Artikelen

Kia Nederland gaat voor relevantie bij League of Legends-sponsoring

Kia Motors is begin dit jaar de wereld van e-sports ingestapt door hoofdsponsor te worden van het Europese League of Legends-kampioenschap (LEC). De finales vonden afgelopen weekend plaats in Rotterdam. Hoe kijkt Maaike Aarts, manager communications & PR bij Kia Motors Nederland, terug op de sponsoring?

Gershom Mulder en Bart van Essen gaan digital

Gershom Mulder en Bart van Essen gaan met ingang van 1 mei hun eigen onderneming starten om bedrijven en rechtenhouders te helpen in 'the digital age'.

Sanquin vestigt wereldrecord bloedgroep bepalen

Tijdens de Europese finales van de game League of Legends afgelopen weekend heeft bloedbank Sanquin het wereldrecord bloedgroep bepalen neergezet. 750-bezoekers van het event, dat plaatsvond in Rotterdam Ahoy, kregen via een vingerprik inzicht in hun bloedgroep.

Jack’s Casino opnieuw hoofdsponsor Het Festival van het Levenslied

Jack’s Casino en Het Festival van het Levenslied zijn ook komende editie partners.

SPECO en Markteffect bundelen krachten

Onderzoeksbureau Markteffect en de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Economische Hogeschool Tilburg zijn een bijzonder samenwerkingsverband aan gegaan met als doel te komen tot originele, goed onderbouwde sponsormatches.

Sponsorinkomsten Stedelijk Museum gehalveerd

De sponsorinkomsten van het Stedelijk Museum in Amsterdam zijn in 2018 gehalveerd ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit het jaarverslag van het museum.

DHL wordt partner van Team Sunweb

Team Sunweb en DHL Express in Nederland gaan komende drie jaar een partnerschap aan waarin zij hun krachten bundelen op hun respectievelijke duurzaamheidsagenda’s.

ABN AMRO lanceert samenwerking Young Impact

Per 1 april is ABN AMRO een samenwerking gestart met Young Impact, de jongerenkatalysator met een grootse missie: in 2025 moeten 1 miljoen jongeren uit ons land via hen in actie zijn gekomen voor een betere wereld.

BookSpot reikt ook literatuurprijs non-fictie uit

Het bestuur van de Stichting Jaarlijkse Literatuurprijs voor fictie en non-fictie zal in 2019 voor het eerst een speciale literatuurprijs voor non-fictie uitreiken: de BookSpot Literatuurprijs Non-fictie.

Dutch Live Entertainment Production Awards voor AFAS Live en Tribe

Tijdens het 5-jarig jubileum van de Dutch Live Entertainment Production Awards hebben AFAS Live en productiebureau Tribe awards ontvangen.

Video-portret van Esther Vergeer door Toyota

Esther Vergeer is ambassadeur van Toyota, official partner van zowel de Paralympische- als Olympische Spelen en mobility partner van TeamNL. Vanuit het motto “Ever better mobility for all”, is Toyota een partnership met zowel de Paralympische als de Olympische spelen aangegaan. In een video-portret vertelt Vergeer hoe zij telkens weer de strijd aangaat om het onmogelijke mogelijk te maken.

Kornuit en Bakkie Bakkie introduceren festival-podcasts

Biermerk Kornuit en podcastduo Bakkie Bakkie brengen samen dit jaar vier “Festivalspecial” podcasts uit. In de podcast worden luisteraars wegwijs gemaakt in het aanbod van de talloze festivals die Nederland te bieden heeft.

Europese sportsponsormarkt bedraagt € 20 miljard

De omvang van de Europese sportsponsormarkt is in 2018 naar een record van € 20,07 miljard gegroeid. Dat blijkt uit een rapport van de European Sponsorship Association (ESA).

Johan Cruyff Foundation en O’sonyq gaan 3-jarig partnership aan

De Johan Cruyff Foundation en O’sonyq sportdrank gaan een 3-jarig partnership aan. O’sonyq, official supplier van Juventus, maakte dit bekend de dag voordat Ajax speelt tegen Juventus in de Johan Cruijff Arena.

Gamers gaan voor wereldrecord bloedgroep-bepalen

Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen tijdens het Europese kampioenschap van de game League of Legends, dat in het weekend van 13 en 14 april plaatsvindt in Ahoy, Rotterdam. Tijdens dit grootschalige evenement zullen zo’n 15 duizend toeschouwers aanwezig zijn en miljoenen gamers online kijken.