Artikelen

Heineken lanceert deze zomer het Holland Heineken Hemd

Om deze (sport)zomer goed voor de dag te komen bij alle evenementen lanceert Heineken vandaag het Holland Heineken Hemd.

Grote krimp in sponsorbestedingen

De coronapandemie heeft er in Nederland voor gezorgd dat de sponsorbestedingen door bedrijven in 2020 zijn gedaald met 17% naar 645 miljoen euro, 135 miljoen minder dan in 2019. Rabobank blijft de grootste sponsor in Nederland, maar doet wel een flinke stap terug. Dat blijkt uit de aanstaande SponsorMonitor die eind april wordt gepubliceerd. De SponsorMonitor is een uitgave van Respons en SponsorMaps.

Lifebuoy en KNVB willen rol spelen in de hygiëne van mensen

Het hygiënische zeepmerk Lifebuoy en de KNVB gaan zich samen inzetten voor een hygiënisch schone en veilige sportomgeving. Laurens-Jan Duvigneau, marketing manager bij Lifebuoy Nederland, ziet een belangrijke rol weggelegd voor het legendarische zeepmerk tijdens en na de corona-pandemie.

Partnership tussen KNLTB en DPG Media verlengd

Volgend op de succesvolle samenwerking sinds 2018 wordt het mediapartnership tussen KNLTB en DPG Media met 3 jaar verlengd. De samenwerking moet de KNLTB in staat stellen meer zichtbaarheid en aandacht te creëren voor tennis en padel in dagbladen, magazines en online, zowel regionaal als landelijk. Dat draagt bij aan de missie van de KNLTB om meer mensen tennis en padel te laten spelen.

Rotterdam en Den Haag willen tourstart in 2024 of 2025

Rotterdam en Den Haag trekken samen op om de Grand Départ van de Tour de France in 2024 of 2025 naar de Metropoolregio Rotterdam Den Haag te halen. De ambitie is om de proloog van de Tour in Rotterdam te laten verrijden, gevolgd door een etappe met start in Rotterdam en aankomst in Den Haag.

M line verlengt met Fonds Gehandicaptensport voor onbepaalde tijd

M line heeft voor onbepaalde tijd bijgetekend in de samenwerking met Fonds Gehandicaptensport. Het matrassenmerk is al vanaf 2007 partner van Fonds Gehandicaptensport. Beiden maken zich al sinds jaar en dag sterk voor Paralympische sporters.

Bastiaan Steffens naar CROWD

Bastiaan Steffens is gestart als Marketing Adviseur bij CROWD. Steffens komt van City Football Group en werkte de afgelopen 4 jaar als marketeer voor Manchester City. Bij CROWD wordt hij verantwoordelijk voor enkele recent gewonnen internationale klanten en business development.

OTTO Work Force verlengt partnership met VOC Amsterdam

Handbalvereniging VOC Amsterdam en OTTO Work Force hebben hun bestaande overeenkomst met 3 jaar verlengd, de huidige overeenkomst liep tot deze zomer. OTTO Work Force blijft als hoofd- en naamsponsor verbonden aan de Amsterdamse topclub.

Infront verlengt samenwerking met ISU

De International Skating Union (ISU) heeft zijn samenwerking met sportmarketingbureau Infront met vier jaar verlengd. Infront blijft daarmee de commerciële partner voor alle zeven Olympische wintersportbonden.

Easytoys wil met Dance4Life taboes doorbreken

Erotiekbedrijf EasyToys start een nieuwe samenwerking met Dance4Life, een organisatie die zich inzet voor een veilig seksleven van jongeren. Het doel van het sponsorschap is om taboes rondom seks en seksualiteit te doorbreken en jongeren te helpen bij een veilig en fijn seksleven.

Nieuwe Droomparken campagne rondom de Klassieker

Feyenoord en Droomparken bieden drie supporters de kans om de Klassieker Feyenoord - Ajax op zondag 9 mei te bekijken op een wel heel unieke plek. De winnaars maken namelijk kans om de wedstrijd te bekijken vanuit ‘’t Kuipie’.

Simac wordt IT-partner van PSV

Simac is de komende vijf seizoenen Official Partner van PSV. De directies van beide partijen ondertekenden vorige week een samenwerkingsovereenkomst.

Seizoen 9 voor Nicoverken bij Sparta

Nicoverken staat komend seizoen voor de negende keer als co-sponsor op het shirt van Sparta.

Moco Museum en Bud bieden artiesten opvallend nieuw canvas

Het Moco Museum en biermerk Bud introduceren samen een opvallende nieuwe kunstcollectie. Vijf gerenommeerde Nederlandse artiesten ontwierpen unieke ‘crate cover art’ ter ere van de lancering van het nieuwe Bud krat. De selectie bestaat uit de Amsterdamse Careaux en Studio Irma, Rotterdamse Levi Jacobs, Haagse Trobbies en Utrechtse We Are Out Of Office.

Sporters met handicap geven heel Nederland een PowerTalk

Fonds Gehandicaptensport trapt de april campagnemaand af met een inspirerende PowerTalk voor heel Nederland. Met als boodschap: “Het gaat niet om wat je niet kunt, het gaat om wat je wél kunt.” In een tijd vol met beperkingen, kunnen we allemaal nog wat leren van sporters met een handicap.