Artikelen

Van Mossel Kia hoofdsponsor Dutch Open

Na elf jaar keert het Dutch Open tennistoernooi terug naar Amersfoort als ATP-challenger. Van Mossel Kia is naamgever en hoofdsponsor.

Ziggo Sport zendt World Cup Driebanden uit

Driebanden is internationaal bezig aan een grote opmars. De sport trekt steeds meer kijkers, sponsors haken aan en het prijzengeld is de afgelopen jaren flink gestegen, tot ruim €100.000 per World Cup. Nederland behoort in deze groeiende sport tot de wereldtop. Om in te spelen op de stijgende populariteit van het driebanden haalde Biljart Evenementen Nederland (BEN) de World Cup na jaren afwezigheid weer terug naar Nederland. En Ziggo Sport gaat de wedstrijden live uitzenden.

Amysoft nieuwe shirtsponsor Donar

Met Amysoft heeft basketbalclub Donar een shirtsponsor voor het seizoen 2019-2020. Naast de shirtsponsoring is Amysoft ook komend seizoen onder andere zichtbaar op de shootingshirts, LED boarding en op het speelveld van Donar. Amysoft is de opvolger van Hepro, dat wel aan de club verbonden blijft.

VodafoneZiggo kiest voor WPP

VodafoneZiggo kiest voor een nieuwe manier van werken door een samenwerking aan te gaan met WPP.

Derbystar blijft officiele wedstrijdbal Eredivisie

In de Eredivisie wordt ook de komende drie seizoenen met een bal van Derbystar gevoetbald.

Nedmag drie jaar hoofdsponsor Lycurgus

Zoutwinningsbedrijf Nedmag uit Veendam is de komende drie jaar hoofdsponsor van de Groningse volleybalclub Abiant Lycurgus.

Jumbo-Visma begint ook opleidings schaatsploeg

Schaatsploeg Team Jumbo-Visma zal komend seizoen met een tweede ploeg op het ijs staan.

Shanice van de Sanden goed uitgerust voor WK

Beddenfabrikant M line lanceert een nieuwe TV commercial met in de hoofdrol voetbalster Shanice van de Sanden.

Live Sessie: "De Kracht van Klein"

Op 11 juni organiseert Sponsorreport tijdens het WK Handboogschieten in Den Bosch een Live sessie over de kracht van kleine sporten.

KPN beëindigt KNSB hoofdsponsoring

De KNSB moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Na tien succesvolle jaren als hoofdsponsor zal KPN deze samenwerking in de zomer van 2020 beëindigen.

Bedrijven moeten maatschappelijke doelen belangrijker maken

Twee op de drie Nederlanders vinden dat bedrijven maatschappelijke doelen net zo belangrijk zouden moeten maken als winst genereren.

Almere City kiest Inaria als kledingpartner

Preau Sports – leverancier van het sportkledingmerk Inaria uit Canada – en voetbalclub Almere City FC- de jongste professionele voetbalclub in Nederland – hebben afgelopen vrijdag hun exclusieve partnership voor de komende twee jaar aangekondigd.

Kia Motors werkt samen met K-Pop-supergroep BLACKPINK

Kia Motors is in 2019 de titelsponsor van de wereldtournee van de K-Pop-sensatie BLACKPINK. Door het partnerschap met de meidengroep wil Kia Motors een jongere doelgroep bereiken.

Team Jumbo-Visma rolt ontwikkelingsplan uit

Team Jumbo-Visma start een initiatief dat meer jeugd aan het wielrennen moet krijgen én dat erop gericht is talent te ontwikkelen tot succesvol profwielrenner.

Nielsen publiceert Esports Playbook voor brands

Nielsen publiceerde het Nielsen Esports Playbook for Brands, een gids voor merken die actief willen worden als sponsor of adverteerder in esports.