Artikelen

Philips en FD Mediagroep slaan de handen ineen

Welke oplossingen zijn er voor de uitdagingen in de gezondheidszorg? Die vraag staat centraal in een nieuwe samenwerking tussen Philips, leider in gezondheidstechnologie, en FD Mediagroep, mediabedrijf met merken als Het Financieele Dagblad en BNR. Een belangrijk onderdeel is de sponsoring van het hernieuwde radioprogramma BNR Beter dat iedere week duikt in de wereld van de innovatieve zorg.

Meest duurzame tijdelijke ijsbaan ooit bij WK Shorttrack 2024 in Rotterdam Ahoy

Bij de Nederlandse Loterij ISU WK Shorttrack 2024 presented by Odido in Rotterdam Ahoy wordt gebruik gemaakt van de meest duurzame tijdelijke ijsbaan waarop ooit een wereldkampioenschap is verreden. Dat is het resultaat van een samenwerking tussen meerdere partners die zich inzetten om de schaatssport duurzamer te maken.

Kooi Camerabewaking naamgever nieuwe Cambuur Stadion

De naamgever van het nieuwe stadion van SC Cambuur wordt Kooi Camerabewaking uit Drachten. Het nieuwe Cambuur stadion, waarvan de oplevering nog steeds gepland staat voor augustus 2024, zal vanaf heden en voor de komende tien seizoenen het ‘Kooi Stadion’ heten.

Tribe Company en SportsGen lanceren SportStaff

Entertainmentbureau Tribe Company en sportmarketingbureau SportsGen lanceren een nieuwe oplossing voor eventmedewerkers in de sport: SportStaff. Met SportStaff springen de initiatiefnemers in op de groeiende vraag vanuit sportevenementorganisatoren, bonden, clubs en verenigingen naar enthousiaste flexmedewerkers in de sport.

Unieke samenwerking tussen Glory Kickboxing en 4Champions

Glory Kickboxing en juwelenontwerper 4Champions hebben een samenwerking aangekondigd. Deze samenwerking, een primeur in de sport, is in het leven geroepen ter gelegenheid van de herintroductie van het fameuze 8 mans toernooi, een evenement dat fans wereldwijd op het puntje van hun stoel heeft gehouden.

ABN AMRO verlengt partnership met STRAAT

ABN AMRO gaat de samenwerking met STRAAT Museum verlengen voor twee jaar. Passend bij de sponsorstrategie van de bank wordt in deze samenwerking de focus gelegd op gelijke kansen voor vrouwen, jeugdeducatie en duurzaamheid.

Naïf en Huidfonds slaan handen ineen voor een zonnige samenwerking

Naïf, het merk dat bekend staat om zijn milde verzorgingsproducten voor de allerkleinsten, is officieel partner geworden van het Huidfonds. Het partnerschap komt voort uit de gedeelde missie van beide organisaties: het beschermen van families tegen de zon. Samen zetten zij zich in om bewustwording te creëren over het belang van zonbescherming door de boodschap 'weren, kleren en smeren' te verspreiden. Het partnerschap is aangegaan voor een periode van drie jaar.

Audioreclame in de lift

De audioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is wederom een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2%. Audify publiceert vandaag de audiojaarcijfers waaronder de netto radioreclame-omzet van 2023.

BouwGarant verlengt maatschappelijke sponsoring met Judo Bond Nederland

BouwGarant gaat zijn samenwerking met Judo Bond Nederland voortzetten. De vernieuwde samenwerking is gebaseerd op een gezamenlijke inzet voor het maatschappelijke project 'Gun je kind judo', waarmee beide organisaties zich sterk maken om zoveel mogelijk kinderen in contact te brengen met judo.

Onderzoek: Sponsors Eredivisie zeer positief over partnership

De Eredivisie is meer dan ooit een succesvol en uiterst effectief platform voor bedrijven om hun zakelijke doelen te bereiken. Dat blijkt uit het recente partnershiponderzoek 2023/'24, uitgevoerd door KNVB Expertise en Markteffect. Aan het onderzoek namen 776 sponsoren deel van 16 verschillende betaaldvoetbalclubs.

De Gemiste Kans in Sportsponsoring

Reinjan Prakke is bij audio agency Airborne verantwoordelijk voor de verhalende podcastproducties. Vanuit zijn liefde voor het vertellen van onderhoudende verhalen in audio, vraagt hij zich af waarom sportsponsoring vaak zo oppervlakkig is, terwijl de mogelijkheden om verdieping te geven voor het oprapen liggen.

Eerste partner-activiteiten in TeamNL huis bekend gemaakt

NOC*NSF en Sportcentrum Papendal hebben de eerste activiteiten van partners voor de aanstaande bezoekers van het Olympische en Paralympisch TeamNL-huis bekendgemaakt.

Sebastiaan Westerhout naar Global Sports Communication

Sebastiaan Westerhout is sinds 1 januari begonnen als Senior Sports Marketeer bij Global Sports Communication. Op internationaal niveau werken met atleten, topsport en sponsors komen voor Westerhout hier bij elkaar.

Grolsch nieuwe partner Eye Filmmuseum

Eye Filmmuseum in Amsterdam en Koninklijke Grolsch hebben voor de komende vijf jaar een samenwerkingsovereenkomst getekend. Per 1 januari 2024 is Grolsch de exclusieve bierleverancier van Eye Filmmuseum. Grolsch steunt al decennialang de filmcultuur in Nederland. Eye en Grolsch delen een liefde voor vakmanschap, samenzijn en duurzaamheid.

Havenbedrijf Rotterdam sponsort Wereldhavendagen opnieuw voor vijf jaar

Havenbedrijf Rotterdam en de Stichting Wereldhavenfestival Rotterdam hebben een nieuw sponsorcontract gesloten. Daardoor zal ook de komende vijf jaar het Havenbedrijf optreden als hoofdsponsor van dit grootschalig, drie dagen durende evenement dat jaarlijks in het begin van september wordt georganiseerd op de kades rond de Erasmusbrug.