Artikelen

Twitter werkt samen met KNVB aan premium content

Twitter en de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) maken het binnen hun partnership mogelijk om premium videocontent te hosten en te maken. De content wordt gedeeld op de officiële Twitter-kanalen van het nationale mannen- en vrouwenvoetbalteam. Met de samenwerking krijgen Nederlandse voetbalfans over de hele wereld meer manieren om de nationale teams te volgen op het platform

Heineken tot medio 2027 aan PEC Zwolle verbonden

PEC Zwolle en Lumen Hotel en Events hebben de overeenkomst met Heineken opengebroken en verlengd tot medio 2027. Heineken is al sinds 2017 bierleverancier bij zowel PEC Zwolle als bij Lumen. Beide partijen zijn zeer content met het continueren van deze samenwerking.

Edgar Kuipers Head of Marketing & Partnerships bij Ziggo Sport

Edgar Kuipers is aangesteld als de nieuwe Head of Marketing & Partnerships bij Ziggo Sport, de sportzender van VodafoneZiggo. Kuipers was Head of Account & Growth bij creatief bureau Natwerk en richt zich bij Ziggo Sport op de groei van het merk.

VARTA houdt van 'party people'

Met de wereldwijde campagne 'VARTA loves Party People' gaat VARTA zich komend jaar richten op meerdaagse muziekfestivals.

KPMG Meijburg & Co Piano Partner van Het Concertgebouw

KPMG Meijburg & Co verbindt zich als Piano Partner aan Het Concertgebouw. Met dit nieuwe partnership ondersteunt Meijburg & Co de ontwikkeling van het pianorepertoire in de breedste zin: van jazz tot klassiek en van neo-klassiek tot hedendaagse wereldpremières. In seizoen ‘22-‘23 staan er maar liefst 123 concerten met piano op het programma.

MediaMarkt eSports partner van Ajax

MediaMarkt is het komende esports-seizoen official Ajax esports partner. In de MediaMarkt aan de Johan Cruijff Boulevard, op een steenworp afstand van het Ajax-stadion, is een gloednieuwe Esports Room gebouwd.

Pure Energie stopt als hoofdsponsor FC Twente

FC Twente moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Na zeven jaar neemt het energiebedrijf Pure Energie aan het einde van het huidige voetbalseizoen afscheid als hoofdsponsor van FC Twente. Het sponsorschap van Pure Energie begon in juni 2016.

Partnershipomzet Ajax naar recordhoogte

De partnershipomzet van Ajax steeg in het seizoen 2021-22 naar een recordomzet van € 39,2 miljoen. Desondanks en ondanks de sportieve successen boekte Ajax een verlies van € 24,3 miljoen over het boekjaar 2021/2022 door de aanhoudende coronacrisis.

Rijksmuseum en Philips lanceren nieuwe podcast met ontspannende kunstverhalen

Het Rijksmuseum introduceert, samen met haar founder Philips, een nieuwe zevendelige podcast waarin bekende mensen vertellen over hun bijzondere relatie met een kunstwerk uit de collectie. De serie Kunstluister is gemaakt in samenwerking met psychiater en hoogleraar Stress en veerkracht bij Amsterdam UMC Christiaan Vinkers en helpt luisteraars ontspannen en ontsnappen aan de alledaagse hectiek.

Ernst Boekhorst nieuwe manager Nederlands Elftal Heren Hockey

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond heeft Ernst Boekhorst aangesteld als manager van het Nederlands Elftal Heren. In de staf van bondscoach Jeroen Delmée neemt Boekhorst (52 jaar) de functie over van Rick Volkers. Volkers moest vanwege drukke werkzaamheden zijn taken begin september noodgedwongen neerleggen.

WK Roeien keert terug naar Amsterdam in 2026

De Internationale roeibond FISA heeft op 26 september 2022 het Wereldkampioenschap roeien en para-roeien in 2026 toegewezen aan Amsterdam. Deze uitverkiezing is naar aanleiding van een bidboek zoals ingediend door de KNRB, Gemeente Amsterdam, Topsport Amsterdam en TIG Sports. Het mondiale toernooi wordt, net zoals in 2014, georganiseerd op de historische Bosbaan in de maand augustus van dat jaar.

kleertjes.com nieuwe sponsor Make-A-Wish

De grootste online kinderkledingwinkel kleertjes.com en stichting Make-A-Wish Nederland gaan samenwerken. Naast de bijdrage in financiële middelen en kleding, gaat kleertjes.com inhoudelijke wensen vervullen van ernstig zieke kinderen.

McDonald's biedt biebpas aan tijdens Kinderboekenweek

Tijdens de Kinderboekenweek (5 t/m 16 oktober) vinden kinderen in alle 259 McDonald’s restaurants naast een boekje of speeltje in hun Happy Meal ook een pasje voor een jeugdlidmaatschap bij de Bibliotheek. Op deze manier willen McDonald’s, de Vereniging Openbare Bibliotheken (VOB) en Stichting CPNB het lezen en lenen van boeken in familieverband verder stimuleren. De actie heeft daarnaast als doel zoveel mogelijk kinderen te wijzen op het gratis bibliotheeklidmaatschap dat sinds 1 juli voor iedereen onder de 18 jaar geldt.

N.E.C. en hoofdsponsor KlokGroep verlengen samenwerking

KlokGroep is ook de komende jaren hoofdsponsor van N.E.C. Dat kwamen beide partijen onlangs overeen en werd vanavond, tijdens het ‘Feest van de Eeuw’ ter ere van het honderdjarig bestaan van de bouwende ontwikkelaar, bekrachtigd met het tekenen van een nieuw contract. Het huidige contract is opengebroken en verlengd tot de zomer van 2029. Met de verlengde samenwerking maakt KlokGroep de tien jaar als hoofdsponsor vol.

Nederlandse Loterij verbindt zich voor tien jaar als hoofdsponsor aan TeamNL

Nederlandse Loterij is de komende tien jaar hoofdsponsor van TeamNL. In het Arnhemse GelreDome hebben 28 sportbonden namens TeamNL de overeenkomst bekrachtigd. NOC*NSF kiest voor het eerst voor een hoofdsponsor voor TeamNL omdat dit structureel extra ondersteuning betekent voor de sport in ons land.