Artikelen

Betalingsregeling voor sponsors van PSV

PSV gaat sponsors die getroffen zijn door de coronacrisis helpen. Bedrijven kunnen gebruik maken van een betalingsregeling waardoor ze een paar maanden langer de tijd krijgen om aan hun betalingsverplichtingen te voldoen.

11 miljoen steun voor voetbalclubs van oranjespelers, ING en KNVB

De Oranjespelers (Nederlands elftal, de OranjeLeeuwinnen en Jong Oranje), hoofdsponsor ING en de KNVB presenteren gezamenlijk een financieel steunpakket voor voetbalclubs dat in totaal een bedrag van 11 miljoen euro vertegenwoordigt.

Justin Goetzee tijdelijk algemeen directeur FC Eindhoven

Met ingang van 24 maart a.s. treedt Wim van den Broek in goed overleg met de RvC terug als algemeen directeur van FC Eindhoven. Zijn plaats zal met onmiddellijke ingang op interim basis worden overgenomen door Justin Goetzee (46).

PSV en Brainport Eindhoven-partners: #PSVwestandtogether

PSV heeft samen met de Brainport Eindhoven-partners een online platform opgericht om supporters een hart onder de riem te steken in deze onzekere tijd: #PSVwestandtogether. Daarnaast zijn er vanuit de partners en sponsors van PSV volop initiatieven in de strijd tegen het coronavirus.

Brand New Live MarCom-agency voor financiële detacheerder Agium

Na een succesvol merkpositioneringstraject door Brand New Live heeft financiële detacheerder Agium besloten om ook haar MarCom-activiteiten aan Brand New Live toe te vertrouwen.

Nationale-Nederlanden lanceert ‘de Helden van Nederland’

Nationale-Nederlanden en Triple Double hebben afgelopen week een nieuw initiatief gelanceerd waarin alle Nederlanders in een videoboodschap hun blijk van waardering kunnen tonen aan ‘de Helden van Nederland'.

MUNT Hypotheken verlengt verbintenis met Centraal Museum

MUNT Hypotheken is ook volgend jaar weer sponsor van het Centraal Museum. De hypotheekverstrekker neemt die beslissing eerder dan gepland om het museum een hart onder de riem te steken. Fondsbeheerder DMFCO sluit aan en verlengt het sponsorschap met het Rietveld Schröderhuis.

Nederlandse Loterij ook in 2021 belangrijke partner in sport

Nederlandse Loterij was als partner van de Nederlandse sport dit jaar bij een groot aantal afgelaste sportevenementen betrokken: van Invictus Games tot Olympische Spelen en EURO2020. Alle campagnes staan inmiddels on-hold, maar ook in de toekomst blijft Nederlandse Loterij nauw verbonden met sport.

Evenementenbranche ziet € 3,5 miljard omzet verdampen

Ondernemers in de Nederlandse evenementenbranche zien bijna de helft van hun verwachte omzet van € 7,4 miljard, oftewel € 3,5 miljard, verdampen door de coronacrisis. Dat heeft dramatische gevolgen voor de werkgelegenheid, naar verwachting gaan 48.000 werkplekken verdwijnen. De effecten van eventuele nieuwe of verlenging van de bestaande maatregelen zijn hierin nog niet meegenomen.

What to do when everything stops?

Wat kunnen merken doen in tijden van corona en daarna. Jasper Hunter, Managing Partner bij M&C Saatchi Sport & Entertainment in Amsterdam, onderscheidt drie fases in de coronavirus pandemie en de rol van sponsors. (In English)

Olympische Spelen beginnen 23 juli 2021

De Olympische Spelen die vanwege het coronavirus zijn uitgesteld tot volgend jaar, vinden nu plaats van 23 juli tot 8 augustus 2021. Dat maakten het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en het Japans organisatiecomité voor Tokyo 2020 vandaag bekend. De Paralympische Spelen schuiven hiermee ook op en starten op 24 augustus en eindigen op 5 september.

Fonds Gehandicaptensport collecteert digitaal via Tikkie

Fonds Gehandicaptensport collecteert tijdens haar collecteweek digitaal en viraal met een Tikkie en de actieve steun van vele nationale sporthelden, partners, bevriende relaties en vrijwilligers.

Appelpop verzet naar volgend jaar

Appelpop gaat dit jaar niet door. De organisatie vindt het bedrijfsrisico te groot, onder andere omdat de begroting van het gratis festival financieel voor de helft bestaat uit bijdragen van sponsors.

Europese sponsormarkt groeit naar 30.69 miljard euro

Sponsoring in Europa blijft groeien, zo laat de laatste ESA Sponsorship Market Overview zien. In 2019 groeide sponsoring met 1,9% naar een record van 30.69 miljard.

NOC*NSF zet 4 a 5 miljoen opzij voor Coronanoodfonds Sport

NOC*NSF zet 4 a 5 miljoen euro opzij als begin van een groter fonds om de financiële gevolgen van de noodzakelijke maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk op te vangen. De rijksoverheid en andere partners is gevraagd mee te doen in dit Coronanoodfonds Sport.