Artikelen

FC Emmen en EasyToys gaan scheiden

FC Emmen en hoofdsponsor EasyToys beëindigen na dit seizoen hun sponsorsamenwerking en gaan voortaan als vrienden door het leven. De erotiekgigant is toe aan nieuwe avonturen op het gebied van sportsponsoring.

FC Emmen maakt roze muur tegen zaadbalkanker

FC Emmen treedt op vrijdag 29 maart tijdens de thuiswedstrijd tegen Jong Ajax aan in een speciaal roze tenue. Daarmee vraagt de club samen met hoofdsponsor EasyToys aandacht voor zaadbalkanker.

Curlingbond sluit samenwerking met Vebego

Vebego is partner geworden van de Nederlandse Curling Bond. Vebego ziet de potentie in curling en wil betekenisvol zijn in de verdere ontwikkeling van de curlingsport. De samenwerking is gericht op de deelname tijdens de Olympische Spelen van 2026 in Milaan en verder.

Vacature bij Triple Double: social media marketeer

Je hebt een duidelijke visie op hoe je fans kunt bereiken en binden met content. Je weet marketingcampagnes feilloos door te vertalen in aansprekende én effectieve social mediastrategieën en campagnes. Met jouw passie voor sport weet je daarnaast als geen ander hoe belangrijk sport is in de huidige maatschappij. Jouw enthousiasme en ideeën zijn een ware inspiratiebron voor collega en klant en jij weet telkens te verrassen met innovatieve campagnes met een ongekend resultaat.

Sean McCabe: "Stop met lanterfanten terwijl Rome brandt!"

Sean McCabe is waarschijnlijk de enige bestuurder in het voetbal met als titel Head of Climate Justice and Sustainability. Bij Bohemians FC werkt hij aan klimaatoplossingen in samenwerking met de fans en de sponsors van de club. Sean McCabe is een van de keynotes op het aanstaande Sponsorreport congres. “Als een kleine club als Bohemians groots kan dromen en gedurfd kan handelen, is er geen excuus voor de rest.”

Strategisch invulling geven aan duurzaamheidsambities: van purpose naar impact

Karen Maas is Professor of Accounting and Sustainability bij de Open University en Academic Director bij het Impact Centre Erasmus. Op het congres van Sponsorreport op 25 maart verzorgt zij de openingskeynote over purpose, impact maken en duurzaamheid

VriendenLoterij: meer dan 100 miljoen naar cultuur in Nederland

De VriendenLoterij schenkt, dankzij 1,3 miljoen deelnemers dit jaar een bedrag van 143,5 miljoen euro aan 60 culturele partners en ruim 3.700 goede doelen, clubs en verenigingen. Dit is ruim 11 miljoen euro meer dan vorig jaar.

KNVB en Nike presenteren nieuw thuistenue

De KNVB en Nike hebben vandaag het nieuwe thuistenue voor het Nederlands elftal onthuld, dat ook tijdens EURO2024 zal worden gedragen. Bondscoach Ronald Koeman overhandigde symbolisch het Oranjeshirt aan middenvelder Frenkie de Jong. Het werd een eerbetoon aan het historische moment waarop de toenmalige bondscoach Rinus Michels in 1988 het shirt aan Koeman overhandigde voorafgaand aan het gewonnen EK.

'MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor Feyenoord'

Mediamarkt wordt de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord, meldt de Telegraaf. Het nieuws is nog niet bevestigd door de club.

Europese sponsorindustrie naar € 30.9 miljard

De Europese sponsoringindustrie wordt voor 2023 geschat op 30,9 miljard euro (een stijging met 6,2%) en komt daarmee net boven het niveau van 2019, voor de pandemie. Sportsponsoring bereikt een nieuw hoogste niveau met € 22 miljard. Dat blijkt uit de ESA Sponsorship Market Overview 2024.

Team Visma | Lease a Bike daagt commentatoren uit in The Name Game

Wielerploeg Team Visma | Lease a Bike daagt commentatoren en podcasters uit om hun nieuwe teamnaam goed uit te spreken. In The Name Game worden televisie-uitzendingen en podcasts tijdens de komende voorjaarsklassiekers met behulp van AI gecontroleerd op het juiste gebruik van de naam. De campagne is ontwikkeld door sportmarketingbureau On Your Marks (voorheen TDE).

Blauw Sponsorship Impact wint European Sponsorship Award 2024

Blauw Sponsorship Impact heeft een prestigieuze European Sponsorship Award for Best Use of Measurement & Insight ontvangen voor de samenwerking met het Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team en de sponsoring impact tracker voor hun partners.

Paul Schuiling Hoofd Development & Filantropie bij Centraal Museum

Het Centraal Museum heeft Paul Schuiling benoemd tot het nieuwe Hoofd Development & Filantropie. Paul start vanaf 6 mei en volgt daarmee Anna Kesler op.

AkzoNobels verf beschermt toekomst historische molens Kinderdijk

De iconische18e-eeuwse molens van Kinderdijk in Nederland worden behouden met hulp van het merk Sikkens van AkzoNobel. Het bedrijf heeft een zesjarige overeenkomst getekend om de 19 windmolens, die rond 1740 werden gebouwd en in 1997 zijn uitgeroepen tot UNESCO Werelderfgoed, te beschermen.

Coca-Cola en Ajax verlengen samenwerking

Coca-Cola Europacific Partners en Ajax hebben hun partnership-overeenkomst verlengd tot en met 2027. Coca-Cola en Ajax hebben sinds 2021 een partnership. Centraal daarbij staat het samenbrengen van fans en hen unieke ervaringen bieden. De focus voor de komende seizoenen komt te liggen bij acties rondom Coca-Cola Zero Sugar, Aquarius en Powerade.