Artikelen

Coca-Cola langer partner van de Ziggo Dome

De Ziggo Dome bestaat 10 jaar! Coca-Cola is vanaf het begin partner van de Ziggo Dome. De Ziggo Dome is dan ook blij te kunnen aankondigen dat de samenwerking voor de komende jaren is verlengd.

Van Gogh Museum verwelkomt DHL als hoofdpartner

Het Van Gogh Museum en DHL worden, twee jaar na de start van hun partnerschap, global partners. Vanuit de educatieve ervaring van het Van Gogh Museum en het wereldwijde bereik van DHL werken de partners de komende drie jaar samen aan hun gedeelde ambitie om een positieve impact te maken op het leven van nieuwe generaties wereldwijd middels Van Goghs meesterwerken.

Interview met Atilla Aytekin over Azerion als nieuwe naamgever Vrouwen Eredivisie

Azerion is de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentbedrijf verbindt zich voor drie seizoenen aan de hoogste vrouwenvoetbalcompetitie in Nederland. In samenwerking met Azerion wil de KNVB structureel de aandacht vergroten voor vrouwenvoetbal. Met als ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie. Atilla Aytekin, CEO van Azerion, vertelt over de ambities bij het partnership.

Azerion nieuwe naamgevend partner Vrouwen Eredivisie

Azerion is de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentplatform verbindt zich voor drie seizoenen aan de hoogste vrouwenvoetbalcompetitie in Nederland. In samenwerking met Azerion wil de KNVB structureel de aandacht vergroten voor vrouwenvoetbal, met als krachtig middel Azerion’s platform dat een bereik van honderden miljoenen gebruikers kent. De ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie.

Europese voetbalsponsormarkt in kaart gebracht

SponsorUnited heeft voor het derde achtereenvolgende jaar een rapport gepubliceerd waarin de Europese sponsorvoetbalmarkt in kaart wordt gebracht. Bob Lynch, President en Founder van SponsorUnited gaat in op de belangrijkste conclusies van het rapport.

Unibet nieuwe sponsor van De Graafschap en Telstar

Unibet, aanbieder van online sportweddenschappen, is de nieuwe sponsor van De Graafschap en Telstar. Het partnership omvat commerciële activiteiten en maatschappelijke initiatieven. Om het partnership af te trappen organiseren Unibet, De Graafschap en Sc Telstar De Kist Cup, een voetbaltoernooi dat wordt opgedragen aan clublegende Simon Kistemaker, die vorig jaar overleed aan kanker. De opbrengsten van het toernooi gaan naar Support Casper en worden ingezet voor onderzoek naar alvleesklierkanker.

Een goede zaak: Hoe wielerteams en sponsors nog meer kunnen halen uit de wielersport

Nog een week en dan gaat in Kopenhagen de 109e editie van de Tour de France van start. Niet alleen voor wielerteams een sportief hoogtepunt, ook voor de sponsors is dit een belangrijke periode. Hoewel afhankelijk van de geformuleerde doelstelling, geldt over het algemeen dat er nog voldoende ruimte is om partnerships tussen wielerploegen en sponsors te optimaliseren. Daniël Heijne, Manager Sponsoring & Activations bij HEMA, maakt een verkenning hoe zij meer kunnen halen uit de wielersport. Maar ook over de bijdrage aan maatschappelijke thema’s.

Patrick Kuijsters nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO

Patrick Kuijsters wordt per 1 juli 2022 de nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO. Kuijsters werkt momenteel bij de Volksbank als Lead Expertise Center Business en was daarvoor Directeur Marketing & Digital bij dezelfde bank.

ABN AMRO World Tennis Tournament wordt ABN AMRO Open

ABN AMRO Open is de nieuwe naam voor het ATP 500-toernooi in Rotterdam Ahoy. Ook het gelijktijdig gehouden rolstoeltennistoernooi gaat verder onder deze titel. De naamsverandering is de start van de aanloop naar de 50e editie, die van 11 tot en met 19 februari 2023 plaatsvindt.

OPPO ook komend seizoen Official Partner van FC Utrecht

FC Utrecht en OPPO blijven ook komend seizoen aan elkaar verbonden. De samenwerking tussen de Utrechtse Eredivisieclub en het toonaangevende smart device merk is met één seizoen verlengd. Ook in de jaargang 2022/2023 is OPPO Official Partner van de Utrechtse FC.

Ireen Wüst inspireert medewerkers Daikin Nederland

Zesvoudig Olympisch kampioene Ireen Wüst en Daikin Nederland, marktleider op het gebied van onder meer airconditioning en warmtepompen én hoofdsponsor van de Koninklijke Nederlandse Schaatsrijders Bond (KNSB), gaan een samenwerking aan voor een arbeidsmarktcampagne die Daikin als werkgever op de kaart zet.

Feyenoord en Univé brengen Kuipgras naar supporters

Het heilige gras uit De Kuip in je eigen huis? In samenwerking met Univé, partner van Feyenoord, biedt de club binnenkort die unieke mogelijkheid aan supporters met het grootste Feyenoord-hart.

Unibet sponsort Nederlands amateurvoetbal

Unibet, onderdeel van het Zweedse Kindred Group en aanbieder van online sportweddenschappen, lanceert vandaag een campagne rondom het amateurvoetbal in Nederland. Met de campagne ‘Unibet. Jouw Teamsponsor’ gaat Unibet Nederlandse amateurverenigingen helpen bij hun professionaliteit en uitstraling.

Peter Verheul Coördinator Business Partnerships bij ESNS

Peter Verheul is gestart als Coördinator Business Partnerships bij ESNS (Eurosonic Noorderslag). Hij zal zich gaan bezighouden met het optimaliseren en uitbouwen van alle business partnerships bij het vierdaagse showcase festival, dat jaarlijks in januari plaatsvindt in Groningen.

Takii verlengt partnerschap met Van Gogh Museum

Partner in zonnebloemen Takii en het Van Gogh Museum hebben hun zevenjarige samenwerking opnieuw met drie jaar verlengd, tot 2025. De verlenging van het partnerschap is symbolisch van start gegaan aan het begin van de zomer.