Artikelen

Imre van Leeuwen: "We gaan de waarde van ervaringen nog meer waarderen"

Imre van Leeuwen is DGA bij sportmarketingbureau SportVibes en voorzitter van de Stichting Sponsorringen. Vanuit SportVibes is hij onder andere nauw betrokken bij evenementen als de Heineken Dutch GP en de Vuelta Holanda. Als voorzitter van de St. SponsorRingen heeft hij het moeilijke besluit moeten nemen om dit jaar geen uitreiking te organiseren. Hoe kijkt hij naar de gevolgen van de coronacrisis voor sponsoring en de SponsorRingen?

Nederlanders massaal achter besluit stopzetten betaald voetbal

Het overgrote deel van de Nederlanders (93%) vindt het terecht dat het kabinet heeft besloten dat er tot minimaal 1 september geen wedstrijden in het betaald voetbal mogen worden gespeeld. Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect in samenwerking met Sponsorreport.

Van Uffelen Mode nieuwe kostuumsponsor Vitesse

Van Uffelen Mode is met ingang van 1 juli 2020 als nieuwe kostuumsponsor aan Vitesse verbonden. De overeenkomst tussen Van Uffelen Mode en Vitesse is getekend voor twee jaar.

Nike nieuwe kledingsponsor AZ

Nike is met ingang van het seizoen 2020-2021 de nieuwe kledingleverancier van AZ. ’s Werelds grootste sportmerk voorziet de Alkmaarse hoofdmacht en jeugdopleiding tot medio 2025 van wedstrijd- en trainingskleding. Nike volgt Under Armour op bij de club.

ALDI maakt gezonde voeding aantrekkelijker met Disney

Vanaf maandag 11 mei liggen bij ALDI een tweetal gezonde Schijf-van-Vijf-producten met Disney-characters in de schappen onder de noemer Disney Kitchen. Het gaat om verschillende Disney-prinsessen zoals Rapunzel en Jasmine. Zo wil ALDI het aantrekkelijker maken om kinderen en hun ouders te laten kiezen voor gezonde alternatieven.

Nieuwe sprekers toegevoegd aan Connect Online

Ook Marjan Olfers (VU), Richard Plugge (Team Jumbo-Visma) en Jolanda Jansen (Ahoy) zullen tijdens het Sponsorreport Connect Online congres in juni een presentatie verzorgen.

Audi zet een punt achter de DTM

Aan het einde van het 2020-seizoen zet Audi een punt achter het DTM-programma. Audi ontwikkelt zich als aanbieder van premiummobiliteit met een CO2-neutrale basis, en in lijn daarmee herziet het merk zijn autosportprogramma.

Samenwerking Talpa en Jumbo voor ‘Wat Eten We?’ uitgebreid

Voor het vierde seizoen van het Net5-kookprogramma ‘Wat Eten We?’ hebben Jumbo, hun strategisch partner UM en Talpa Network de handen ineen geslagen. Het cross-mediale platform ‘Wat Eten We?’ is door de vernieuwde samenwerking verder uitgebreid.

Pearle Opticiens nieuwe partner van PSV Esports

Pearle Opticiens is per direct toegetreden tot het zakelijk netwerk van PSV als partner van PSV Esports. Beide partijen hebben zich voor de duur van een jaar aan elkaar verbonden en zullen gezamenlijk optrekken om gamende jongeren bewust te maken van de gevolgen van intensief beeldschermgebruik voor de ogen.

Jan de Jong interim directeur Eredivisie CV

Mattijs Manders vertrekt per 1 juni 2020 bij de Eredivisie CV. De directeur van de Eredivisie heeft een aanbod geaccepteerd van NAC Breda om daar algemeen directeur te worden. Jan de Jong volgt Manders op als interim-directeur van de Eredivisie CV.

Jumper maakt sprong naar hoofdsponsoring Go Ahead

Go Ahead Eagles heeft al snel een opvolger voor Thermen Bussloo als hoofdsponsor gevonden. Met ingang van het seizoen 2020/2021 staat de keten van dierenspeciaalzaken Jumper op de voorkant van het wedstrijdshirt van de eerste selectie.

Rabobank IJmond Stadion heet weer Telstar Stadion

Voetbalclub Telstar heeft geen nieuwe sponsor gevonden voor de naamgeving van het stadion. Daardoor verandert het Rabobank IJmond Stadion vanaf 1 mei weer in Telstar Stadion.

Onderzoek: “Sponsorship industrie is gezond”

Er is ondanks de corona-pandemie vertrouwen in het lange termijn welzijn van de sponsoringindustrie. Dat blijkt uit de European Sponsorship Association’s Sponsorship Sentiment Tracker onder 150 beslissers in de sponsoringindustrie.

Destil verlengt hoofdsponsoring Willem II

Destil blijft hoofdsponsor van Willem II. De Tilburgse groothandel voor bouw en industrie staat ook de komende twee seizoenen op het shirt van de club.

Definitief geen start Vuelta 2020 in Nederland

La Vuelta Holanda heeft de start van de Ronde van Spanje 2020 moeten teruggeven aan de Spaanse organisatie van La Vuelta. Het verplaatsen van de drie etappes van augustus naar het najaar blijkt technisch onhaalbaar vanwege de beschikbaarheid van accommodaties en het parcours in die periode. De organisatie zal met de publieke en private partners de mogelijkheid van een start in 2022 onderzoeken en afwegen ten opzichte van afgelasten.