Artikelen

Wegen KNKV en Cashback World scheiden

Cashback World is niet langer de naamgevend partner van de Korfbal League. Het KNKV en myWorld, houder van het consumentenmerk Cashback World, hebben besloten om na twee seizoenen de samenwerking niet te continueren.

Michel van Grunsven: “Ook nu laten zien wat je met sport kunt bereiken”

Het stopzetten van alle sport heeft vanzelfsprekend ook grote gevolgen voor sportmarketingbureau Triple Double. Michel van Grunsven, partner bij Triple Double, vertelt hoe het bureau met de huidige coronacrisis omgaat. “Je realiseert je al snel dat er eigenlijk maar één scenario is.”

BankGiro Loterij opent museumdeuren met podcast ‘Topstukken’

De maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus, raken ook de culturele sector hard. Culturele instellingen hebben noodgedwongen de deuren moeten sluiten. Om ervoor te zorgen dat musea in contact kunnen blijven met hun publiek heeft de BankGiro Loterij de podcast ‘Topstukken’ ontwikkeld.

Volvo kiest CROWD voor sponsoring & activatie

Volvo Car Nederland gaat samenwerken met digitaal sportmarketingbureau CROWD voor sponsoring en activatie. De keuze voor het nieuwe bureau is tot stand gekomen na een pitch.

ING geeft Koningsdagconcert in Rijksmuseum

Davina Michelle en Snelle verzorgen aanstaande maandag in het Rijksmuseum in Amsterdam gezamenlijk het ING Koningsdagconcert.

Nederlandse Loterij breidt partnership NOC*NSF uit

De samenwerking tussen NOC*NSF en Nederlandse Loterij is met een jaar verlengd. Daarbij is de financiële bijdrage van de grootste loterij-organisatie van ons land substantieel verhoogd.

Partners CPNB steunen #ikleesthuis-campagne

McDonald’s, Eye Wish, DPG Media en Hebban.nl sluiten zich aan bij de succesvolle #ikleesthuis-campagne van de CPNB en het gezamenlijke boekenvak, die moet bevorderen dat tijdens de coronacrisis meer boeken (thuis) worden (her)lezen en worden gekocht en geleend.

Vakantiepakketten voor jonge AZ-fans

AZ en hoofdsponsor AFAS hebben in aanloop naar de meivakantie de handen ineengeslagen om jongeren te ondersteunen tijdens de coronacrisis. Ruim vijfhonderd seizoenkaarthouders tot en met 14 jaar kregen woensdag een speciaal samengesteld vakantiepakket gratis thuisbezorgd.

SAIL Amsterdam pas weer in 2025

De organisatie van SAIL Amsterdam 2020 heeft besloten om het evenement pas weer in 2025 te organiseren. Met de nieuw aangekondigde maatregelen, inclusief een verbod op grote evenementen tot 1 september a.s., is het onmogelijk geworden om SAIL Amsterdam 2020 te organiseren.

Go Ahead verliest hoofdsponsor door corona

Na drie jaar komt er noodgedwongen komend seizoen (voorlopig) een einde aan het hoofdsponsorschap van Thermen Bussloo van Go Ahead Eagles. De vestigingen van Quality Wellness Resorts, waar ook Thermen Soesterberg, Berendonck en Bad Nieuwschans onder vallen, zijn vanwege de coronamaatregelen al ruim een maand gesloten.

Markteffect neemt Team Vier over

ME Research Group, waar onderzoekbureau Markteffect en DirectResearch deel van uitmaken, neemt branchegenoot Team Vier over.

Nederlandse festivalzomer gecanceld

Dit jaar geen Pinkpop, Lowlands, WOO HAH!, Zwarte Cross, NN North Sea Jazz, Vierdaagsefeesten, Parkpop of Best Kept Secret. De Nederlandse regering heeft alle evenementen verboden tot 1 september.

Afdracht Nederlandse Loterij opnieuw gestegen

Nederlandse Loterij heeft in het jaar 2019 haar omzet, resultaat en afdracht opnieuw zien stijgen. De totale afdracht bedroeg 173,1 miljoen euro. Daarvan ontvangt NOC*NSF 46,4 miljoen euro. De 18 goede doelen ontvangen gezamenlijk 17,6 miljoen euro.

AFAS: hoofdsponsor in goede en uitdagende tijden

Wat doe je als sponsor wanneer al je partners van de ene op de andere dag hun deuren moeten sluiten en je activaties wegvallen? We vragen het aan Martijn Delahaye, Marketing en Communicatie Directeur bij AFAS, hoofdsponsor van het AFAS Circustheater, AFAS Live en AZ Alkmaar. “Onze relaties gaan verder dan een sponsorbedrag betalen.”

538 en Unox sluiten partnership voor Koningsdag

538 en Unox zijn een partnership aangegaan dat ervoor moet zorgen dat Koningsdag 2020 een memorabel feest wordt, ondanks het feit dat iedereen in Nederland thuis moet blijven.