en internationale gamingwereld komt in de week van 18 november samen in Breda. Daar wordt dan de 2e editie van de jaarlijkse Game Week gehouden. Van gepassioneerde gamers, creatieve talenten en studenten tot experts, ondernemers en investeerders: een week lang worden ze ondergedompeld in de dynamische wereld van entertainment games, serious gaming en esports. Jong en oud is welkom in Breda om zich te laten informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.

Sanquin en Gladiator II eren donors met standbeeld

Sanquin is een unieke samenwerking aangegaan met de film Gladiator II. "In de campagne eren wij alle donors, 'de helden van vandaag'", aldus een woordvoerder. Waar de film Gladiator II vertelt over de spectaculaire verhalen van Romeinse strijders, de helden van toen, richt Sanquin de spotlight op de huidige helden: de bloed- en plasmadonors die door hun donaties de levens van patiënten redden.

Trust nieuwe Official Partner van de KPN eDivisie

De Eredivisie verwelkomt Trust als nieuwe Official Partner van de KPN eDivisie, de professionele EA SPORTS FC-competitie van Nederland. Na jaren achter de schermen te hebben samengewerkt, is het tijd om de volgende stap te nemen. Als officiële partner is Trust op verschillende manieren zichtbaar tijdens het achtste seizoen van de KPN eDivisie, dat 5 november van start is gegaan.

Samenwerken en recyclen tijdens GLOW Eindhoven

Afgelopen zaterdag gaf GLOW Eindhoven het startsein voor een bijzonder en ambitieus project: de bouw van ’s werelds grootste circulaire kroonluchter. In het kader van dit evenement is het kunstwerk, genaamd de 'Chandelier of Connection', gelanceerd door Signify in samenwerking met vanPETnaarPRET. Ondersteund door de burgemeester van Eindhoven, Jeroen Dijsselbloem, symboliseert dit project een streven naar circulariteit en samenwerking.

Red Bull Xceptional Player: nieuwe gameshow op YouTube

Qucee, Red Bull en gaming for brands-agency The Invaders vieren de lancering van Red Bull Xceptional Player (XP), een nieuwe show op YouTube waarin twaalf bekende creators de strijd met elkaar aan gaan in de grootste gaming-arena van Nederland. Hosts Qucee en Fay schotelen ze een breed scala aan games met een onverwachte twist voor, met maar één doel: de meest exceptionele speler van Nederland vinden.

Holiday on Ice tournee van start met bijzondere samenwerking

Holiday on Ice, ’s werelds bekendste ijsshow, en Stichting Kunstrijden Nederland (SKN) zijn een samenwerking gestart om jong talent in het kunstschaatsen te ondersteunen en de sport in Nederland te stimuleren. Met deze samenwerking willen beide partijen de erfenis voortzetten van de iconische kunstschaatsers Joan Haanappel en Sjoukje Dijkstra, die veel hebben betekend voor het Nederlandse en internationale kunstschaatsen. Zowel Haanappel als Dijkstra schitterden jarenlang in de shows van Holiday on Ice en lieten met hun prestaties een blijvende indruk achter.

Fietsen voor de Hartstichting

Bij de 51e editie van de Ronde van Noord-Holland is de Hartstichting het goede doel. Op dit moment zijn er 1,7 miljoen Nederlanders met een hart- of vaataandoening. Als er niets gedaan wordt, zijn dat er over een paar jaar 1 miljoen méér dan nu. Hier wil de Hartstichting iets tegen doen. Daarom is het hun ambitie dat de hartgezondheid van Nederland in 2030 meetbaar verbeterd is. Dit betekent: meer mensen zijn gezond én mensen met hart- en vaatziekten blijven langer gezond.

JACK’S International Drenthe Rally

De Nederlandse rallywereld maakt zich op voor een ware seizoensclimax tijdens de JACK’S International Drenthe Rally op zondag 17 november. Het TT Circuit Assen vormt het toneel voor de afsluitende wedstrijd van het Nederlands Kampioenschap Rally (NK), waar nationale en internationale rallyteams strijden om de felbegeerde titels. Met het circuit als decor en een opwindende combinatie van verhard en onverhard terrein belooft het evenement een spannende rally-ervaring voor deelnemers en publiek.

Geen groei in aantal deelnemers voor NN Marathon Rotterdam

Afgelopen augustus waren in slechts 2,5 uur de 17.000 beschikbare startbewijzen voor de marathonafstand van de NN Marathon Rotterdam uitverkocht. De organisatie heeft vervolgens de ambitie uitgesproken om het evenement te laten groeien naar 30.000 marathonlopers om aan de groeiende vraag van de lopers te voldoen. Tot teleurstelling van de organisatie moeten zij nu mededelen dat het aantal startplekken de komende editie niet kan worden verhoogd.

Chocomel nieuwe partner van Team Essent

In aanloop naar het World Cup Kwalificatietoernooi heeft Team Essent een nieuwe partner verwelkomd: Chocomel, het bekende chocolademerk van FrieslandCampina. Voor de komende twee seizoenen zullen Team Essent en Chocomel de krachten bundelen om schaatsfans en sportliefhebbers te verbinden met de geliefde, authentieke chocoladedrank die al generaties lang een favoriet is onder consumenten.

Tom van Kuyk naar Koninklijke Jaarbeurs

Koninklijke Jaarbeurs kondigt met trots aan dat Tom van Kuyk is gestart als Head of innovation & experience. In deze nieuwe rol zal hij een cruciale bijdrage leveren aan de strategische koers van het bedrijf, waarbij vernieuwing en duurzaamheid als belangrijke pijlers centraal staan.

Muziek voor iedereen dankzij Rabobank en TivoliVredenburg

TivoliVredenburg en Rabobank werken de komende jaren aan het toegankelijk(er) maken van cultuur voor mensen uit alle hoeken van de samenleving. Dit betekent dat jong en oud, ongeacht achtergrond of situatie, de kans krijgen om de kracht van live muziek te ervaren. De afgelopen jaren is dankzij dit partnership al veel bereikt. Beide partijen zullen deze missie met volle kracht voortzetten voor de komende drie jaar.