Artikelen

Lowa nieuwe hoofdsponsor Vierdaagse Nijmegen

Wandelschoenenproducent Lowa verbindt zich vanaf 2019 voor minimaal 4 jaar aan de organisatie van de Vierdaagse Nijmegen. Door deze overeenkomst kunnen beide A-merken gebruikmaken van elkaars wandelsportexpertise en de serviceverlening rondom de Vierdaagse verder ontwikkelen.

Van der Jagt nieuwe algemeen directeur Le Champion

Met ingang van 1 november aanstaande is Ron van der Jagt de nieuwe algemeen directeur van Le Champion, een van de grootste sportorganisaties van Nederland. Daarmee bestaat de directie van Le Champion uit Van der Jagt, de algemeen directeur en Cees Pronk, de directeur Evenementen. Van der Jagt wordt tevens lid van het bestuur, in de rol van secretaris.

Lexus en Victor Mids zetten samenwerking voort

Lexus en Victor Mids zetten hun sinds 2016 bestaande samenwerking komende twee jaar voort.

Allianz wordt TOP-partner van IOC

Allianz tekent een sponsorcontract als TOP-partner van het IOC.

Franse bank eerste partner Parijs 2024

De organisatie van de Olympische Spelen in Parijs 2024 heeft een partnership gesloten met de Franse bank Groupe BPCE.

Opnieuw groei festivals in Nederland

In 2017 is met een totaal van 954 festivals, het aantal festivals opnieuw toegenomen. Het totaal aantal bezoeken aan de festivals is echter licht afgenomen. Dit jaar ontvingen festivals 26,6 miljoen bezoeken tegenover 26,7 miljoen bezoeken in 2016. Deze daling is te wijten aan een daling aan bezoeken aan vrij toegankelijke festivals. Dat blijkt uit de Festival Monitor van Respons.

Sponsorinkomsten poppodia naar € 2,5 miljoen

De inkomsten uit sponsoring van de poppodia die zijn aangesloten bij de VNPF bedragen ongeveer 2,5 miljoen euro. Dat is 1,7% van de 147,3 miljoen euro aan totale inkomsten die de poppodia in 2017 hebben gerealiseerd. Dat blijkt uit de 'Poppodia en -Festivals in Cijfers 2017'-rapportage.

Sprekers UEFA Roadtrip bekend

Het definitieve sprekersprogramma van de Sponsorreport UEFA Roadtrip is bekend. Van vier deskundigen op verschillende terreinen hoor je op het hoofdkantoor van UEFA in een dag alles over de communicatie, marketing, mvo, mediarechten, imago, venue operations én sponsoring van Europa’s grootste voetbalorganisatie.

Rakuten nieuwe sponsor Spartan Race

Spartan en Rakuten, Inc. starten een wereldwijde samenwerking waarbij Rakuten de exclusieve Global Innovation Partner en ‘Powered by’-partner wordt van het grootste obstacle race-merk ter wereld. De meerjarige samenwerking werd bekendgemaakt tijdens het ‘Rakuten Optimism’-evenement in San Francisco.

Samenwerking House of Esports en Kayzr

House of Esports in Rotterdam en Kayzr uit Gent gaan samenwerken in het toegankelijk maken van esports voor iedereen.

Vibes of the Week #37

Een nieuwe Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes.

NOC*NSF en Albert Heijn opnieuw in AH Sportactie

NOC*NSF en Albert Heijn organiseren voor de tweede keer samen de ‘AH Sportactie’. Een landelijke actie waarbij klanten van Albert Heijn bij het doen van boodschappen een sportvoucher ter waarde van twee keer gratis sporten cadeau krijgen.

A-Ware langer marathonschaatssponsor

Royal A-ware heeft het contract met de marathonschaatsploeg van Jillert Anema met een jaar verlengd.

Luiten en KLM verlengen samenwerking

Op de dag van de start van het KLM Open hebben Joost Luiten en KLM hun samenwerking verlengd tot en met het KLM Open in 2020.

FedEx verlengt sponsoring UEFA Europa League

FedEx Express, een dochteronderneming van FedEx Corp en 's werelds grootste express transportbedrijf, verlengt de sponsoring van de UEFA Europa League met drie seizoenen van 2018 tot 2021.