Artikelen

Roompot-Charles Cycling Team stopt definitief

Het Roompot–Charles Cycling Team zal volgend seizoen niet meer te zien zijn in het profpeloton, ook niet onder een andere naam. Na het aangekondigde afscheid van hoofdsponsor Roompot Vakanties eind juli werd de voorbije maanden getracht om een opvolger te vinden, maar het teammanagement kon geen nieuwe hoofdsponsor(s) aantrekken met voldoende financiële garanties.

Eigen inkomsten musea lager door minder sponsorinkomsten

Door minder sponsoring en giften is het aandeel eigen inkomsten van musea in 2018 een fractie lager uitgekomen dan in 2017. De stijging van entreegelden kon dat net niet compenseren. Dat blijkt uit de Museumcijfers 2018.

Audi en skiër Maarten Meiners verlengen samenwerking

Een maand voordat het nieuwe seizoen in de Audi FIS Ski World Cup van start gaat, heeft Audi de samenwerking met Maarten Meiners, de beste Nederlandse alpineskiër van dit moment, met twee jaar verlengd.

G-Star RAW sponsort ADE met optreden van De Staat

G-Star RAW viert haar 30 jarige bestaan middels een unieke muzikale beleving op donderdag 17 oktober. 'RAW RAVE' vindt plaats tijdens het Amsterdam Dance Event onder het Rijksmuseum, met optredens van De Staat, Boys Noize en TITIA. Het is de start van een 3-jarige samenwerking tussen het kledingmerk en ADE.

Samen voor plasticvrije wateren

Op 17 september werd in Amsterdam de NN-sloep gedoopt als onderdeel van een samenwerking tussen NN Group en Plastic Whale, waar ook het Watersportverbond bij is aangehaakt. Alle drie de organisaties willen bewustzijn creëren over het gebruik van plastic en inzetten op plastic vrije wateren. Fleur Hudig, Head of corporate citizenship NN Group, Marius Smit, oprichter van Plastic Whale en Anne Loes Kokhuis, manager communicatie en commercie bij het Watersportverbond, vertellen over het belang van het partnership.

Floris Weisz start Sports Media Venture

Floris Weisz is per 1 oktober gestart met zijn eigen sportmediabureau Sports Media Venture.

Red Bull en Jumbo veruit bekendste sponsors Max Verstappen

Red Bull en Jumbo zijn veruit de meest bekende sponsors van Max Verstappen onder volgers van de Formule 1. Andere sponsors van Verstappen als Exact, Ziggo en G-Star Raw blijven ver achter. Dat blijkt uit de nieuwste Brandtracker, een samenwerking tussen marktonderzoeksbureau Markteffect en Sponsorreport.

Holland Casino wordt sponsor van Tino Martin

Holland Casino zet de komende jaren stevig in op partnerships met artiesten van Nederlandse bodem en is presenting partner geworden van Tino Martin. De samenwerking komt voort uit een nieuwe sponsorstrategie.

Iconix hoofdsponsor Bundled Esports

Met ingang van het nieuwe FIFA 20 seizoen wordt energiedrank Iconix de nieuwe hoofdsponsor van Bundled esports. Via dit partnership wil Iconix Energy Drink de jonge doelgroep bereiken. De Nederlandse energiedrank staat vanaf dit seizoen op de voorkant van het Bundled esports tenue.

Ook sponsorinkomsten AZ hoger

De sponsoropbrengsten van AZ Alkmaar in het seizoen 2018-2019 bedragen € 4,5 miljoen. Dat is 100.000 euro meer dan een seizoen eerder. De reclamebaten stegen met € 400.000 van € 5,2 miljoen naar € 5,6 miljoen. AZ heeft een winst van € 8 miljoen gerealiseerd. Dat blijkt uit de jaarrekening van de club.

ArenA in top 3 hospitalitypakketten EURO 2020

De Johan Cruijff ArenA staat in de top 3 van speelstadions met de meest verkochte UEFA EURO 2020 hospitality pakketten.

Sponsorreport Jaarcongres groot succes

Met meer dan 150 deelnemers en bijna 30 sessies, round tables en keynotes was het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september een groot succes.

Omzet Ajax meer dan verdubbeld naar € 200 miljoen

De omzet van Ajax is in het afgelopen boekjaar meer dan verdubbeld naar € 199,5 miljoen euro. Uiteraard zijn hier voor een groot deel de inkomsten uit de Champions League verantwoordelijk voor, maar ook de sponsorinkomsten stegen naar een record van € 34,4 miljoen. Een stijging van € 4,3 miljoen.

Charlie works nieuwe partner Handbalverbond

Uitzendbureau Charlie works is vanaf heden officieel partner van het Nederlands Handbal Verbond. De organisatie sponsort de handbalsters en handballers van het Nederlandse team voor de komende twee jaar.

Stijging sponsorinkomsten PSV

De totale commerciële omzet van PSV is in het seizoen 2018/19 gestegen ten opzichte van een seizoen eerder met ongeveer 12% naar 29 miljoen euro. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde financieel jaarverslag van de club over het seizoen 2018-2019.