Artikelen

Kornuit start met circulaire drinkbekers op festivals

Bierbrouwer Grolsch gaat voor haar biermerk Kornuit starten met het gebruik van circulaire drinkbekers op festivals. Het gaat om een pilot bij 8 à 10 evenementen dit seizoen.

Pepsi MAX en Tomorrowland sluiten vierjarige samenwerking

Pepsi MAX, is de komende vier jaar één van de hoofdsponsors van het Belgische dancefestival Tomorrowland.

Team LottoNL-Jumbo en Bianchi zetten samenwerking voort

Team LottoNL-Jumbo en Bianchi zijn een contractverlening overeengekomen. De Nederlandse World Tour-ploeg en de Italiaanse fietsconstructeur zijn sinds 2014 aan elkaar verbonden.

Vibes of the Week #29

De nieuwe Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes.

GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen

Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het bedrijf is de eerste partner die zich specifiek aan het vrouwenvoetbal verbindt.

Tonzon nieuwe KNSB-partner IJstijd

De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkerende marketingcollectief van tijdelijke ijsbanen in stads- en dorpscentra. Het bedrijf wordt ook partner van een eventuele Vierdaagse op natuurijs.

Tricorp nieuwe hoofdsponsor VfL Bochum

Na het jarenlang sponsoren van de Nederlandse eredivisieclub Willem II, gaat Tricorp nu de Duitse voetbalclub VfL Bochum 1848 sponsoren. Door deze sponsoring komt er een einde aan een 40-jarige periode van Duitse sponsors voor de voetbalclub.

Holland Casino zorgt voor hoogste zipline op Mysteryland

Op 25 en 26 augustus kunnen de bezoekers van Mysteryland met een snelheid van 70 kilometer per uur ruim 400 meter naar beneden razen vanaf de 40 meter hoge Big Spotters Hill, vast herkenningspunt op het voormalig Floriadeterrein. De attractie wordt ontwikkeld in samenwerking met Holland Casino en Zipholland. Deelnemers aan de zipline maken door middel van een levend roulette-spel kans op mooie prijzen.

TOTO KNVB Beker op open net Fox

De TOTO KNVB Beker is dit seizoen te zien op het open net van FOX. Op het kanaal zijn in 2018/’19 negen wedstrijden inclusief de lotingen live te bekijken en worden alle samenvattingen van de gespeelde wedstrijden uitgezonden. Tot vorig seizoen was de bekerstrijd nog te zien op Veronica.

Lieke Martens in nieuwe Calvé pindakaasreclame

Een 'jonge' Lieke Martens schittert in een nieuwe reclame van Calvé pindakaas. Daarmee treedt de beste voetbalster van de wereld in de voetsporen van Pieter van den Hoogenband en Robin van Persie in een campagne voor Calvé.

Olympische TOP-partners automatisch sponsor Paralympics

Bedrijven die deel uitmaken van het Olympisch TOP-programma van het IOC worden vanaf 2021 automatisch ook hoofdsponsor van de Paralympische Spelen. Dat zijn het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en het Internationaal Paralympisch Comité (IPC) overeengekomen.

Kaapse Brouwers Rotterdam tapt op IFFR

International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaapse Brouwers Rotterdam.

KNVB en Gillette starten Scout van Oranje

De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Procter & Gamble, hebben een langdurige overeenkomst gesloten binnen het KNVB fandomein.

Nieuwe supportersactie Asito voor 'Gouden Tickets'

Asito heeft een nieuwe supportersactie opgezet rondom de hoofdsponsoring van Heracles Almelo. Het hele jaar door kunnen supporters ‘Gouden Tickets’ verdienen voor een exclusieve barbecue met de spelers en staf van de club.

Tom Dumoulin en Marianne Vos strijden om hoogste marketingwaarde

Tom Dumoulin is de bekendste wielrenner van Nederland. Dankzij zijn successen in onder andere de Giro d’Italia, de Tour de France en het WK kent inmiddels 76 procent van de Nederlanders de Limburger. Nipt achter Dumoulin staat Marianne Vos. Driekwart van de Nederlandse bevolking kent haar. Opvallend is dat de renster een hogere marketingwaarde heeft dan Dumoulin. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen Sport.