Artikelen

Omzet Ajax meer dan verdubbeld naar € 200 miljoen

De omzet van Ajax is in het afgelopen boekjaar meer dan verdubbeld naar € 199,5 miljoen euro. Uiteraard zijn hier voor een groot deel de inkomsten uit de Champions League verantwoordelijk voor, maar ook de sponsorinkomsten stegen naar een record van € 34,4 miljoen. Een stijging van € 4,3 miljoen.

Charlie works nieuwe partner Handbalverbond

Uitzendbureau Charlie works is vanaf heden officieel partner van het Nederlands Handbal Verbond. De organisatie sponsort de handbalsters en handballers van het Nederlandse team voor de komende twee jaar.

Stijging sponsorinkomsten PSV

De totale commerciële omzet van PSV is in het seizoen 2018/19 gestegen ten opzichte van een seizoen eerder met ongeveer 12% naar 29 miljoen euro. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde financieel jaarverslag van de club over het seizoen 2018-2019.

Heleen Crielaard verlaat Rabobank

Na ruim 13 jaar heeft Heleen Crielaard besloten om Rabobank per 1 november 2019 te verlaten.

Boels stopt als hoofdsponsor Boels Dolmans Cycling Team

Boels Rental stopt eind 2020 als hoofdsponsor van het Boels Dolmans Cycling Team. Boels was samen met Dolmans Landscaping sinds 2012 hoofdsponsor en naamgever van het uiterst succesvolle dameswielerteam.

Uniek Sporten en Nederlandse Loterij verrassen gehandicaptensport

Meervoudig wereldkampioen Jetze Plat heeft vanmiddag op de Aangepast Sportendag tijdens de Nationale Sportweek twee cheques ter waarde van 8.000 euro uitgereikt aan verenigingen in Nieuwegein. Uniek Sporten, onderdeel van Fonds Gehandicaptensport, en Nederlandse Loterij zetten verenigingen die gehandicaptensport mogelijk maken op deze dag extra in het zonnetje.

UEFA en Triple Double ontwikkelen nieuwe Equal Game campagne voor EURO2020

UEFA heeft tijdens het Sponsorreport Jaarcongres bekend gemaakt samen met Triple Double Sportmarketing een nieuwe digitale -en sociale media campagne te ontwikkelen voor Equal Game tijdens UEFA EURO2020.

Dumoulin blijft meest aansprekende wielrenner

Ondanks dat hij dit wielerjaar door blessureleed werd geteisterd blijft Tom Dumoulin voor Nederlandse wielervolgers de meest aansprekende wielrenner. Dat blijkt uit onderzoek door Markteffect in samenwerking met Sponsorreport.

'BookSpot stopt sponsoring Gouden Strop'

De Gouden Strop, de prijs voor het beste oorspronkelijk Nederlandstalige spannende boek, is zijn hoofdsponsor BookSpot kwijt. Dat meldt het platform voor uitgevers Inct.

013 tekent samenwerking met Swinkels

Het Tilburgse poppodium 013 heeft een samenwerkingscontract met Swinkels Family Brewers getekend. De Brabantse brouwer en Nederlands grootste poppodium gaan een samenwerking aan voor 5 jaar en deze gaat in per 1 januari 2020.

Alban Dechelotte (Riot Games): “eSports is nog groter dan je nu al denkt”

Alban Dechelotte is als Hoofd Sponsorship & Business Development EU Esport verantwoordelijk voor sponsoring bij Riot Games, de uitgever van een van de meest gespeelde games League of Legends. Op het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september zal hij zijn inzichten delen met de aanwezigen.

KNVB gaat shirtjes ruilen

Op 8 december 2019 bestaat de KNVB 130 jaar. Ter gelegenheid hiervan is er een speciaal voetbalshirt ontworpen waar alle shirts van de bijna 3.000 amateurverenigingen in Nederland in terugkomen, gelet op de patronen, vormen en vlakken. De KNVB gaat het shirt bij alle clubs 'ruilen'.

Sports & Music Marketing Agency WAVE neemt MCMC over

Bijna 9 jaar na de oprichting is ‘boutique’ sport- & entertainmentmarketingbureau MCMC uit Tienen onlangs overgenomen door WAVE, gespecialiseerd in de communicatie, marketing, events, digitalisering en activering van sport, muziek, entertainment en events.

Rabobank start YouTube-kanaal Opscheppers voor kinderen

Kinderen via YouTube inspireren om gezonder en bewuster te eten. Op het YouTube-kanaal Opscheppers gaan verschillende YouTubers, onder wie Kalvijn, op avontuur om uitleg te geven over groente en fruit. Het kanaal is door Cinemates ontwikkeld in opdracht van Rabobank.

TivoliVredenburg schenkt Bud als eerste Nederlandse concertzaal

Vanaf vrijdag 20 september stroomt Bud, het grootste biermerk ter wereld, van de tap in TivoliVredenburg. Die avond kunnen bezoekers van o.a. Jungle By Night, Justin Jesso of Footprints By Night dit nieuwe bier verkrijgen. Budweiser is onlangs geïntroduceerd in Nederland onder de naam Bud. TivoliVredenburg is de eerste Nederlandse concertzaal waar Bud verkrijgbaar is.