Artikelen

Azerion en Ajax verlengen esports-samenwerking

Azerion en Ajax hebben een nieuwe overeenkomst ondertekend. Azerion is reeds partner van Ajax Esports, deze samenwerking is verlengd tot 2024.

Heineken recruit met F1 coureurs

In een tijd waarin technisch personeel moeilijk te krijgen is heeft bierbrouwer Heineken Formule 1 coureurs Giedo van der Garde en Sir Jackie Stewart ingezet om personeel te werven.

VNLOK: "Te vergaande beperking van online reclame voor kansspelen gaat ten koste gaat van de opdracht van de overheid"

Vorige week kondigde het kabinet nieuwe beperkende maatregelen aan voor reclame en sponsoring door kansspelaanbieders. De VNLOK, de branchevereniging voor Vergunde Nederlandse Online Kansspelaanbieders, is van mening dat een te vergaande beperking van online reclame voor kansspelen, ten koste gaat van de opdracht die overheid de uitvoerders van het Nederlandse kansspelbeleid heeft gegeven: het leiden van spelers naar het legale, verantwoorde en veilige aanbod van online kansspelen. Daarbij hoort ook consumentenbescherming en het voorkomen van kansspelverslaving.

Jumbo-Visma sponsor Gorillas bezorgt boodschappen op Alpe d’Huez

Wielerfans die de slotkilometers van de twaalfde Tour-etappe vandaag alvast verkennen, hoeven niet bang te zijn voor dorst of trek. Gorilla-riders bezorgen de hele dag drankjes en snacks op de Alpe d’Huez. Via deze Freakin’ Fast Mountain Delivery Service geven Team Jumbo-Visma en on-demand bezorgservice Gorillas een creatieve invulling aan hun partnerschap.

Licht herstel sponsorbestedingen in 2021

In 2021 hebben de sponsoruitgaven zich iets hersteld ten opzichte van de enorme terugval in 2020. Door corona daalden de sponsorbestedingen van bedrijven in dat jaar met € 135 miljoen naar € 645 miljoen. In 2021 was er een licht herstel en stegen de bestedingen naar € 665 miljoen. Dit blijkt uit de nieuwste editie van de SponsorMonitor van onderzoeksbureaus Respons en SponsorMaps.

Meer bezoek evenementen mei dan 2019

Evenementen trokken in mei dit jaar meer bezoek dan de evenementen in 2019. Dat blijkt uit een voorlopige analyse van Respons. Dit jaar ontvingen organistoren bijna 7 miljoen bezoekers en/of deelnemers waar dat er in 2019 bijna 6,5 miljoen waren. Het aantal evenementen dat aan de criteria van Respons voldoet was met 392 lager dan de 423 van mei 2019. Alle genres programmeren minder, met uitzondering van concerten.

Verbod op sponsoring door gokbedrijven

Per 1 januari 2025 zal alle sponsoring van sport door online gokbedrijven niet meer zijn toegestaan. Het gaat dan onder meer om shirtsponsoring en boarding. Al eerder, per 1 januari 2024 is programma- en evenementensponsoring niet meer toegestaan. Per 1 januari 2023 mag er ook geen ongerichte reclame meer gemaakt worden voor hun gokaanbod. Dat heeft de ministerraad vandaag besloten.

Tweede Kamer stemt voor verbod op sponsoring door gokbedrijven

De Tweede Kamer heeft een motie van Michiel van Nispen (SP) voor een verbod op sponsoring van onder andere sportclubs door risicovolle online gokbedrijven in meerderheid aangenomen. Wat de gevolgen zijn is onduidelijk.

Prinsenhof Delft en Coöperatieve Uitvaartverzorging De Laatste Eer blijven partners

Museum Prinsenhof Delft en De Laatste Eer werken ook de komende twee jaar samen om meer Delftenaren te laten genieten van een bezoek aan het museum. Hiermee verlengen ze het partnerschap dat startte bij de Pieter de Hooch-tentoonstelling in 2019. Het museum en De Laatste Eer willen door kunst en cultuurhistorische verhalen te vertellen gezamenlijk nog meer Delftenaren inspireren en verbinden.

Ziggo Dome en Ziggo verlengen samenwerking met 10 jaar

Ziggo Dome en Ziggo verlengen hun samenwerking. Sinds de opening van de Ziggo Dome in 2012 is Ziggo als naamgevend partner en hoofdsponsor aan de Amsterdamse concertlocatie verbonden. Na een succesvol tienjarig partnership blijven beide partijen nog eens tien jaar aan elkaar verbonden.

“De Ziggo Dome maakt het Ziggo-merk relevanter”

Na een succesvol tienjarig partnership blijven Ziggo en de Ziggo Dome nog eens tien jaar aan elkaar verbonden. De komende jaren intensiveren zij bovendien hun samenwerking, waarbij het klantprogramma Priority een prominente rol krijgt. Manager Brand Partnerships Thomas Metz en sponsormanager Dico Ariesen van VodafoneZiggo over de betekenis van de sponsoring voor Ziggo.

Volkswagen volgt OranjeLeeuwinnen tijdens Women’s Euro 2022

Het Nederlands Elftal treedt als titelverdediger aan tijdens het UEFA European Women's Championship dat vanaf vandaag plaatsvindt in Engeland. Als Duurzame mobiliteitspartner van de KNVB én supporter van alle Oranjefans volgt Volkswagen de OranjeLeeuwinnen de komende weken op de voet. Ex-voetbalster Rocky Hehakaija gaat namens de KNVB en Volkswagen met een ID. Buzz op stap om de Oranje Leeuwinnen te volgen en verslag te doen van de wedstrijden.

KNSB gaat samenwerking aan met Clipit

De KNSB is een partnerschap aangegaan met Clipit, specialist in mediamonitoring, analyses en insights. De bond brengt hiermee voor zijn sponsors exact in kaart hoe vaak zij via het schaatsen in de media verschijnen en welke PR-waarde deze publicaties vertegenwoordigen.

DASSY professional workwear blijft aan FC Utrecht verbonden

FC Utrecht en DASSY professional workwear blijven ook in het seizoen 2022/2023 aan elkaar verbonden. Het partnership tussen de Utrechtse FC en het Europees merk van professionele werkkleding is met één jaar verlengd.

BetCity: ‘Nederlands, slim spelen, sympathiek en high entertaining’

Een van de online kansspelaanbieders die zich sinds de openstelling van de markt in oktober 2021 nadrukkelijk als sponsor heeft geprofileerd is BetCity. Welke strategie gebruikt de Nederlandse aanbieder van onder andere sportweddenschappen bij het opbouwen van zijn sponsorportfolio en wat zijn de doelstellingen bij de activaties? Marco Albregts (Director Sponsorships) en Jasper Jacobs, (Sponsorship Manager) bij BetCity en gezamenlijk verantwoordelijk voor de afdeling sponsoring, en Marketing Directeur Robert Kooiman geven in de onlangs verschenen printeditie van Sponsorreport uitleg. Hier een aantal delen uit het interview.