Artikelen

Olympische sponsors stijgen in bekendheid

Bijna driekwart van de Australiërs kunnen op zijn minst één Olympische sponsor noemen van de spelen in Sydney. Dat is tien procent meer dan een half jaar geleden.

'Sponsoring meest geschikte instrument binnen ondernemingscommunicatie'

Bijna tachtig procent van de Duitse communicatiemanagers vindt dat sponsoring beter werkt bij het aanspreken van specifieke doelgroepen dan reclame en verkoopacties.

FC Den Bosch lijkt gered

FC Den Bosch lijkt behouden voor betaald voetbal nu de gemeenteraad garant wil staan voor een bedrag van 3 miljoen gulden.

Daling winst adidas door EURO 2000

De marketingkosten voor EURO 2000 hebben er toe bijgedragen dat de winst van adidas-Salomon het eerste halfjaar van 2000 sterk is gedaald.

adidas partner van de Champions League

adidas wordt het komend seizoen officieel supplier en licentiehouder bij de UEFA Champions League.

Gasunie sponsort culturele STER-blokken

Gasunie is sponsor geworden van STER+Cultuur, de culturele televisie-agenda in de reclameblokken van de publieke omroepen.

Adecco wordt sponsor KNVB

Adecco, de grootste uitzendorganisatie ter wereld, zal na de EURO 2000 sponsor worden van de KNVB en daarmee van het Nederlands voetbalelftal.

Willem II en Interpolis verlengen samenwerking

Willem II en Interpolis zijn het eens geworden over verlenging van de bestaande sponsorovereenkomst. De Tilburgse verzekeraar steunt de plaatselijke voetbalclub voor nog eens twee seizoenen, dus in elk geval tot medio 2002.

Ajax en Adidas gaan strategisch samenwerken

Ajax en Adidas gaan samen het nieuwe millennium in. Vanaf juli 2000 gaat de vijfjarige samenwerking tussen Ajax en Adidas van start, waarbij beide partijen een nationaal en internationaal marketingprogramma voor ogen hebben. Vandaag zal de samenwerking tussen adidas en Ajax officieel worden bekrachtigd.

Kunstprijzen voor KPN en Rijksmuseum

De Kunstsponsorprijzen 1998 zijn toegekend aan het Rijksmuseum in Amsterdam en het telecombedrijf KPN.