Artikelen

NFF presenteert in 2018 filmfestivaldagen door het jaar heen

Op zondag 21 januari presenteert het Nederlands Film Festival (NFF) in samenwerking met Pathé en BankGiro Loterij een speciale NFF-dag in zes steden door het hele land.

Fonds 21 en Rijksmuseum verlengen samenwerking

Fonds 21 heeft zich opnieuw voor vijf jaar verbonden aan De Teekenschool van het Rijksmuseum. Als hoofdbegunstiger blijft Fonds 21 het educatief centrum van het museum ondersteunen bij de ontwikkeling en organisatie van workshops, theatervoorstellingen en cursussen voor jong publiek.

Rookvrije Generatie op shirt Team Roompot

Gedurende het wielerseizoen 2018 stelt Nederlandse Loterij haar logopositie op de voor- en achterzijde van het officiële tenue van Team Roompot – Nederlandse Loterij ter beschikking aan de Rookvrije Generatie.

ARAG verlengt partnership met KNVB

Het partnership tussen ARAG en de KNVB-scheidsrechters is verlengd tot 1 juli 2020. Daarmee blijft ARAG zich inzetten voor meer FairPlay binnen het Nederlandse voetbal.

Sponsoruitgaven wereldwijd naar 65,8 miljard dollar

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2017 wereldwijd met 4,3% gestegen naar 62,7 miljard dollar. In 2018 groeien de bestedingen door naar 65,8 miljard. Dat blijkt uit ESP’s 33e vooruitzicht op de wereldwijde ontwikkeling op de sponsoringmarkt.

GANDA sluit zich aan bij Make Some NOISE Group

Digitaal bureau GANDA heeft zich aangesloten bij de Make Some NOISE Group, de marketingadviesgroep waar ook sport- en entertainmentbedrijf CROWD deel van uitmaakt.

Switch: Reineke Boot

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat de verwachtingen zijn voor 2018. Reineke Boot vertrok bij de Volvo Ocean Race op het moment van de start.

Vibes of the week #1

De Vibes van deze week van Sponsorreport-partner SportVibes.

AfterPay stopt met schaatssponsoring

AfterPay stopt na dit olympisch seizoen met de sponsoring van de schaatsploeg. Het bedrijf, marktleider in achteraf betalen bij webwinkels, heeft de sprinters vijf jaar lang ondersteund.

Samsung wordt partner van Team Sunweb

Samsung Electronics is de komende drie jaar partner van Team Sunweb. De samenwerking is gericht op het creëren van innovatieve foto- en videocontent gedurende het jaar, die unieke beelden moeten laten zien achter de schermen en op die manier de fans dichter bij het wielerteam te brengen.

Switch: Renee Balkema

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat hun verwachtingen zijn voor dit jaar. Renee Balkema vertrok op 1 juli bij het Fonds Gehandicaptensport waar hij vijf jaar manager werving was. Half september is hij aan de slag gegaan bij zijn voormalige werkgever én 1% FairShare-partner Noordlease.

Rabobank Emmen-Coevorden nieuwe stadionsponsor FC Emmen

Rabobank Emmen-Coevorden wordt de nieuwe stadionsponsor van FC Emmen. Ook de naam van het stadion verandert hiermee, maar krijgt niet de naam van de Rabobank. De JENS Vesting gaat voortaan De Oude Meerdijk heten. De naam moet niet alleen beide partijen verbinden, maar ook de band met de regio versterken.

Switch: Ernst Kalbfleisch

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat de verwachtingen zijn voor 2018. Ernst Kalbfleisch werd per ingang van september accountmanager sportmarketing bij Qurrent, de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord. Ernst was sinds eind 2005 werkzaam bij ATP als Client Services Manager ATPI Sports Events.

Sparr Finance nieuwe shirtsponsor Fortuna

De naam van Sparr Finance prijkt per direct op zowel de voor- als achterkant van het shirt van voetbalclub Fortuna Sittard.

Switch: Daniel Heijne

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat de verwachtingen zijn voor het komend jaar. In de derde aflevering: Daniel Heijne.