Artikelen

What to do when everything stops?

Wat kunnen merken doen in tijden van corona en daarna. Jasper Hunter, Managing Partner bij M&C Saatchi Sport & Entertainment in Amsterdam, onderscheidt drie fases in de coronavirus pandemie en de rol van sponsors. (In English)

Olympische Spelen beginnen 23 juli 2021

De Olympische Spelen die vanwege het coronavirus zijn uitgesteld tot volgend jaar, vinden nu plaats van 23 juli tot 8 augustus 2021. Dat maakten het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en het Japans organisatiecomité voor Tokyo 2020 vandaag bekend. De Paralympische Spelen schuiven hiermee ook op en starten op 24 augustus en eindigen op 5 september.

Fonds Gehandicaptensport collecteert digitaal via Tikkie

Fonds Gehandicaptensport collecteert tijdens haar collecteweek digitaal en viraal met een Tikkie en de actieve steun van vele nationale sporthelden, partners, bevriende relaties en vrijwilligers.

Appelpop verzet naar volgend jaar

Appelpop gaat dit jaar niet door. De organisatie vindt het bedrijfsrisico te groot, onder andere omdat de begroting van het gratis festival financieel voor de helft bestaat uit bijdragen van sponsors.

Europese sponsormarkt groeit naar 30.69 miljard euro

Sponsoring in Europa blijft groeien, zo laat de laatste ESA Sponsorship Market Overview zien. In 2019 groeide sponsoring met 1,9% naar een record van 30.69 miljard.

NOC*NSF zet 4 a 5 miljoen opzij voor Coronanoodfonds Sport

NOC*NSF zet 4 a 5 miljoen euro opzij als begin van een groter fonds om de financiële gevolgen van de noodzakelijke maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk op te vangen. De rijksoverheid en andere partners is gevraagd mee te doen in dit Coronanoodfonds Sport.

Sponsorreport als gratis download

Vandaag is het nieuwe nummer van Sponsorreport uitgekomen. Omdat veel mensen thuis werken en het blad waarschijnlijk op kantoor ligt, is het nummer nu voor iedereen als gratis download beschikbaar.

Arno de Jong uitgeroepen tot Marketeer of the Year

Arno de Jong, CMO van Nederlandse Loterij, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Dat is donderdag 26 maart in een alternatieve - online – editie van de Dutch Marketing Awards bekendgemaakt.

Sponsors Tokio 2020 houden rechten in 2021

Het IOC heeft laten weten dat alle sponsors van de Olympische Spelen in 2020 hun rechten behouden bij de uitgestelde spelen in 2021. Van een aantal sponsors liep het contract eind 2020 af, zoals van General Electric, Procter & Gamble en Dow.

Esports: lichtpuntje in stille sportwereld

Het zijn onzekere tijden voor iedereen en voor de sportwereld niet in de minste plaats. Maar er zijn lichtpuntjes, ziet Eva Gerritse van Blauw Research. In een wereld van social distancing wordt er meer dan ooit contact gemaakt via online kanalen en dus verschuift ook de sport naar de virtuele wereld.

Olympische Spelen uitgesteld

De Olympische Spelen en de Paralympische Spelen in Tokyo worden uitgesteld naar 2021. Dat zijn het Internationaal Olympisch Comité, de Japanse regering en het Japanse organisatiecomité overeengekomen.

Coronacrisis en sponsoring

Gisteren werd besloten dat alle samenkomsten in Nederland tot 1 juni verboden zijn. Dat betekent dat theaters, festivals, competities, sport- en muziekevenementen, podia en horeca nog zeker twee maanden langer op slot gaan. Het openbare leven ligt nagenoeg stil. Dat de huidige coronacrisis, en de economische gevolgen die in het verlengde daarvan gaan liggen, nu en in de toekomst een grote impact op sponsoring heeft is dan ook onvermijdelijk.

TivoliVredenburg en Rabobank verlengen samenwerking

Muziekgebouw TivoliVredenburg en de Rabobank hebben hun overeenkomst met vijf jaar verlengd. In de nieuwe samenwerking leggen de partijen nog meer de nadruk op verbinden en verenigen.

Heineken en Mojo Concerts verlengen samenwerking

Heineken Nederland en Mojo Concerts verlengen hun samenwerking met nog eens vijf jaar.

Korfballend Nederland start actie om eenzaamheid tegen te gaan

Met de actie ‘Kleur je wereld een stukje mooier’, wil telecomaanbieder Simpel, sinds drie jaar sponsor en fan van Korfbal in Nederland, samen met korfballend Nederland haar steentje bijdragen om het isolement van mensen die noodgedwongen in isolement zitten iets dragelijker te maken.