Artikelen

Nationale-Nederlanden viert opening musea met de NN Open Museum Week

Vanaf zaterdag 5 juni mogen de Nederlandse musea weer open voor bezoek. Als trotse partner van diverse Nederlandse musea wil Nationale-Nederlanden dit graag vieren. Daarom organiseert Nationale-Nederlanden de NN Open Museum Week van 9 tot en met 15 juni.

Campina met Olympisch én Paralympisch TeamNL mee naar Tokio

In het Olympisch Stadion Amsterdam hebben FrieslandCampina en NOC*NSF vandaag - op Wereldmelkdag - de uitbreiding van hun samenwerking bekend gemaakt. Naast een verlenging van de samenwerking als supplier van Olympisch TeamNL ondersteunt Campina deze Spelen ook de Nederlandse paralympische sporters.

Sport in bedrijf: Nederlandse Loterij

Komend jaar zetten we met Sponsorreport in de rubriek ‘Sport in bedrijf’ op regelmatige basis de (media)partners, bonden en suppliers van NOC*NSF in de spotlight. Hoe gebruiken zij de kracht van sport, hoe activeren ze de samenwerking en hoe kijken ze naar de toekomst? In de eerste aflevering Joost Zuure, hoofd sponsoring & beneficianten, en Judith Keizer, sponsor en activatiemanager, bij Nederlandse Loterij.

‘KPN Road to GOAT’

Koen Weijland (bondscoach E_Oranje) en Raoul de Graaf (FC Roelie, Bankzitters) presenteren een zesdelige YouTube serie ‘KPN Road to GOAT’.

Droomparken en TUI lanceren ‘De Droomzomer’

Ook Droomparken, hoofdpartner van Feyenoord, staat aan de start van de mooie sportzomer in eigen land. Middels een nieuwe commercial lanceren Droomparken en TUI in samenwerking met Helden, in aanloop naar de wedstrijden van Oranje, ‘De Droomzomer’ op Droompark de Zanding.

Ultimum en Almere City FC verlengen partnership tot 2024

Ultimum staat ook de komende seizoenen pal achter Almere City FC. De rugsponsor verlengt vandaag het contract met de betaald voetbalorganisatie met maar liefst drie seizoenen. De IT- en kennispartner van Almere City FC wil hierbij een signaal afgeven dat ze de club door dik en dun steunen in de ambitie om binnen afzienbare tijd door te stoten naar de Eredivisie.

De commerciële mogelijkheden voor Tokyo 2020

Bedrijven en grote merken spelen graag in op de (media-)aandacht die de Olympische Spelen genereren. Ook privésponsors van sporters hebben een wens om rondom de Spelen over hun samenwerking te communiceren. Om de financiering van topsportprogramma’s te waarborgen moet daarbij wel rekening gehouden worden met de geldende voorwaarden van ‘Rule 40’ van het IOC. NOC*NSF heeft een helpdesk ingericht voor vragen over de mogelijkheden.

NS 20 jaar hoofdsponsor Boekenweek

Zaterdag 29 mei begint de (uitgestelde) Boekenweek. NS viert dit jaar zijn 20-jarige hoofdsponsoring van de CPNB. Om het sponsorschap te vieren geeft NS (trein)lezers van het Boekenweekgeschenk 2021 de Boekenweekgeschenken van de afgelopen 20 jaar cadeau, te lezen op de e-reader of te downloaden als pdf.

Albert Heijn lanceert EK-campagne met Hollandicons

Alles voor Oranje! Daarmee start vandaag de EK-campagne van Albert Heijn. De supermarkt is partner van de KNVB en Oranje. Klanten sparen de komende weken Hollandicons: tattoos en stickers met verschillende EK-emoticons waarmee iedereen zichzelf, de fiets én het huis helemaal in Oranjesferen kan versieren.

Energie Bedrijfsadviseur Limburg nieuwe hoofdsponsor Roda JC

Roda JC Kerkrade heeft met De Energie Bedrijfsadviseur Limburg een nieuwe hoofdsponsor. De club is een meerjarige samenwerking aangegaan. De Bedrijfsadviseur Limburg zal onder meer prominent zichtbaar zijn op de voorzijde van het wedstrijdshirt.

“Real Madrid meest waardevolle voetbalclub van Europa”

Real Madrid is van alle Europese topclubs het meeste geld waard. Hoewel de waarde van de club het afgelopen seizoen met 16% daalde, voert de Spaanse club met een bedrag van € 2,909 miljard nog altijd de Europese ranglijst aan van meest waardevolle clubs in Europa. Dit blijkt uit de jaarlijkse Football Clubs’ Valuation van KPMG’s Football Benchmark.

Er zit toekomst in de Pure Energie Eredivisie Vrouwen

Afgelopen zondag werd FC Twente landskampioen van de Pure Energie Eredivisie Vrouwen. Met de naamgeving van de competitie door Pure Energie kreeg de professionalisering van het Nederlandse vrouwenvoetbal begin dit jaar een belangrijke impuls. De groene energieleverancier is het eerste bedrijf dat zich als naamgever verbindt aan de hoogste competitie van het Nederlandse vrouwenvoetbal. Brand Manager Mandy Wolthuis: “Wij kijken net als de Eredivisie Vrouwen erg naar de toekomst.”

Kleine meerderheid voor doorgaan Olympische Spelen

Deze zomer vinden in Tokio de uitgestelde Olympische en Paralympische Spelen plaats in Tokio. In Japan is er inmiddels veel weerstand tegen het doorgaan van de Olympische Spelen. Maar hoe denken Nederlanders over het sportevenement? Onderzoeksbureau Markteffect deed onderzoek.

Staatsloterij lanceert ‘Deze zomer kan het gebeuren’-campagne

KNVB-partner Staatsloterij heeft zijn EURO2020-campagne gelanceerd met als thema 'Deze zomer kan het gebeuren'. In de commercial zetten Marco van Basten en Wim Kieft al hun ervaring in om Denzel Dumfries en Davy Klaassen 100 procent op scherp te zetten voor het behalen van het ultieme doel: het winnen van het komende EK.

La Vuelta start in 2022 in Nederland

Alle seinen staan op groen voor de start van de Spaanse Wielerronde ‘La Vuelta’ in 2022 in Nederland. Alle partners, te weten de ASO, het ministerie van VWS, de provincies Noord-Brabant en Utrecht, de steden Breda, ’s-Hertogenbosch en Utrecht en de private partners hebben de handen opnieuw ineengeslagen om dit evenement in Nederland mogelijk te maken.