Artikelen

OTTO Work Force verlengt partnership met VOC Amsterdam

Handbalvereniging VOC Amsterdam en OTTO Work Force hebben hun bestaande overeenkomst met 3 jaar verlengd, de huidige overeenkomst liep tot deze zomer. OTTO Work Force blijft als hoofd- en naamsponsor verbonden aan de Amsterdamse topclub.

Infront verlengt samenwerking met ISU

De International Skating Union (ISU) heeft zijn samenwerking met sportmarketingbureau Infront met vier jaar verlengd. Infront blijft daarmee de commerciële partner voor alle zeven Olympische wintersportbonden.

Easytoys wil met Dance4Life taboes doorbreken

Erotiekbedrijf EasyToys start een nieuwe samenwerking met Dance4Life, een organisatie die zich inzet voor een veilig seksleven van jongeren. Het doel van het sponsorschap is om taboes rondom seks en seksualiteit te doorbreken en jongeren te helpen bij een veilig en fijn seksleven.

Nieuwe Droomparken campagne rondom de Klassieker

Feyenoord en Droomparken bieden drie supporters de kans om de Klassieker Feyenoord - Ajax op zondag 9 mei te bekijken op een wel heel unieke plek. De winnaars maken namelijk kans om de wedstrijd te bekijken vanuit ‘’t Kuipie’.

Simac wordt IT-partner van PSV

Simac is de komende vijf seizoenen Official Partner van PSV. De directies van beide partijen ondertekenden vorige week een samenwerkingsovereenkomst.

Seizoen 9 voor Nicoverken bij Sparta

Nicoverken staat komend seizoen voor de negende keer als co-sponsor op het shirt van Sparta.

Moco Museum en Bud bieden artiesten opvallend nieuw canvas

Het Moco Museum en biermerk Bud introduceren samen een opvallende nieuwe kunstcollectie. Vijf gerenommeerde Nederlandse artiesten ontwierpen unieke ‘crate cover art’ ter ere van de lancering van het nieuwe Bud krat. De selectie bestaat uit de Amsterdamse Careaux en Studio Irma, Rotterdamse Levi Jacobs, Haagse Trobbies en Utrechtse We Are Out Of Office.

Sporters met handicap geven heel Nederland een PowerTalk

Fonds Gehandicaptensport trapt de april campagnemaand af met een inspirerende PowerTalk voor heel Nederland. Met als boodschap: “Het gaat niet om wat je niet kunt, het gaat om wat je wél kunt.” In een tijd vol met beperkingen, kunnen we allemaal nog wat leren van sporters met een handicap.

Verkiezing 'Club van het Jaar' van start

Vandaag start de 3e editie van de verkiezing 'Club van het Jaar'. De verkiezing is een initiatief van NOC*NSF, ADR Nieuwsmedia, LKCA, Kunstbende & Rabobank. Erben Wennemars en Typhoon zijn de ambassadeurs van de verkiezing die de clubs de waardering en erkenning geven die zij verdienen.

De Volksbank partner van NLvoorelkaar

De Volksbank is sinds maart 2021 partner geworden van NLvoorelkaar, het grootste vrijwilligersplatform van Nederland waar vraag en aanbod van hulp samenkomt.

kleertjes.com nieuwe hoofdsponsor van The Voice Kids

Vanaf heden is kleertjes.com de nieuwe hoofdsponsor van The Voice Kids. De jonge talenten worden vanaf The Battles gekleed in outfits van bekende merken uit het online kinderwarenhuis van kleertjes.com. Voor deze sponsoring heeft kleertjes.com de handen ineengeslagen met vier partners: Vingino, Scotch & Soda, Like Flo en Retour Jeans.

VriendenLoterij steunt met 56 miljoen euro

Dankzij VriendenLoterij-deelnemers kan de VriendenLoterij in 2021 een totaalbedrag van 56 miljoen euro schenken aan 62 organisaties die zich inzetten voor gezondheid en welzijn in Nederland en aan 3.300 clubs, verenigingen en stichtingen.

KNLTB verlengt partnership met Dunlop & K•Swiss

Dunlop en K•Swiss blijven de komende 3 jaar official supplier van de KNLTB. Naast tennis mag nu ook padel rekenen op de ondersteuning van materialen zoals ballen, rackets, accessoires en kleding. Komende 3 jaar wordt de samenwerking verder uitgebreid met producten en pakketten speciaal voor het jeugdtennis, leraren en verenigingen.

Influencers of Sports gebruikt de effectiviteit van sporters als communicatiemiddel

Influencer marketing is booming. Precies twee jaar geleden lanceerde House of Sports in samenwerking met influencer marketingplatform JOIN de nieuwe businessunit Influencers of Sports om een antwoord te kunnen bieden op de snel groeiende populariteit van influencerkanalen als volwassen marketinginstrument. Via het platform kunnen bedrijven voor hun marketingcampagnes samenwerken met bekende sporters als Suzanne Schulting, Tess Wester, E-sporter Koen Weijland, maar ook micro influencers met een groot bereik binnen de gewenste doelgroep. Op dit moment biedt Influencers of Sports aan merken een selectie uit meer dan 800 personalities en groeit het aanbod nog steeds. Vanuit House of Sports is Lennart Bril verantwoordelijk voor Influencers of Sports.

Europese sponsormarkt krimpt met een kwart

De Europese sponsormarkt bedroeg vorig jaar 23,63 miljard euro. Dat betekent een achteruitgang met 23 procent in vergelijking met de uitgaven van een jaar eerder. Dat blijkt uit een onderzoek van de European Sponsorship Association (ESA) en het onderzoeksbureau Nielsen Sport.