Artikelen

MUD Jeans x Van Gogh Museum winnen SBI vakprijs voor duurzaam partnership

MUD Jeans en het Van Gogh Museum hebben de SBI vakprijs in de categorie partnerships gewonnen. De SBI Vakprijzen van het Jaar werden op donderdag 23 maart door een onafhankelijke jury uitgereikt aan de beste en meest impactvolle duurzame initiatieven van Nederland. MUD Jeans en het Van Gogh Museum lanceerden in de zomer van 2022 hun eerste collectie van gerecyclede denim geïnspireerd op de brieven, het handschrift en verschillende werken van Vincent van Gogh.

'Een Olympische erfenis'

Marcel Beerthuizen is op studiereis naar de westkust van de Verenigde Staten met een gezelschap van vertegenwoordigers uit de Nederlandse mediawereld zorgt voor ontmoetingen met vooraanstaande personen uit de tech-, media- en entertainmentindustrie in de VS. Vooral het bezoek aan Casey Wasserman, eigenaar van de Wasserman Media Group en CEO van LA28, maakt indruk. Lees hier zijn bijdrage.

Europese sponsormarkt groeit naar 29 miljard euro

De Europese sponsormarkt bedraagt 29 miljard euro, een groei met 4,3%. Dat blijkt uit de 2023 ESA Sponsorship Market Overview. Sportsponsoring bereikt zijn hoogst gemeten waarde ooit met 20,69 miljard euro.

Rabobank en Nevobo verlengen partnership

Ook in 2023 werken Rabobank en de Nevobo intensief samen. Beide partijen verlengden recent hun partnership.

ESNS gaat meerjarig partnerschap aan met Faber

ESNS (Eurosonic Noorderslag), Europa's grootste showcase festival voor opkomende Europese artiesten, heeft een meerjarige samenwerking met Faber aangekondigd. Faber is al jaren dé AV-leverancier van ESNS, en de twee partijen bestendigen nu hun relatie in een meerjarige samenwerking.

Verbod sponsoring kansspelaanbieders half jaar later

Het verbod op sponsoring door online kansspelaanbieders schuift met een half jaar op naar 1 juli 2024 voor evenementen en televisieprogramma's en naar 1 juli 2025 voor sportorganisaties.

Lidl wordt official partner UEFA EURO 2024

UEFA en supermarktketen Lidl hebben een meerjarige partnerovereenkomst getekend waarmee Lidl de official partner van UEFA EURO 2024 is geworden, inclusief de kwalificatiewedstrijden in aanloop naar het toernooi.

Cannondale official bike partner KNVB

Cannondale, onderdeel van Pon.Bike, is per 21 maart 2023 ‘official bike partner’ van de KNVB. Tijdens interlandweken fietsen de spelers en stafleden van het Nederlands elftal, de OranjeLeeuwinnen en alle vertegenwoordigende jeugdteams op Cannondale mountainbikes als zij verblijven op de KNVB Campus in Zeist.

Runner’s World verlengt samenwerking met Le Champion

Runner’s World van uitgeverij Hearst Netherlands is in 2023 en 2024 wederom mediasponsor van alle hardloopevenementen van Sportorganisatie Le Champion. Runner’s World en Le Champion benadrukken met deze samenwerking het geloof in, en het belang van (buiten) bewegen en sporten. Beide merken geloven dat hardlopen en sporten in het algemeen een positieve bijdrage levert aan het mentale en fysieke welzijn van mensen.

World Padel Tour strijkt neer in AFAS Live

Na een succesvolle eerste editie in 2022 keert de World Padel Tour (WPT) aanstaande oktober terug in Amsterdam. Toernooidirecteur John van Lottum maakte op 20 maart bekend dat het WPT Amsterdam Open dit najaar plaatsvindt in AFAS Live. Afgelopen jaar was het toernooi met 20.000 bezoekers in de Centrale Markthal reeds het grootste op de internationale kalender.

RTL Boulevard en McDonald’s in actie voor Ronald McDonald Huizen

Van 20 tot en met 24 maart komen RTL Boulevard en McDonald’s in actie voor de Ronald McDonald Huizen. Tijdens deze campagneweek wordt elke avond aandacht gevraagd voor families, van wie een kind is opgenomen in het ziekenhuis. Doel van deze actieweek is samen 6.000 overnachtingen voor families in de Ronald McDonald Huizen mogelijk maken.

Leveranciers sponsorden raceteam Frits van Eerd met bijna 4 miljoen

Leveranciers van Jumbo betaalden vorig jaar 3,8 miljoen sponsorgeld aan het raceteam van voormalig topman Frits van Eerd. Dat schrijft het FD, dat het jaarverslag dat Jumbo onlangs heeft gedeponeerd heeft onderzocht.

DGTL vergroot focus op inclusiviteit in partnership met ABN AMRO

Elektronisch muziekfestival DGTL toont al jaren een grote maatschappelijke betrokkenheid. Dit uit zich naar buiten toe vooral in een focus op duurzaamheid en circulariteit. De maatschappelijke betrokkenheid wordt de komende jaren verdiept via onder meer een nieuwe samenwerking met ABN AMRO die loopt tot 2025.

Lidl voor onbepaalde tijd partner Voedselbanken

Tijdens de tienjarige jubileum viering van Lidl en Voedselbanken Nederland maakte Lidl bekend de samenwerking voor een ongelimiteerd aantal jaren voort te zetten. Daarnaast gaat Lidl haar jaarlijkse groente en fruit donatie aan Voedselbanken Nederland ophogen naar 600.000 kg.

Non-spot bestedingen opnieuw gestegen

In 2022 zijn de bestedingen in de TV-reclamemarkt opnieuw gestegen. Na een sterk herstel van de TV-reclamemarkt in 2021, zorgt 2022 voor een nieuw record in de gezamenlijke bestedingen. Deze komen in 2022 uit op € 977 miljoen, voor spot en non-spot. Dat is een groei van 8% ten opzichte van 2021.