Artikelen

UEFA en Booking.com sluiten accomodatiepartnership

UEFA en Booking.com hebben een vierjarig partnership afgesloten voor alle UEFA competities van de nationale teams. Booking.com is in de periode 2018 – 2022 de officiële accommodatie bookingpartner voor alle events, inclusief UEFA EURO 2020.

Marketeers voorspellen groei van sponsoring

Uit een wereldwijd onderzoek van het Britse bureau MKTG blijkt dat marketeers geloven dat sponsoring tegenwoordig een essentieel onderdeel is van de marketingmix, waarmee verschillende doelstellingen kunnen worden bereikt zoals het veranderen van de merkperceptie en merkvoorkeur. Ook speelt sponsoring een steeds belangrijkere rol in de engagement van medewerkers.

Van den Berg en Vinkeles starten MediaActivationCo

Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij de Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg (Head of Commerce Voetbal International) en Taco Vinkeles (Creative Director Marketing Solutions Sanoma|SBS) per 15 oktober MediaActivationCo. gestart.

Roosmarijn Reijmer Hoofd Marketing Friendly Fire

Roosmarijn Reijmer versterkt vanaf 1 januari 2018 concert- en evenementenorganisator Friendly Fire en gaat hier aan de slag als Hoofd Marketing en Creatie. Friendly Fire organiseert onder meer het Best Kept Secret Festival, Tuckerville en een groot aantal concerten van zowel nationale als internationale artiesten

Tienpont: "AkzoNobel kwam salarisverplichtingen niet na"

In een persbericht laat Simeon Tienpont, tot voor kort schipper bij Team AkzoNobel, weten dat de uitleg van AkzoNobel over de gang van zaken absoluut niet correct is. Volgens Tienpont is AkzoNobel achterstallig geweest in het betalen van de salarissen van de Steam Ocean-crewleden.

NOC*NSF en Zilveren Kruis blijven samenwerken

NOC*NSF en Zilveren Kruis gaan een nieuw partnership aan maar slaan daarbij een nieuwe weg in. In de nieuwe samenwerking wordt de kennis en expertise van de sportkoepel ingezet om samen met Zilveren Kruis de vitaliteit en gezondheid van werkend Nederland te vergroten.

Justlease stopt sponsoring schaatsteam Wüst

Schaatsers Ireen Wüst, Jan Blokhuijsen en Antoinette de Jong moeten aan het einde van het olympische seizoen op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. JustLease.nl zal het contract na de Olympische Spelen van Pyeongchang niet verlengen.

AkzoNobel stuurt schipper Tienpont weg

Simeon Tienpont is niet langer schipper van team Team AkzoNobel in de Volvo Ocean Race. Volgens de teamleiding gaat het om contractbreuk.

Erik van Engelen weg bij Eneco

Erik van Engelen verlaat per 1 januari Eneco. Van Engelen werkte sinds 2009 voor het energiebedrijf. Sinds 2014 was hij directeur van de businessunit Consumenten.

Lichte daling sponsorinkomsten AZ Alkmaar

De opbrengsten uit sponsoring bij AZ Alkmaar liepen afgelopen seizoen terug met ongeveer 0,4 miljoen euro van 4,74 miljoen euro naar 4,35 miljoen euro. Wanneer de reclamebaten worden meegerekend stegen de opbrengsten juist met 0,7 miljoen euro ten opzichte van het seizoen 2015-2016.

Musto official supplier Team Brunel

Musto is deze Volvo Ocean Race als official supplier verbonden aan Team Brunel. Het team van de Nederlandse schipper Bouwe Bekking, strijdt mee in de Volvo Ocean Race die op 22 oktober start in het Spaanse Alicante en negen maanden later finisht in Den Haag.

Vibes #41

De Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes

Vifit Sport naamgevend partner Pro Triathlon Team

Vanaf volgend jaar wordt Vifit Sport, het sportvoedingsmerk van FrieslandCampina, de nieuwe naamgevende partner van het Pro Triathlon Team. Dit is voorafgaande aan de Ironman World Championships in Kona, Hawaii, bekendgemaakt. Tegelijkertijd is meegedeeld dat de Zwitserse fietsenfabrikant BMC zijn partnerschap verlengt. De naam ‘BMC Vifit Sport Pro Triathlon Team’ wordt van kracht met ingang van volgend jaar. Vifit Sport zal als partner het team ook op het gebied van voeding ondersteunen.

KNSB verstrekt licenties aan vier topteams

Clafis, Justlease.nl, LottoNL-Jumbo en Plantina hebben een licentie gekregen van de KNSB: zij zijn de topteams voor het schaatsseizoen 2017-2018

Sponsorinkomsten musea 31 miljoen

De inkomsten uit sponsoring bij musea bedragen in 2016 31 miljoen euro. Dat is 6% van de eigen inkomsten en ongeveer 3% van de totale omzet. Afgelopen vijf jaar zijn de eigen inkomsten uit sponsoring met 1% gestegen. Dat blijkt uit de Museumjaarcijfers die de Museumvereniging deze week publiceerde.