Artikelen

Sanquin en Gladiator II eren donors met standbeeld

Sanquin is een unieke samenwerking aangegaan met de film Gladiator II. "In de campagne eren wij alle donors, 'de helden van vandaag'", aldus een woordvoerder. Waar de film Gladiator II vertelt over de spectaculaire verhalen van Romeinse strijders, de helden van toen, richt Sanquin de spotlight op de huidige helden: de bloed- en plasmadonors die door hun donaties de levens van patiënten redden.

Trust nieuwe Official Partner van de KPN eDivisie

De Eredivisie verwelkomt Trust als nieuwe Official Partner van de KPN eDivisie, de professionele EA SPORTS FC-competitie van Nederland. Na jaren achter de schermen te hebben samengewerkt, is het tijd om de volgende stap te nemen. Als officiële partner is Trust op verschillende manieren zichtbaar tijdens het achtste seizoen van de KPN eDivisie, dat 5 november van start is gegaan.

Samenwerken en recyclen tijdens GLOW Eindhoven

Afgelopen zaterdag gaf GLOW Eindhoven het startsein voor een bijzonder en ambitieus project: de bouw van ’s werelds grootste circulaire kroonluchter. In het kader van dit evenement is het kunstwerk, genaamd de 'Chandelier of Connection', gelanceerd door Signify in samenwerking met vanPETnaarPRET. Ondersteund door de burgemeester van Eindhoven, Jeroen Dijsselbloem, symboliseert dit project een streven naar circulariteit en samenwerking.

Red Bull Xceptional Player: nieuwe gameshow op YouTube

Qucee, Red Bull en gaming for brands-agency The Invaders vieren de lancering van Red Bull Xceptional Player (XP), een nieuwe show op YouTube waarin twaalf bekende creators de strijd met elkaar aan gaan in de grootste gaming-arena van Nederland. Hosts Qucee en Fay schotelen ze een breed scala aan games met een onverwachte twist voor, met maar één doel: de meest exceptionele speler van Nederland vinden.

Holiday on Ice tournee van start met bijzondere samenwerking

Holiday on Ice, ’s werelds bekendste ijsshow, en Stichting Kunstrijden Nederland (SKN) zijn een samenwerking gestart om jong talent in het kunstschaatsen te ondersteunen en de sport in Nederland te stimuleren. Met deze samenwerking willen beide partijen de erfenis voortzetten van de iconische kunstschaatsers Joan Haanappel en Sjoukje Dijkstra, die veel hebben betekend voor het Nederlandse en internationale kunstschaatsen. Zowel Haanappel als Dijkstra schitterden jarenlang in de shows van Holiday on Ice en lieten met hun prestaties een blijvende indruk achter.

Fietsen voor de Hartstichting

Bij de 51e editie van de Ronde van Noord-Holland is de Hartstichting het goede doel. Op dit moment zijn er 1,7 miljoen Nederlanders met een hart- of vaataandoening. Als er niets gedaan wordt, zijn dat er over een paar jaar 1 miljoen méér dan nu. Hier wil de Hartstichting iets tegen doen. Daarom is het hun ambitie dat de hartgezondheid van Nederland in 2030 meetbaar verbeterd is. Dit betekent: meer mensen zijn gezond én mensen met hart- en vaatziekten blijven langer gezond.

JACK’S International Drenthe Rally

De Nederlandse rallywereld maakt zich op voor een ware seizoensclimax tijdens de JACK’S International Drenthe Rally op zondag 17 november. Het TT Circuit Assen vormt het toneel voor de afsluitende wedstrijd van het Nederlands Kampioenschap Rally (NK), waar nationale en internationale rallyteams strijden om de felbegeerde titels. Met het circuit als decor en een opwindende combinatie van verhard en onverhard terrein belooft het evenement een spannende rally-ervaring voor deelnemers en publiek.

Geen groei in aantal deelnemers voor NN Marathon Rotterdam

Afgelopen augustus waren in slechts 2,5 uur de 17.000 beschikbare startbewijzen voor de marathonafstand van de NN Marathon Rotterdam uitverkocht. De organisatie heeft vervolgens de ambitie uitgesproken om het evenement te laten groeien naar 30.000 marathonlopers om aan de groeiende vraag van de lopers te voldoen. Tot teleurstelling van de organisatie moeten zij nu mededelen dat het aantal startplekken de komende editie niet kan worden verhoogd.

Chocomel nieuwe partner van Team Essent

In aanloop naar het World Cup Kwalificatietoernooi heeft Team Essent een nieuwe partner verwelkomd: Chocomel, het bekende chocolademerk van FrieslandCampina. Voor de komende twee seizoenen zullen Team Essent en Chocomel de krachten bundelen om schaatsfans en sportliefhebbers te verbinden met de geliefde, authentieke chocoladedrank die al generaties lang een favoriet is onder consumenten.

Tom van Kuyk naar Koninklijke Jaarbeurs

Koninklijke Jaarbeurs kondigt met trots aan dat Tom van Kuyk is gestart als Head of innovation & experience. In deze nieuwe rol zal hij een cruciale bijdrage leveren aan de strategische koers van het bedrijf, waarbij vernieuwing en duurzaamheid als belangrijke pijlers centraal staan.

Muziek voor iedereen dankzij Rabobank en TivoliVredenburg

TivoliVredenburg en Rabobank werken de komende jaren aan het toegankelijk(er) maken van cultuur voor mensen uit alle hoeken van de samenleving. Dit betekent dat jong en oud, ongeacht achtergrond of situatie, de kans krijgen om de kracht van live muziek te ervaren. De afgelopen jaren is dankzij dit partnership al veel bereikt. Beide partijen zullen deze missie met volle kracht voortzetten voor de komende drie jaar.

Innovaties in sport gefnuikt door willekeurige regelgeving

Kees Hollaar is Nederlands en Europees octrooigemachtigde bij EP&C Patent Attorneys. Hij combineert zijn liefde voor sport graag met zijn professionele kennis en heeft zich gespecialiseerd in de bescherming van sportinnovaties. In deze blog geeft Kees aan hoe willekeurige regelgeving in de sport innovatie belemmert door significante technologische voordelen als oneerlijk te bestempelen.

Licor 43 hernieuwt sponsoring van Gooische Vrouwen: een perfecte match van merkwaarden

Met de terugkeer van de Nederlandse dramaserie Gooische Vrouwen op televisie, wordt een vertrouwd gezicht herzien: de fles Licor 43 maakt opnieuw zijn opwachting. In een samenwerking met drankdistributeur Maxxium en de makers van de serie, treedt Licor 43 op als sponsor van het nieuwe seizoen van Gooische Vrouwen. De keuze om deze samenwerking te hernieuwen, benadrukt de sterke band tussen de merkwaarden van Licor 43 en de serie die de kijker meeneemt in de levens van Cheryl, Claire, Anouk en Roelien.

Grootste eventvakbeurs van Benelux nu in Nederland

De grootste vakbeurs voor de evenementenbranche staat weer voor de deur. Op 13 en 14 november komen professionals uit binnen- en buitenland samen in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch voor Festivak. Dit is dé plek om ervaringen te delen, nieuwe trends te ontdekken en een uitgebreid aanbod aan producten en diensten te verkennen. Van beleving, decoratie en digitale oplossingen tot acrobatische acts en duurzame cups, bij Festivak vind je alle ingrediënten voor een geslaagd event.

Mark Bogaerts lanceert BASE31

In de dynamische wereld van sponsoring en brand activations heeft een nieuwe speler zich gemeld: BASE31, opgericht door Mark Bogaerts. Met een indrukwekkende ervaring van 25 jaar, opgebouwd aan zowel agency- als merkzijde, heeft Bogaerts zijn eigen freelancebedrijf gelanceerd om merken, bureaus en rechthebbenden te ondersteunen in het optimaal benutten van internationale sport- en entertainmentplatformen.