Artikelen

Eredivisie lanceert Eredivisievoorelkaar

De Eredivisie CV heeft in samenwerking met NLvoorelkaar, de 18 Eredivisieclubs en partners van de competitie het landelijk vrijwilligersplatform Eredivisievoorelkaar.nl gelanceerd. Op dit platform kan iedereen kenbaar maken of hij/zij door de coronacrisis ergens hulp bij kan gebruiken of juist wil bieden. Doel van de samenwerking is om de kracht van voetbal in te zetten om zoveel mogelijk hulpvragen op te sporen en in te vullen.

Bewaar je ticket, geniet later

Nederlandse theaters, concertzalen, poppodia, evenement- en sportorganisatoren, musea en festivals vragen gezamenlijk aan bezoekers om hun tickets te behouden en zo de sport en de culturele sector te steunen. Deze sectoren hebben in gezamenlijkheid een regeling ontwikkeld, met ondersteuning van de ministeries van OC&W en VWS.

AZ en Vomar verrassen AZ-fans met paaspakketten

AZ en strategisch partner Vomar hebben in aanloop naar de paasdagen de handen ineengeslagen om ouderen te ondersteunen tijdens de coronacrisis.

Eredivisie-hoofdsponsors en corona

Wanneer en of de Nederlandse Eredivisie het seizoen 2019-2020 zal uitspelen is nog niet bekend. Wat alle financiële gevolgen zullen zijn en de gevolgen voor sponsoring nog minder. Hoe staat het met de contracten met de hoofd- en kledingsponsors van de 18 Eredivisie-clubs?

Betalingsregeling voor sponsors van PSV

PSV gaat sponsors die getroffen zijn door de coronacrisis helpen. Bedrijven kunnen gebruik maken van een betalingsregeling waardoor ze een paar maanden langer de tijd krijgen om aan hun betalingsverplichtingen te voldoen.

11 miljoen steun voor voetbalclubs van oranjespelers, ING en KNVB

De Oranjespelers (Nederlands elftal, de OranjeLeeuwinnen en Jong Oranje), hoofdsponsor ING en de KNVB presenteren gezamenlijk een financieel steunpakket voor voetbalclubs dat in totaal een bedrag van 11 miljoen euro vertegenwoordigt.

Justin Goetzee tijdelijk algemeen directeur FC Eindhoven

Met ingang van 24 maart a.s. treedt Wim van den Broek in goed overleg met de RvC terug als algemeen directeur van FC Eindhoven. Zijn plaats zal met onmiddellijke ingang op interim basis worden overgenomen door Justin Goetzee (46).

PSV en Brainport Eindhoven-partners: #PSVwestandtogether

PSV heeft samen met de Brainport Eindhoven-partners een online platform opgericht om supporters een hart onder de riem te steken in deze onzekere tijd: #PSVwestandtogether. Daarnaast zijn er vanuit de partners en sponsors van PSV volop initiatieven in de strijd tegen het coronavirus.

Brand New Live MarCom-agency voor financiële detacheerder Agium

Na een succesvol merkpositioneringstraject door Brand New Live heeft financiële detacheerder Agium besloten om ook haar MarCom-activiteiten aan Brand New Live toe te vertrouwen.

Nationale-Nederlanden lanceert ‘de Helden van Nederland’

Nationale-Nederlanden en Triple Double hebben afgelopen week een nieuw initiatief gelanceerd waarin alle Nederlanders in een videoboodschap hun blijk van waardering kunnen tonen aan ‘de Helden van Nederland'.

MUNT Hypotheken verlengt verbintenis met Centraal Museum

MUNT Hypotheken is ook volgend jaar weer sponsor van het Centraal Museum. De hypotheekverstrekker neemt die beslissing eerder dan gepland om het museum een hart onder de riem te steken. Fondsbeheerder DMFCO sluit aan en verlengt het sponsorschap met het Rietveld Schröderhuis.

Nederlandse Loterij ook in 2021 belangrijke partner in sport

Nederlandse Loterij was als partner van de Nederlandse sport dit jaar bij een groot aantal afgelaste sportevenementen betrokken: van Invictus Games tot Olympische Spelen en EURO2020. Alle campagnes staan inmiddels on-hold, maar ook in de toekomst blijft Nederlandse Loterij nauw verbonden met sport.

Evenementenbranche ziet € 3,5 miljard omzet verdampen

Ondernemers in de Nederlandse evenementenbranche zien bijna de helft van hun verwachte omzet van € 7,4 miljard, oftewel € 3,5 miljard, verdampen door de coronacrisis. Dat heeft dramatische gevolgen voor de werkgelegenheid, naar verwachting gaan 48.000 werkplekken verdwijnen. De effecten van eventuele nieuwe of verlenging van de bestaande maatregelen zijn hierin nog niet meegenomen.

What to do when everything stops?

Wat kunnen merken doen in tijden van corona en daarna. Jasper Hunter, Managing Partner bij M&C Saatchi Sport & Entertainment in Amsterdam, onderscheidt drie fases in de coronavirus pandemie en de rol van sponsors. (In English)

Olympische Spelen beginnen 23 juli 2021

De Olympische Spelen die vanwege het coronavirus zijn uitgesteld tot volgend jaar, vinden nu plaats van 23 juli tot 8 augustus 2021. Dat maakten het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en het Japans organisatiecomité voor Tokyo 2020 vandaag bekend. De Paralympische Spelen schuiven hiermee ook op en starten op 24 augustus en eindigen op 5 september.