Artikelen

ING, KNVB en Fonds Gehandicaptensport helpen het G-voetbal vooruit

ING heeft het contract met het Fonds Gehandicaptensport verlengd met 3 jaar. Met de contractverlening wordt voetbal voor mensen meteen handicap mogelijk gemaakt. Het Nederlandse G-voetbal krijgt daarmee een mooie impuls. De samenwerking wordt, ook met de KNVB, de aankomende jaren geïntensiveerd.

Craft verbindt zich aan schaatsploeg Team Victorie

Kledingmerk Craft heeft zich verbonden aan het nieuwe schaatsteam Team Victorie. Het team, met onder andere Olympisch Kampioen Michel Mulder, is daarmee verzekerd van kwalitatief hoogwaardige functionele schaats- en sportkleding tot en met de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang.

TUI officiële reispartner Team LottoNL-Jumbo

Reisorganisatie TUI is tot en met 2018 de officiële reispartner van Team LottoNL-Jumbo. TUI biedt exclusieve hospitality-arrangementen in samenwerking met Team LottoNL-Jumbo aan, boekt vluchten voor de ploeg en ontwikkelt samen met het team actieve wielerreizen.

Euroborg wordt Noordlease Stadion

De thuishaven van FC Groningen heet vanaf 1 juli 2016 officieel het Noordlease Stadion. Het Groningse bedrijf Noordlease is de komende zes jaar naamgever van het onderkomen van de Trots van het Noorden. Naast de naamgeving van het stadion draagt Noordlease bij aan de realisatie van het FC Groningen Museum.

Heineken bevestigt Formule 1 sponsoring

Zoals eerder door ons gemeld is Heineken officieel partner geworden van Formule 1. De samenwerking gaat in met de Grand Prix van Italië. Het partnership is afgesloten voor zeven jaar, met een mogelijke break eind 2020. Het bedrag dat Heineken betaalt zou circa 150 miljoen pond zijn (190 miljoen euro), hoewel sommige bronnen zelfs spreken van 220 miljoen euro.

Stadion Heracles Almelo blijft Polman Stadion

Tijdens de mondelinge behandeling door de rechtbank van het geschil tussen Heracles Almelo en Polman Vastgoed hebben de twee partijen hun geschil bijgelegd en is een schikking tot stand gebracht.

EK Voetbal: adidas vs. Nike

Aanstaande vrijdag begint het UEFA EK Voetbal. Het gaat niet alleen om de strijd wie het beste voetballand van Europa wordt, maar een dergelijk toernooi is traditioneel ook het strijdtoneel voor de kledingmerken adidas en Nike. Beide merken zijn dit jaar nog dominanter aanwezig dan vroeger. Repucom zocht het uit.

Molecaten verlengt hoofdsponsorschap PEC Zwolle

Molecaten, campings en vakantieparken, blijft nog minimaal één jaar als hoofdsponsor aan PEC Zwolle verbonden. Molecaten was het afgelopen seizoen ook al de hoofdsponsor en is met de club een verlenging overeen gekomenvoor één jaar, met daarbij de optie voor nog één seizoen.

NN Group titelsponsor eerste Den Haag Urban Trail

Een uniek hardloopevenement, de Den Haag Urban Trail, start zijn eerste editie op zondag 3 juli met NN Group als titelsponsor.

Menzis en KNLTB verlengen samenwerking

Menzis en de KNLTB verlengen hun samenwerking op het gebied van de ondersteuning van jeugdtennis met drie jaar tot 2019. Tijdens de Arnhemse Spelen tekenden Ruben Wenselaar, CEO Menzis en Erik Poel, Algemeen Directeur KNLTB het contract, in aanwezigheid van voormalig toptennisser en jeugdambassadeur Jacco Eltingh.

Toyota Jos van Boxtel blijft autosponsor FC Den Bosch

Spelers, staf en overige medewerkers van FC Den Bosch zullen ook gedurende de komende twee seizoenen (2016/17 en 2017/18) weer rijden in auto’s van het merk Toyota.

Mauritshuis en NN Group lanceren Maurits&

Den Haag is vanaf donderdag 9 juni een nieuw evenement rijker. Iedere tweede donderdagavond van de maand organiseert het Mauritshuis in samenwerking met NN Group Maurits&, een ‘after-work-event’ waar bezoekers de collectie van het Mauritshuis net even anders leren kennen.

Essent stopt als hoofdsponsor bij FC Groningen

Essent stopt na het voetbalseizoen 2016/2017 als hoofdsponsor van FC Groningen en zal daarmee verdwijnen van het shirt van de club. Het energiebedrijf is dan zes jaar verbonden geweest aan de voetbalclub uit Groningen.

Rijksmuseum en FrieslandCampina gaan samenwerken

Het Rijksmuseum en Koninklijke FrieslandCampina hebben een overeenkomst voor een periode van 3 jaar afgesloten. De ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst vindt plaats op World Milk Day: een initiatief van de wereldvoedselorganisatie van de Verenigde Naties om wereldwijd aandacht te vragen voor de rol die melk speelt in ons dagelijks leven.

AFAS en AZ zijn nog niet uitgespeeld

AFAS is ook de komende zes seizoenen hoofd-, jeugd-,stadion- en shirtsponsor van AZ. Martijn Delahaye, Directeur Marketing & Communicatie bij AFAS, en Jeroen Morsch, Manager Marketing bij AZ, gaan in op het geheim van de succesvolle samenwerking.