Artikelen

Havenbedrijf Rotterdam sluit nieuw sponsorcontract met Diergaarde Blijdorp

Havenbedrijf Rotterdam heeft weer een nieuw sponsorcontract gesloten met Diergaarde Blijdorp voor een periode van drie jaar. Het geld komt ten goede aan het project Roffa Reefs: een kweeksysteem voor larven van mariene organismen op het rif.

Stadion FC Dordrecht wordt Matchoholic Stadion

Het stadion van FC Dordrecht, in de volksmond De Krommedijk, heet vanaf dit seizoen het Matchoholic Stadion. Na ruim 8 jaar door het leven te zijn gegaan als het Riwal Hoogwerkers Stadion wordt het stokje nu overgedragen aan de nieuwe partner Matchoholic.

T-Mobile hoopt op eindeloos veel kussen tijdens Pride Amsterdam

Uit recent onderzoek blijkt dat ruim een kwart van de Nederlanders ongemak ervaart als hen wordt gevraagd om een foto te maken van een zoenend homostel. Daarom stelt T-Mobile tijdens Pride Amsterdam de kus centraal, een universeel symbool van de liefde. Met een Kisscam wil de telecomprovider zich inzetten voor #Unlimitedlove en bijdragen aan haar maatschappelijke Connect to Change plan. Met de Unlimited Love campagne doet de telecomprovider ook een oproep: Support love. Share love.

NewCold verlengt sponsoring Bob & Sleebond

NewCold heeft de sponsoring van de Bob en Sleebond Nederland (BSBN) verlengd tot en met de Olympische Winterspelen van 2026 in Milaan. Het internationaal opererende bedrijf blijft na het succes van het afgelopen seizoen voor vier jaar aan de bond verbonden.

KPN geeft podium aan dj’s uit LGBTQIA+-onvriendelijke landen

KPN haalt tijdens Pride Amsterdam dj’s uit LGBTQIA+-onvriendelijke landen naar Nederland. Zij treden op tijdens de Canal Parade als bewijs dat Pride niet tot zwijgen gebracht kan worden. Jordanië, Kenia en Polen zijn drie landen waar LGBTQIA+’ers worden gediscrimineerd, onderdrukt en zelfs vervolgd. De optredens worden gestreamd via het wereldwijde muziekplatform DJ Mag, waardoor ook mensen in Jordanië, Kenia en Polen en de rest van de wereld live kunnen meegenieten.

Van Lanschot Kempen partner Grachtenfestival

Van Lanschot Kempen heeft zich voor vier jaar verbonden als corporate partner aan het grootste klassieke muziekfestival van Nederland, het Grachtenfestival. Hiermee draagt de wealth manager bij aan de ontwikkeling van jong talent en jonge professionals in klassieke muziek en jazz, in de leeftijd tot 35 jaar.

EY en Nederlands Film Festival gaan samenwerken

Accountants- en adviesorganisatie EY en het Nederlands Film Festival (NFF) sluiten een partnerovereenkomst voor drie jaar. De internationale dienstverlener wordt premium partner van het NFF en stelt naast een financiële bijdrage ook haar kennis en netwerk ter beschikking.

Fuze Tea en Rotterdam Unlimited Zomercarnaval vieren fusie van culturen

Onder het motto ‘Made of Fusion’ gaat Fuze Tea flink uitpakken bij Rotterdam Unlimited Zomercarnaval, het grootste multiculturele straatfestival van Europa, van 26 tot en met 30 juli in hartje Rotterdam. Bij de 35ste editie van de Zomercarnaval Straatparade op zaterdag 30 juli deelt Fuze Tea onder begeleiding van een opzwepende brassband 15.000 samples uit van de Green Tea Mango Chamomile en Black Tea Peach Hibiscus.

Utrechts Zomerstadion wordt BetCity Arena

Voor het tweede jaar op rij is het Utrechts Zomerstadion terug op het Jaarbeursplein in het hart van Nederland. Het Nederlandse betting platform BetCity.nl is partner geworden van het stadion, dat is omgedoopt tot de BetCity Arena.

AZ sluit meerjarige overeenkomst met Unibet

AZ heeft dinsdag bekend gemaakt dat het een partnership overeenkomst heeft gesloten met Unibet voor meerdere jaren. De aanbieder van online kansspelen heeft onlangs een vergunning verkregen voor de Nederlandse markt.

Naamsverandering heeft grote consequenties voor merkbekendheid evenement

Het veranderen van de naam van een evenement, bijvoorbeeld door het toevoegen, veranderen of weghalen van een sponsornaam, heeft grote gevolgen voor de merkbekendheid van het evenement. Dat blijkt uit een marktonderzoek door Hendrik Beerda Consultancy.

Internationale uitzendrechten Eredivisie blijven bij IMG

IMG en EMM (Eredivisie Media & Marketing CV) maken vandaag bekend dat de internationale uitzendrechten van de Eredivisie tot en met seizoen 2024/25 in beheer blijven bij IMG.

OPPO wordt UEFA Champions League sponsor

UEFA heeft OPPO aangekondigd als nieuwe official partner van de UEFA Champions League. Het Chinese telefoonbedrijf wordt twee seizoenen partner van de clubcompetitie. In het partnership zitten ook de UEFA Super Cup, UEFA Futsal Champions League finales en de UEFA Youth League finales. OPPO is het eerste Chinese bedrijf dat partner wordt van de UEFA Champions League.

Interview: On Top of Tennis!

Volgend jaar vindt de 50e editie van het ABN AMRO Open plaats. Na twee edities met publieke beperkingen zal Ahoy na 2 jaar bij deze jubileumeditie weer een week lang vol bezet zijn. Natuurlijk staat toptennis centraal, maar met een nieuwe positionering in een vernieuwd Ahoy zal dit keer niet alleen de naam anders zijn. Jolanda Jansen, algemeen directeur Rotterdam Ahoy , en Sander Bestevaar, Hoofd Sponsoring & Events bij ABN AMRO, over de veranderingen ‘On Top of Tennis’.

Rabobank lanceert optimistische ClubSupport campagne

Vandaag lanceert Rabobank de nieuwe Rabo ClubSupport campagne, ook dit jaar onder het merkthema ‘iedereen verdient een club’. De optimistische campagne is ontwikkeld door 180 Amsterdam, en borduurt verder op de ClubSupport-campagnes van de afgelopen 3 jaar. Met Rabo ClubSupport draagt Rabobank het hele jaar door met kennis, netwerk en geld bij aan maatschappelijke doelen van meer dan 30.000 clubs door heel Nederland.