Artikelen

Samenwerking Radio 538 en De Vrienden van Amstel LIVE verlengd en uitgebreid

Voor de zesde keer op rij is Radio 538 officieel partner van De Vrienden van Amstel LIVE. Maar liefst drie weekenden lang maakt de zender deze maand live radio vanaf de 25e editie van het populaire muziekevent.

ESNS gaat meerjarig partnerschap aan met CM.com

ESNS (Eurosonic Noorderslag), Europa's grootste showcase festival voor opkomende Europese artiesten, heeft een meerjarige samenwerking met CM.com aangekondigd. De succesvolle samenwerking met dochterbedrijf Appmiral – inmiddels onderdeel van CM.com – krijgt vanaf 2023 een vervolg. Als Mobile Tech Partner trekken ESNS en CM.com de bezoekerservaring naar een nog hoger niveau.

Danny Cortenraede openingskeynote Sponsorreport congres

Danny Cortenraede, entrepreneur en co-founder van investeringsplatform Venturerock, zal de openingskeynote verzorgen op het Sponsorreport congres op 16 januari a.s. in Rotterdam Ahoy.

Eredivisie en Sorare breiden samenwerking uit

De Eredivisie heeft de samenwerking met Sorare uitgebreid tot 2025. Sorare, wereldwijd een van de bekendste aanbieders van fantasy football, wordt door de overeenkomst exclusieve NFT Fantasy Sports Partner van de Eredivisie. Fans en verzamelaars kunnen de komende seizoenen opnieuw digitale spelerskaarten van eredivisiespelers verzamelen, (ver)kopen, winnen en hiermee spelen in het spel dat Sorare mondiaal aanbiedt.

Jumbo stopt motorsportsponsoring

In de nasleep van de witwaszaak rondom voormalig directeur van Jumbo Frits van Eerd stopt de supermarktketen met de sponsoring van motorsport. Dat heeft Ton van Veen, tijdelijk directielid van Jumbo, dinsdag bekendgemaakt tijdens de presentatie van de jaarcijfers.

Kleertjes.com sponsort nieuwe zangprogramma Ministars

Online kindermodewinkel Kleertjes.com gaat de deelnemers aankleden van het nieuwe zangprogramma Ministars op SBS6. De online kindermodewinkel gaat alle talenten aankleden, met uitzondering van de talenten die volwassen maten dragen.

Franc Weerwind meest invloedrijk in sponsoring in 2022

Sponsorreport heeft minister Franc Weerwind uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in sponsoring in 2022. Op de tweede plaats staat Arno de Jong, CMO bij Nederlandse Loterij. De top drie wordt volgemaakt door sponsoringconsultant Chris Woerts.

OneCasino hoofdsponsor MVV Maastricht

Het Nederlandse OneCasino heeft het hoofdsponsorschap uit het Maastricht Region-pakket voor haar rekening genomen. Dit houdt in dat MVV Maastricht vanaf begin 2023 met OneCasino op de borst zal spelen. De verbintenis loopt tot 1 januari 2025.

Maarten Hoffer nieuwe voorzitter SponsorRingen

Imre van Leeuwen neemt na drie jaar afscheid als voorzitter van de Stichting SponsorRingen. Met veel vertrouwen geeft hij het stokje over aan Maarten Hoffer, algemeen directeur van de Nederlandse Basketball Bond. Motto: “Leave the jersey in a better place.”

Jumbo-Visma krijgt met kaasmerk De Rotterdamsche Oude nieuwe partner

Schaatsploeg Team Jumbo-Visma heeft in De Rotterdamsche Oude een nieuwe partner aan zich weten te binden. Met ingang van het Daikin NK Allround & Sprint is het logo van het kaasmerk te zien op het pak van de hoofdmacht, die onder leiding staat van sportief directeur Jac Orie.

Nationale-Nederlanden blijft zich inzetten voor cultuur met verlenging vier partnerships

Nationale-Nederlanden (NN) verlengt het partnership met vier culturele instellingen. De komende jaren kunnen het Nederlands Fotomuseum, Kunstmuseum Den Haag, Kunsthal Rotterdam en het Nationaal Archief rekenen op de steun van Nationale-Nederlanden. NN heeft een geschiedenis die teruggaat tot 2016 op het gebied van cultuursponsoring, met een focus op beeldende kunst, musea en muziek.

Evenementenbranche is positief over 2023

De evenementenbranche ziet het zonnig voor 2023. Meer dan de helft is positief (51%) of zelfs heel positief (12%). Tegenover deze 63% staat slechts 8% (heel) negatief. De rest kijkt neutraal naar komend jaar. Dat is de uitkomst van een quickscan die Respons begin deze maand heeft gedaan onder organisatoren, accommodaties en andere betrokkenen binnen de evenementenbranche.

In 2021 minder bezoekers in Nederlandse musea, sponsorinkomsten stabiel

Nederlandse musea trokken in 2021 mede door een lange lockdown ruim 2 miljoen (-14 procent) minder bezoekers dan een jaar eerder. In vergelijking met 2019 is het aantal bezoekers zelfs met 64 procent gedaald. De totale publieksinkomsten namen ten opzichte van 2019 met ruim 60 procent af. De sponsorinkomsten bedroegen in 2021 24 miljoen euro. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

TOTO zet bij WK Darts in op TOTO Dart Kings

Met Michael van Gerwen, Raymond van Barneveld, Dirk van Duijvenbode, Danny Noppert en Vincent van der Voort is de crème de la crème van het Nederlandse darten samengebracht in één team: TOTO Dart Kings. Het WK Darts in Londen is voor TOTO een mooie aanleiding om een uitgebreide campagne rond het team te starten.

Mobiel.nl hoofdsponsor NK Marathon schaatsen

Online telecom winkel Mobiel.nl is de nieuwe hoofdsponsor van het NK Marathon op kunstijs. Deze sponsoring is onderdeel van een onlangs afgesloten en lopende samenwerking tussen de KNSB en Mobiel.nl. Naast naamgever van het Nederlands kampioenschap Marathon op kunstijs is Mobiel.nl official eventpartner van de ISU World Cups, ISU EK Allround & Sprint en het Daikin NK Afstanden.