Artikelen

ING sponsor van de oranje hesjes

ING is al twintig jaar hoofdsponsor van het Nederlands Elftal en Oranje. In dat kader werd door JWT Amsterdam een eerbetoon aan het oranje hesje gemaakt.

Heineken wereldwijd partner Rugby World Cup 2019

Heineken wordt wereldwijd partner van de Rugby World Cup 2019 in Japan. Met deze nieuwe overeenkomst met World Rugby blijft Heineken de officiƫle partner van het belangrijkste rugbytoernooi ter wereld.

Lotto en Le Champion gaan samenwerken

Lotto, onderdeel van Nederlandse Loterij en hoofdsponsor van Team LottoNL-Jumbo, gaat in zee met Le Champion, een van de grootste sportverenigingen van Nederland met ruim 17.000 leden.

Samsung ondersteunt shorttrackers richting Korea

Samsung start een sportieve samenwerking met shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting. Samsung ondersteunt de schaatsers op weg naar de Olympische Winterspelen van 2018 in het Koreaanse Pyeongchang.

Velon wielerteams starten eigen koers

De bij Velon aangesloten wielerteams organiseren voor het eerst een wedstrijd waarvan ze zelf eigenaar zijn. De wedstrijdserie krijgt de naam Hammer Series. De openingswedstrijd is in Zuid Limburg.

Lexus en ABN AMRO hoofdsponsors Creative Heroes Award

Lexus en ABN AMRO zijn de hoofdsponsors van de Creative Heroes Award, een nieuw Nederlands initiatief. Het is een prijs die de kracht van creativiteit beloont en daarmee de menselijke factor centraal stelt.

Sponsorinkomsten Ajax stijgen

De inkomsten uit sponsoring van Ajax bedragen over de eerste zes maanden van het boekjaar 2016/2017 14,058 miljoen euro. Dat is bijna 1 miljoen meer dan in dezelfde periode in het boekjaar 2015/2016.

Amstel tot 2022 Businesspartner sc Heerenveen

sc Heerenveen gaat de sponsorovereenkomst met Businesspartner en tevens bierleverancier Amstel per 1 juli 2017 met vijf jaar verlengen tot 2022.

Royal Opera House keynote Sponsorreport Jaarcongres

Florence Siebert, Head of Business Relations bij het Londense Royal Opera House, zal op het jaarcongres van Sponsorreport een keynote verzorgen.

Friendly Fire en Grolsch gaan meerjarig partnership aan

Concert- en evenementenorganisator Friendly Fire en Koninklijke Grolsch gaan een omvangrijke samenwerking aan. De komende drie jaar zal Grolsch de huisbrouwer zijn van o.a. het Best Kept Secret festival in Hilvarenbeek.

T-Rex Rubber verlengt sponsoring ijshockeyteam

T-Rex Rubber International en IJshockey Nederland zijn een nieuwe overeenkomst aangegaan voor de sponsoring van het Nederlandse ijshockey mannenteam. Als rugshirtsponsor ondersteunt T-Rex hiermee Oranje ook bij het WK in Belfast, Noord-Ierland. Tijdens het 2017 IIHF World Championship Division I Group B strijdt ze hier om promotie naar Group A.

AkzoNobel voegt kleur toe aan McLaren

24 Februari werd de nieuwe McLaren-Honda Formule 1-racewagen 2017 gepresenteerd. Als eerste mochten Formule 1-fans een blik werpen op de MCL32, met Tarocco Orange (bloedsinaasappel) als accent in het kleurenschema. Deze kleur is door AkzoNobel samen ontwikkeld met McLaren-Honda.

ABN AMRO en Krajicek Foundation verlengen partnership

ABN AMRO en de Krajicek Foundation hebben hun partnership voor twee jaar verlengd. ABN AMRO is partner en hoofdsponsor van de Krajicek Foundation sinds 2003. ABN AMRO ondersteunt de Krajicek Foundation in het kader van haar ''Partner van de Toekomst'-programma.

FILA nieuwe kledingsponsor NOC*NSF

FILA is de komende zes jaar de kledingsponsor van sportkoepel NOC*NSF en TeamNL.

Scholten Awater verlengt samenwerking met Zevenheuvelenloop

Scholten Awater heeft voor twee jaar bijgetekend als hoofdsponsor van de Zevenheuvelenloop. De Nijmeegse IT-hardware dienstverlener is al sinds 2013 als naamsponsor verbonden aan het nationale hardloopevenement.